Gå til innhold

Hva slags forhold har du til Julefeiringen ?


Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker

Hva slags forhold har du til julen og julefeiringen. ?  Følger dere faste tradisjoner blandt venner og familie .    ?.  I år som i fjor så opplever ein ny høyder for   kjøpehysteriet som begynte i september .    Hva slags forhold har du  /dere til dette ?

Går du i kyrkja på Julaften ? 🔔

Går du på gravplassen og tenner lys ?🎂

Går dere rundt juletreet ? 🎄

Står pinnekjøtt på Menyen ?🍴

Blir du noe lykkligere i Julen ?🎄🎅

 

 

 

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er utrolig gla i jula, men kjenner jeg leter etter julestemning, og så blir jeg skuffa når jeg ikke finner den. Tradisjoner er jeg gla i. Det er koselig å hente juletreet i skogen noen dager før julaften, det er en viktig del av våre tradisjoner. Det er også viktig å spise grøt lille julaften og gi grøt til nissen på kvelden. Jeg er student så jeg hadde lite penger å bruke på gaver i år, begynte å kjøpe julegaver i desember. Vi står opp tidlig på julaften å spiser frokost, ser snekker andersen og julenissen og askepott. Deretter drar vi i kirka, tenner lys på gravene og drar hjem for å lage julemiddagen. I 17:00 tiden spiser vi, etterpå slapper vi av, pynter oss litt ekstra, åpner pakker samtidig som vi hører på julemusikk i 7-8 tiden. På kvelden tar vi besøksrunde til familie i nærområdet, og tar en liten juledram :) I vår familie går vi sjeldent rundt juletreet, men det hender vi synger litt sammen på julaften. I vår familie er det ribbe og nøttestek som er hovedrettene på julaften. 1 juledag spiser vi som regel lutefisk eller kveite. 3 juledag pinnekjøtt. Jeg blir mer lykkelig, men også veldig melankolsk i juletider. Det kommer nok aldri til å oppleves så magisk som det gjorde da jeg var barn, men når familien er sammen, og når jeg kan gi gaver til familie og venner, samt få gaver tilbake - da føler jeg meg veldig heldig som bo