Gå til innhold

Date en mann som flere ganger har havnet i slosskamp på byen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner han som bare snill og hyggelig. Men er det store sjanser for at han vil komme til å rette agressjonen mot meg og bli voldelig mot meg i fremtiden? Han har kort lunte på byen når han har drukket. Men aldri vist noen sånne tegn mot meg, selv om han har hatt "grunn" til å være sint på meg ved et par tilfeller. 

Anonymkode: c1b84...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet man jo aldri,om han kan rette aggresjonen mot deg. Ville uansett ikke datet noen som slår andre,om det er meg eller en fremmed mann på gata. 

Anonymkode: c6c56...322

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det stor sjanse for. Hilsen en som var samboer med en som alle trodde "bare" ble aggressiv på byen. Jeg fikk gjennomgå hver gang han kom hjem jeg også, men ikke før vi ble samboere. 

Anonymkode: 0a905...83d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partner som havner i slosskamp? Kommer an på om man begynte den selv eller ikke. Selvforsvar i enkelte tilfeller bør jo være greit, men starter man situasjonene selv, så nei. Folk som starter vold titt og ofte er ikke så mye å samle på. 

Anonymkode: b22f1...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen klarer å holde seg fra å gjøre noe mot kvinnen i sitt liv, andre ikke. Du vet at han har kort lunte og problemer med å kontrollere seg, spesielt når han er full. Da kan han ikke drikke mer i mine øyne, men han bør komme frem til den løsningen selv før han binder seg til noen. Det er å kjenne seg selv, kjenne sine begrensninger og å respektere andre.

Anonymkode: 3ff30...656

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å vite at han jevnlig havnet i slåsskamper hadde vært nok for meg. Jeg vil ikke ha en voldelig partner, uavhengig av hvem det er rettet mot. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Partner som havner i slosskamp? Kommer an på om man begynte den selv eller ikke. Selvforsvar i enkelte tilfeller bør jo være greit, men starter man situasjonene selv, så nei. Folk som starter vold titt og ofte er ikke så mye å samle på. 

Anonymkode: b22f1...d05

Det er jo aldri han som begynner. Men han er ikke vanskelig å be, for å si det sånn. 

Anonymkode: c1b84...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vet man jo aldri,om han kan rette aggresjonen mot deg. Ville uansett ikke datet noen som slår andre,om det er meg eller en fremmed mann på gata. 

Anonymkode: c6c56...322

Jeg liker det jo absolutt ikke. Men han har så mange andre gode sider, og vi har det så hyggelig sammen. Men er jo bekymret, både for at han skal skade noen alvorlig og at han selv skal bli skadet. Og så tenker jeg jo på om dette også kan gå ut over meg, selv om jeg aldri har følt meg truet eller redd sammen med han. 

Anonymkode: c1b84...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier forresten at han skal roe ned på drikkingen. Kan man stole på det? 

Anonymkode: c1b84...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker det jo absolutt ikke. Men han har så mange andre gode sider, og vi har det så hyggelig sammen. Men er jo bekymret, både for at han skal skade noen alvorlig og at han selv skal bli skadet. Og så tenker jeg jo på om dette også kan gå ut over meg, selv om jeg aldri har følt meg truet eller redd sammen med han. 

Anonymkode: c1b84...803

Jada. De fleste har gode sider,få som bare er voldelig og slemme.

Dette kan jo gå utover deg på flere måter. Ikke bare mest åpenbare,at blir han sint nok skal han sloss med deg også.. men

*han bommer og treffer deg.

*du kan bli dømt for delaktighet hvis du feks er med han på byen,han sloss og du blir stående og se på ,for redd til å gjøre noe

*du kan bli utsatt for hevnaksjoner. Feks hvis han "vinner" slosskampen,kan offeret ta deg neste gang...

Her ser du noen grunner til ikke å være i forhold med folk som er voldelige. Og hva som har lært meg å skygge banen...

Anonymkode: c6c56...322

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada. De fleste har gode sider,få som bare er voldelig og slemme.

Dette kan jo gå utover deg på flere måter. Ikke bare mest åpenbare,at blir han sint nok skal han sloss med deg også.. men

*han bommer og treffer deg.

*du kan bli dømt for delaktighet hvis du feks er med han på byen,han sloss og du blir stående og se på ,for redd til å gjøre noe

*du kan bli utsatt for hevnaksjoner. Feks hvis han "vinner" slosskampen,kan offeret ta deg neste gang...

Her ser du noen grunner til ikke å være i forhold med folk som er voldelige. Og hva som har lært meg å skygge banen...

Anonymkode: c6c56...322

Man blir vel ikke dømt for delaktighet om man ikke går mellom en slosskamp man er vitne til når man vet man ikke har noe å stille opp med? Man kan vel i verste fall bli dømt for å ikke hjelpe et menneske i nød, men ikke for delaktighet. Og i så fall er det vel ikke noen forskjell på om det er typen din som banker noen, en i vennegjengen, en tilfeldig bekjent eller en ukjent på byen når man tilfeldigvis er i nærheten? Hva om typen min helt uskyldig (for en gangs skyld) får bank på byen når jeg er med og jeg ikke tør å gripe inn, blir jeg dønt for delaktighet da også? 

Anonymkode: c1b84...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada. De fleste har gode sider,få som bare er voldelig og slemme.

Anonymkode: c6c56...322

Det er faktisk en del... 

Anonymkode: c1b84...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enormt rødt flagg. Jeg ville aldri ha datet noen som slo ned folk i fylla

Anonymkode: 378c7...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et kjempestort rødt flagg ville det vært for meg. Skal roe ned drikkinga......når da?    Hvis det er noe tak i han så burde han hatt roet ned drikkinga for lenge siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FrodeF skrev:

Kjør på. Kanskje han får banka litt vett i deg. 

Så hyggelig sagt av deg... 

Anonymkode: c1b84...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du dater en voldelig mann:

Kanskje vil han med tiden bli voldelig mot deg, kanskje ikke.

Dersom dere får barn - kanskje vil han være voldelig mot dem, kanskje ikke.

Kanskje han i fremtiden komme til å være voldelig mot venner eller familie av deg, kanskje ikke. 

Min far var voldelig, på fylla mot andre. Han var ikke voldelig mot mamma, men var det mot oss barna. Du vet ikke på hvilke arenaer og ovenfor hvilke personer han vil ta ut aggresjon og utøve vold. Og skulle han ta det ut på andre du er glad i, så er det du som har invitert ham inn i livet ditt, og dermed også inn i livet deres.

Det er ikke verdt å ta sjansen...

Anonymkode: 1d42c...bb9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...