Gå til innhold

Graviditet er ingen sykdom, men....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om symptomene mange får hadde kommet uten at det var tale om graviditet hadde man konkludert med sykdom. 

Synes jeg ser for meg en mann som spyr flere ganger daglig i månedsvis og mener han ikke er syk. 

Eller med bekkenløsning, og som insisterer på at her er alt bra. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... men det er lov til å spytte folk, som sier dette til gravide som sliter, i ansiktet. 

Endret av Puny
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men mange kvinner oppfører seg som om de har fått en helt ny sykdom. Skulle tro INGEN hadde vært gravid før dem. Alt med deres graviditet er alltid helt unikt, og selvfølgelig ikke normalt. 

Anonymkode: 7fb0d...011

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men kroppen min produserer et helt nytt menneske med alt det innebærer, og da blir kroppen min nedprioritert.

Anonymkode: 121db...b54

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe men. Graviditet er ikke en sykdom, punktum. 

Noen gravide blir syke eller får svært plagsomme tilstander, men graviditeten er likevel ikke en sykdom. 

Anonymkode: 79998...ea4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men det betyr ikke nødvendigvis at alle kan prestere 100% til enhver tid de neste 9 månedene.

En mannlig kollega av venninnen min presterte å rope ut "graviditet er ingen sykdom.. syns gravide kan dra seg på jobb som alle andre mennesker" i lunsjen foran to gravide kollegaer. Han mente bastant at kvalme var helt normalt i et svangerskap og ikke under noen omstendighet kvalifiserte til sykemelding. Så fikk han matforgiftning noen dager senere og var borte fra jobb i en uke. Syns han kunne dratt på jobb jeg.. matforgiftning er jo ikke smittsomt.. og man kan jo fiiiiint jobbe selv om man spyr ukontrollert flere ganger om dagen i følge han selv :)

Anonymkode: 7b0b2...7c7

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

...men det betyr ikke nødvendigvis at alle kan prestere 100% til enhver tid de neste 9 månedene.

En mannlig kollega av venninnen min presterte å rope ut "graviditet er ingen sykdom.. syns gravide kan dra seg på jobb som alle andre mennesker" i lunsjen foran to gravide kollegaer. Han mente bastant at kvalme var helt normalt i et svangerskap og ikke under noen omstendighet kvalifiserte til sykemelding. Så fikk han matforgiftning noen dager senere og var borte fra jobb i en uke. Syns han kunne dratt på jobb jeg.. matforgiftning er jo ikke smittsomt.. og man kan jo fiiiiint jobbe selv om man spyr ukontrollert flere ganger om dagen i følge han selv :)

Anonymkode: 7b0b2...7c7

Haha jeg var i så dårlig forfatning pga kvalmen at jeg hadde blodtrykk på 80/40 da jeg ble innlagt på akutten og leververdiene mine skøyt i været i 3-4 måneder fordi kroppen var så i ulage. Måtte ligge på sykehuset inn og ut i 1 og halve 2 trimester og vurderes til sonde for å overleve rett og slett 😅 Hadde lett spydd denne kollegaen i trynet 🙏🏻

 

Graviditet er ingen sykdom nei, helt enig i det, men man kan bli veldig syk av det likevel. Er så sinnsykt sjalu på de som kan øke familien sin uten å måtte lide så mye for det. Skulle gjerne hatt flere barn men vet ikke om jeg klarer det når jeg i tillegg må ta vare på de jeg har fra før.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet er ingen sykdom, men man kan likevel føle seg syk. Har man omgangssyke og kaster opp i ett par dager, må man vær hjemme fra jobb. Er man gravid og har ekstrem svangersskapskvalme og kaster opp flere ganger daglig, er man ikke i stand til å gå på jobb. Mange gravide blir "hemmet" eller hva jeg skal kalle det, på grunn av ekstrem svangerskapskvalme, og egentlig kvalme generelt, og også bekkenløsning. 

Men en er jo ikke sann sett syk, det er ikke smittsomt akkurat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...det er ikke to avkappa bein heller.

Anonymkode: 06ef2...4cc

Det er en funksjonshemning.

Anonymkode: 61184...15b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

...men det betyr ikke nødvendigvis at alle kan prestere 100% til enhver tid de neste 9 månedene.

En mannlig kollega av venninnen min presterte å rope ut "graviditet er ingen sykdom.. syns gravide kan dra seg på jobb som alle andre mennesker" i lunsjen foran to gravide kollegaer. Han mente bastant at kvalme var helt normalt i et svangerskap og ikke under noen omstendighet kvalifiserte til sykemelding. Så fikk han matforgiftning noen dager senere og var borte fra jobb i en uke. Syns han kunne dratt på jobb jeg.. matforgiftning er jo ikke smittsomt.. og man kan jo fiiiiint jobbe selv om man spyr ukontrollert flere ganger om dagen i følge han selv :)

Anonymkode: 7b0b2...7c7

Lol. Jeg hadde fint sebdt han en sms og mint han på at kvalme ikke kvalifiserer til.å være borte fra jobb. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, prettylittlemisfit skrev:

Graviditet er ingen sykdom, men man kan likevel føle seg syk. Har man omgangssyke og kaster opp i ett par dager, må man vær hjemme fra jobb. Er man gravid og har ekstrem svangersskapskvalme og kaster opp flere ganger daglig, er man ikke i stand til å gå på jobb. Mange gravide blir "hemmet" eller hva jeg skal kalle det, på grunn av ekstrem svangerskapskvalme, og egentlig kvalme generelt, og også bekkenløsning. 

Men en er jo ikke sann sett syk, det er ikke smittsomt akkurat. 

Joda, da er man syk. Men man har ingen sykdom. Ikke alle sykdommer er smittsomme heller, men man kan fint være syk fordet. 

 

Anonymkode: aa1aa...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe men. Graviditet er ikke en sykdom, punktum. 

Noen gravide blir syke eller får svært plagsomme tilstander, men graviditeten er likevel ikke en sykdom. 

Anonymkode: 79998...ea4

Men da har jeg det! Graviditet er en medisinsk tilstand som kan føre til sykdom og død. Graviditet bør derfor tas på alvor. 

Anonymkode: aa1aa...d84

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe men. Graviditet er ikke en sykdom, punktum. 

Noen gravide blir syke eller får svært plagsomme tilstander, men graviditeten er likevel ikke en sykdom. 

Anonymkode: 79998...ea4

Så da kan man jo faktisk skrive; Graviditet er ingen sykdom MEN noen gravide blir syke eller får svært plagsomme tilstander 😉

Anonymkode: 1801f...e30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

men mange kvinner oppfører seg som om de har fått en helt ny sykdom. Skulle tro INGEN hadde vært gravid før dem. Alt med deres graviditet er alltid helt unikt, og selvfølgelig ikke normalt. 

Anonymkode: 7fb0d...011

Har du vært gravid med plager som kvalme/oppkast, bekkenløsning osv osv?

ALLE har hatt omgangssyke, det er likevel ille (selv om det varer et par dager, mot svangerskapskvalme som varer i flere måneder). ALLE har hatt influensa, som varer i en uke, ALLE har en gang slått seg, fått et brudd el.l., smertene varer sjelden i 6-12 mnd. 

Er man gravid så skal man automatisk tåle månedsvis med kvalme, smerter og utslitthet. (?) Det gjelder jo ikke ALLE, men ganske mange. De fleste av oss synes det er verdt det likevel. Men å få høre at dette er ikke noen sykdom, ikke grunn til sykemelding osv, det er jævlig provoserende. Og trist. 

(Vi vet at mange kvinner har vært der før)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, da er man syk. Men man har ingen sykdom. Ikke alle sykdommer er smittsomme heller, men man kan fint være syk fordet. 

 

Anonymkode: aa1aa...d84

Langt fra alle sykdommer er smittsomme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...