Gå til innhold

Lurt på nettdating? Oppgitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært singel i mange år, og var på utkikk etter potensiell partner en stund.. Jeg prefererer utenlandske menn enn nordmenn av ulike årsaker og derfor tenkte at det var god ide å prøve ut nettdating. Kom i kontakt med en veldig flott mann for noen måneder siden og vi har snakket sammen omtrent hver dag, samt noen telefonsamtaler og FaceTime.. Ut ifra hvordan hjemmet hans så ut på FaceTime virket det som han er på den rikere siden, og fikk vite at han er oljesjeik. Syntes det hørtes sprøtt ut, og skjønner ikke hvorfor han utforsket nettdating hvis han er såpass ressurssterk..

En måned er gått og fant ut at ha er i utgangspunktet ikke oljesjeik, men eier av olivenolje bedrift. Føler han intensjontelt forsøkte å lure meg til å tro at han var klassisk oljesjeik, og synes det er ugreit. Men vet ikke hvordan jeg skal reagere på det eller at jeg i det hele tatt skal nevne til han at det var veldig dårlig gjort? Føler meg litt oppgitt måten han fremsto seg selv, og at det viste seg å være noe helt annet.

Anonymkode: ddb00...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Olje er olje. Du har ikke blitt lurt av han men av dine egne ønsker og forventninger. Som du selv sier- hvorfor skal en oljesjeik være på en nettdating side. En oljesjeik har nok sitt eget harem med en kvinne for hver dag i uken og gjerne to «innbyttere».

Du har lurt deg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dette skulle være den etterlengtede tråden om alle erfaringer med å bli catfishet,  svindlet,  utnyttet osv.  Det fins jo ganske mange tilfeller der man forelsker seg på nettdating og enten overfører eller hvitvasker penger i god tro fordi man er så forelsket , og der man til og med flytter sammen med vedkommende og ender opp med å bli svindlet med kreditt og lån svindel, eller truet inn i kriminell virksomhet og kidnapping.  Men det er så tabu å snakke om for utenforstående vil ofte si "så dum du var som ikke skjønte det før det var for sent", men jeg tror mange hadde gått like fem på om man var i dems sko. Ingen tror man skal gå på noe sånt,  men de som driver/lykkes med det er profesjonelle  manipulatorer og psykopater så de får enhvert ellers oppegående person rundt fingeren. Det kunne vært nyttig med en tråd om dette hvor man kunne skrive sine erfaringer anonymt! 

 

Anonymkode: 26620...f88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke språkbarrieren som har gjort at der ble misforståelse da? Kunne jo fort vært at han tullet med at han var oljesjeik då han drev en olivenolje bedrift 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg tror daten din har en god dose infam humor. He’s a keeper!

Helt enig! Oljesjeik som eier en olivenolje fabrikk er jo den beste åpningsreplikken jeg har hørt på en god stund! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...