Gå til innhold
Irisiri

Irisiris prøvedagbok

Anbefalte innlegg

Patriotpaula
47 minutter siden, Irisiri skrev:

Nettopp. Jeg synes det er var fint (romantisk?) de to, kanskje tre første månedene. Da husker jeg vi sa «tenk om det er noe som gror i denne magen nå» og slikt. Det var koselige tanker. Men det eneste som har grodd i magen på disse 9 månedene er fettlaget😂

De som sier at man skal nyte prøvetiden er kanskje de som fikk full klaff raskt? Evt. ekstremt tålmodige mennesker.

Såå enig! Var spennende de to-tre første måneden - «tenk om» 😬 Jeg har inntrykk av at de som sier at prøvetiden er romantisk og at tiden skal nytes er de som det klaffer raskt for. «Alle» venninne mine har fått det til på første eller andre forsøk, til og med ei som sa hun hadde sykt uregelmessig syklus. Vet ikke helt om jeg tror på ei som sier at syklusen er sykt uregelmessig og at det klaffer på første forsøk 😅🤷‍♀️ Men null problem for «alle» andre da, bare meg det er noe galt med 🤷‍♀️🙄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irisiri
3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Såå enig! Var spennende de to-tre første måneden - «tenk om» 😬 Jeg har inntrykk av at de som sier at prøvetiden er romantisk og at tiden skal nytes er de som det klaffer raskt for. «Alle» venninne mine har fått det til på første eller andre forsøk, til og med ei som sa hun hadde sykt uregelmessig syklus. Vet ikke helt om jeg tror på ei som sier at syklusen er sykt uregelmessig og at det klaffer på første forsøk 😅🤷‍♀️ Men null problem for «alle» andre da, bare meg det er noe galt med 🤷‍♀️🙄

Du kjenner helt sikkert noen som sliter/har slitt du og. Jeg tenker i alle fall at det må være sånn. I min familie har alle blitt gravide i PP 1-3 (og flere barn har vært «uhell»). Den eneste venninnen som har barn som har fortalt om prøvetiden ble gravid på første forsøk. Ellers har det ikke blitt snakket om og jeg har ikke spurt. Jeg MÅ jo kjenne noen som sliter? Sånn rent statistisk sett?

Hvis vi får barn, så skal jeg være åpen om at prøvetiden var vanskelig i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Patriotpaula
4 minutter siden, Irisiri skrev:

Du kjenner helt sikkert noen som sliter/har slitt du og. Jeg tenker i alle fall at det må være sånn. I min familie har alle blitt gravide i PP 1-3 (og flere barn har vært «uhell»). Den eneste venninnen som har barn som har fortalt om prøvetiden ble gravid på første forsøk. Ellers har det ikke blitt snakket om og jeg har ikke spurt. Jeg MÅ jo kjenne noen som sliter? Sånn rent statistisk sett?

Hvis vi får barn, så skal jeg være åpen om at prøvetiden var vanskelig i alle fall.

Det kan være jeg gjør, men ingen som snakker høyt om det, dessverre. Alle jeg kjenner som har fått barn eller er gravide, sier at de har blitt gravide nærmest ved å knipse med fingeren. Derfor er det så utrolig leit og sårt at uansett hvor mye sex vi har, hvor mye vi leter etter eggløsning, testing og temping, så blir vi ikke gravide... 😩 Mens for andre så er det så enkelt... Statistisk skal jeg jo kjenne noen, men det er vel litt tabu å ikke få til prosjekt baby på kort-kort tid. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Irisiri
1 time siden, Patriotpaula skrev:

Statistisk skal jeg jo kjenne noen, men det er vel litt tabu å ikke få til prosjekt baby på kort-kort tid. 

Ja, tror dessverre det er det. Veldig synd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Irisiri

PP 9, CD 5.

Da ser det ut som «uka» er over og vi kan se fremover mot ny EL.

Jeg var litt sær denne mnd og målte mengden menstruasjonsblod med menskoppen. Den har målestreker, så det gikk veldig greit. Jeg blødde 128 ml. Jeg leste at grensen for «unormalt kraftig blødning» (menoragi) går ved 80 ml. Bare på den verste dagen blødde jeg 74 ml alene. Og denne måneden synes jeg ikke var så heavy, det var helt klar verre forrige måned. 

Jeg begynner å skjønne hvorfor jeg alltid har følt at uka er begrensende på aktiviteten, når jeg ser at det mest normale er rundt 40 ml ila hele mensen. Det hadde jo vært en drøm å bare blø 10 ml om dagen!

Jeg har lagd en egen tråd der jeg spør om noen har erfaring med menoragi og hva man kan gjøre/hvilken betydning det kan ha for fertiliteten. Men hvis noen har erfaring tar jeg gjerne imot råd/info her også!

Edit til meg selv: uka var ikke helt over, endte på 130 ml.

Endret av Irisiri

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Irisiri

PP 9, CD 8.

Her veksler humøret mellom «Hurra for ny prøverunde» og «Buhu, hva om vi aldri får barn». Noe som er tåpelig, for jeg vet jo at det vil ordne seg. Klarer vi det ikke selv får vi hjelp, funker det ikke da heller blir det adopsjon. 

Så hvorfor alle disse bekymringene? Litt is i magen, så ordner dette seg uansett. Og å tenke på en eventuell adopsjon er kanskje å bekymre seg for ting som ligger litt vel langt frem i tid?? 

Nå er det en liten uke til eggløsning og vi begynner å legge aksjer. Uansett hvor lang tid dette tar, så er vi nærmere målet for hver dag som går. Det er fint å tenke på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Dovendyr1

Jeg har ikke erfaring med kraftige blødninger, og du har sikkert lest deg opp på nettet selv. Det er nok noe du absolutt kunne tatt opp med lege for det kan ha bakenforliggende årsaker som kan gjøre det vanskeligere å bli gravid, men kraftige blødninger trenger heller ikke å ha noen spesiell årsak. Svaret mitt er sikkert ikke til spesielt mye hjelp ser jeg nå :vetikke:

Jeg synes det bare er fint at du tenker på adopsjon for da har dere snakket om dette som et par! Tror nok det er noen som begynner å prøve, ting tar tid, også dukker det opp at den ene absolutt ikke vil adoptere.. Tenker det er bra at man snakker om alt som kan skje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Irisiri

@Dovendyr1 Takk for at du tar deg tid til å svare. Det synes jeg er hyggelig, og svaret ditt et nyttig selv om man ikke har en fasit! Det sitter litt langt inne å ringe legen, samtidig som jeg har veldig lyst til å finne ut mer.

Du har et godt poeng om det å ha snakket sammen om adopsjon også. Greit å kunne snakke om alt, så får det bare være at man på en måte tar sorgene litt på forskudd. Jeg vet jo at der godt kan være vi klarer det selv også 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her