Gå til innhold

Irisiris prøvedagbok


Irisiri

Anbefalte innlegg

Da er jeg i gang med egen prøvedagbok!

Vi er et ektepar i slutten av 20-årene, og ønsker oss et barn. Vi har prøvd i straks 7 måneder og er kommet til PP7. Jeg har vært uten hormonprevensjon i akkurat ett år, og er en ivrig temper. Naiv som jeg er, så hadde jeg trodd det skulle klaffe innen nå. Men vi holder motet oppe og fortsetter å prøve. Kanskje er det snart vår tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@bondekone Takk for det, og håper det klaffer for dere og! Er jo inneforstått med at vi egentlig ikke har prøvd så fryktelig lenge, men når det er så etterlengtet så får man likevel høye forhåpninger hver måned. Ante ikke at prøvetiden skulle bli en så følelsesmessig berg- og dalbane🙈 Og verre blir det vil jeg tro.

Har notert meg en dato i slutten av mai hvor jeg ringer legen hvis det ikke har skjedd noe. Det kjennes godt å ha bestemt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Irisiri skrev:

@bondekone Takk for det, og håper det klaffer for dere og! Er jo inneforstått med at vi egentlig ikke har prøvd så fryktelig lenge, men når det er så etterlengtet så får man likevel høye forhåpninger hver måned. Ante ikke at prøvetiden skulle bli en så følelsesmessig berg- og dalbane🙈 Og verre blir det vil jeg tro.

Har notert meg en dato i slutten av mai hvor jeg ringer legen hvis det ikke har skjedd noe. Det kjennes godt å ha bestemt det.

Du,når man er i den bobla føles hver ekstra mnd lenge! Samtidig tenker jeg det er viktig å få frem at det ER helt vanlig å bruke ekstra tid, og så lenge man har stabile sykluser og finner EL med f.eks temp, er det ingen grunn for bekymring. Men godt å ha satt en dato for å få hjelp! Vi fikk jo hjelp relativt tidlig, noe jeg er veldig glad for nå☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 7, CD 7.

I dag er det endelig siste dag med blødning, den ble mer langvarig enn vanlig denne gangen. Satser på at det bare er tilfeldigheter og normale variasjoner.

De tre forrige syklusene var regelmessige (28-29 dager), men ellers har de variert fra 28-40 dager (alltid med EL 14 dager før). Hvis jeg er heldig og syklusen fortsetter å være stabil fremover, så har jeg EL om akkurat en uke 💃

Nå skal jeg ta ferie og bare nyte jula og mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 7, CD 13.

Negative EL-tester så langt, men det nærmer seg nok. Har troa på positiv i morgen, etterfulgt av tempøkning ila. helga. 

Vi har hatt ei hyggelig jul så langt. Juleselskap nr. 5 av 6 er overstått. Så langt har noen spurt om vi skal ha barn snart/tøyset med at vi ikke har barn alle 5 dager (5 ulike personer). Ikke særlig hyggelig, men prøver å tenke at de i bunn mener det godt. Ingen vet at vi prøver, men folk må jo snart gå lei av å mase når det ikke skjer noe?

Velvel, har begynt å forvente babymas, så stålsetter meg for nye spørsmål på nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP7, CD 16, 1 DPO.

I dag økte tempen, så da er vi i DPO-land igjen. Herlig!

Fikk aldri positiv eggløsningstest, og på 4 sykluser med testing har jeg heller aldri fått en ordentlig positiv test. Var veldig nært like sterke streker på CD 14, så regner i grunn den som positiv. På kvelden på CD 13 og hele formiddagen CD 14 var det stikkende smerter i høyre side, som minner om å ha hold - bare i timesvis. Spennende å merke EL-på kroppen. De to siste syklusene har smertene vært på EL-dagen, denne gangen (trolig) dagen før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP7, CD 23, 8 DPO.

Her er det lite å melde. Ingen spotting eller symptomer på det ene eller det andre. I går var det så vidt en dråpe rosa blod ved et dobesøk, men kun den ene gangen og ikke noe jeg vil kalle spotting. Når spottingen begynner bruker den å fortsette frem til mens.

Jeg lagde meg en liten oversikt over spottingen fra vi begynte å prøve:

PP1: 11 DPO

PP2: 10 DPO

PP3: 5 DPO

PP4: 6 DPO

PP5: 11 DPO

PP6: 7 DPO

PP7: ? (edit: 10 DPO)

(edit: PP8: 6 DPO?)

Det virker altså ganske tilfeldig, så jeg får bare vente og se 🤞

Endret av Irisiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 7, CD 24, 9 DPO.

Fortsatt ingen tegn til spotting, så det er foreløpig et godt tegn. Jeg er inne i den tulleruske delen av DPO-land, hvor forhåpningene blir høye og tankene stadig sklir inn mot babyprøverier. Dagene går sakte og jeg er så utrolig spent! 

I går fikk jeg noen lette smerter på høyre side nederst på magen, samme side som jeg hadde EL-smerter. Jeg er ganske sikker på at det ikke var innbilninger, men stoler ikke helt på meg selv🙊 Uansett så hadde jeg det samme forrige måned en ukes tid etter EL, så legger ikke for mye i det.

Jeg fortsetter å håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 7, CD 25, 10 DPO.

Og der startet spottingen... Da anser jeg sjansen som svært liten, selv om ikke alt håp er ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bondekone Ja, det er ganske teit og unødvendig med småblødninger. Gi meg heller mensen så vi kan prøve på nytt liksom.

Skulle likt å vite hvor lang tid det kommer til å ta før det blir barn ut av dette. Blir jeg snart gravid eller tar det mange år? Men en ting er sikkert - vi kommer nærmere for hver måned! For det må jo gå veien etter hvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Irisiri skrev:

@bondekone Ja, det er ganske teit og unødvendig med småblødninger. Gi meg heller mensen så vi kan prøve på nytt liksom.

Skulle likt å vite hvor lang tid det kommer til å ta før det blir barn ut av dette. Blir jeg snart gravid eller tar det mange år? Men en ting er sikkert - vi kommer nærmere for hver måned! For det må jo gå veien etter hvert. 

Nærmere er dere uten tvil! Krysser fingrene for at det nærmer seg☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Her krysses fingrene og ikke bena😂

Håper du får en positiv test ila et par måneders tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Irisiri skrev:

Takk! Her krysses fingrene og ikke bena😂

Håper du får en positiv test ila et par måneders tid!

Takk du! Tillater meg ikke helt å håpe det riktig enda, men positiv test ila 2019 jåper jeg iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 8, CD 1.

Da var magekramper og det som følger med på plass. En dag tidligere enn forventet. Det styrker mistanken om at EL var da jeg hadde smerter to dager før tempstigning, og ikke dagen før tempstigning. Ikke at det spiller noen rolle, men likevel interessant å bli bedre kjent med egen kropp og syklus.

Jeg ble ferdig med skuffelsen for denne syklusen for noen dager siden, så nå er det godt å bare se framover mot nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PP 8, CD 2.

Varsel om ekkel mensprat! Det verste med å være prøver (bortsett fra å ikke lykkes) er å få tilbake de kraftige menstruasjonene. Og smertene. Etter 11 år mer eller mindre kontinuerlig på hormonprevensjon hadde jeg nesten glemt hvordan det er. De to første dagene er det utfordrende å gå ut døra uansett om jeg bruker grønn ob og nattbind. Mye blod og stadig koagulerte tykke klumper på opptil 5 cm. Jeg leste at kraftig menstruasjon (menoragi) defineres som blødning over 80 ml. Jeg blør mye mer enn det basert på hvor mange ganger jeg tømmer menskoppen når jeg bruker det. Jeg har litt lyst til ta en legetime og sjekke det opp, men er samtidig usikker på om det er bedre å bare se det an frem til vi evt. har prøvd i ett år. Lurer på om jeg i alle fall ser til etter neste mens, for har inntrykk av at det bare øker i mengde for hver måned?

Jaja, alt er vel bedre i morgen, på dag 3 bruker det bli mer levelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jernmangel og tar tilskudd for det. Har alltid slitt med det i perioder, men ble mye bedre av å gå på pilla. Jeg var hos legen i vår/sommer fordi jeg hadde hodepine nesten daglig, og det har blitt mye bedre med ekstra jerntilskudd. Da hadde jeg vært uten pilla i et halvt år, så det tar jammen ikke lang tid å tømme lagrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

PP 8, CD 14, 1 DPO.

Der kom tempstigningen. Jeg begynner å få ganske lave forventninger, så håper jeg skal klare å tenke på andre ting disse to neste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...