Gå til innhold

Har fått rare sår/utslett over hele kroppen (bilder)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er samme AB som i denne linken. Jeg dro til legen og fikk høre at det er bakteriell infeksjon og fikk krem for dette. Såret har ikke forsvunnet. Har vært sløv med å følge instruksene. Hvis jeg glemmer det en kveld eller 1-2 dager blomstrer såret opp. Men så brått begynte jeg å klø overalt! I over 1 uke nå. Og nå har jeg fått utslett overalt på kroppen. Må legge ut bildene en etter en da KG ikke støtter at jeg laster opp flere bilder samtidig. 

 

9A3A3B9E-F48B-4A31-9D32-334FD07421A6.jpeg

Anonymkode: 1cfba...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huden rundt nippelen på begge pupper, men spesielt den til høyre og selve nippelen har også begynt å klø noe innmari!

44715D5B-3FDF-4529-9BF5-BC8B0C1466AF.jpeg

C3558706-0E11-4CDB-90FA-8315B42B19B0.jpeg

Anonymkode: 1cfba...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene bildet er hvordan armene og leggene mine ser ut. Resultat av kløing. Og det andre bildet er leggen min nå. Har legetime I januar. Legen har ikke noe ledig før. Føler ikke dette er hastetime akkurat heller. Men jeg er ikke urenslig så skjønner ikke hvorfor jeg klør så mye! Det begynner å gå utover hverdagen med en slik konstant kløe. Er det noe dere anbefaler som jeg kan kjøpe på apoteket?

noen som tror dette kan være mer enn bare vanlig utslett? Så rart at det dukker opp flere steder SAMTIDIG. 

80BF394A-820F-430D-A1AB-B76AAD8728AA.jpeg

F2762116-B47D-4C4E-A79F-41B0CDE3104B.jpeg

Anonymkode: 1cfba...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel smittet deg selv da når du har klødd. Hvorfor har du ikke giddet å bruke kremen du fikk? 

Anonymkode: a4028...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Har vært sløv med å følge instruksene.

Det var dumt. Da kontakter du legen igjen og følger instruksene denne gangen.

Anonymkode: 9a2df...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du har vel smittet deg selv da når du har klødd. Hvorfor har du ikke giddet å bruke kremen du fikk? 

Anonymkode: a4028...b96

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det var dumt. Da kontakter du legen igjen og følger instruksene denne gangen.

Anonymkode: 9a2df...eb3

Har fulgt det godt i 5 dager nå. Skal tas 2 ganger om dagen. Jeg har adhd og sånt er så utrolig lett for meg å glemme/bare ikke klart. Spesielt etter en laaang dag på jobb. Men da jeg innså at det blomstret opp har jeg satt på alarm og er flink til å smøre meg på beina. 

Men de andre sårene dukket jo opp senere og kremen er ikke for de, kun den på beina. 

Angående smittefare: legen sa ingenting om det. Dessuten vasker jeg hendene før OG etter påføring, og jeg klør ikke såret så jeg kan smitte videre. Tror derfor ikke st jeg har smittet meg selv. Må være noe annet 

Anonymkode: 1cfba...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting til: de utslettene på første bildet, for eks. Har det flere steder. Ryggen, andre siden av skulderen. Magen, osv. 

Anonymkode: 1cfba...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gått med dette siden oktober. Kontakt fastlegen igjen.

Anonymkode: 9a2df...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har gått med dette siden oktober. Kontakt fastlegen igjen.

Anonymkode: 9a2df...eb3

Jeg har gjort det. Men kan ikke tvinge han til å gi meg en ny time hvis han ikke har noen ledige da. Fikk første ledige timen og den er i januar. 

Anonymkode: 1cfba...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bruke kg som en lege.. Ingen her som egentlig kan si noe..

Anonymkode: e7f69...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke bruke kg som en lege.. Ingen her som egentlig kan si noe..

Anonymkode: e7f69...cf0

Så ... hva skal jeg bruke KG som hvis ikke om å spørre om noen har vært i tilsvarende situasjon og kan fortelle meg hva de har hatt så jeg kan sammenligne og muligens få et lite overblikk over min situasjon. Er det for eks. mistanke om at dette er farlig kan jeg dra til en privat lege, osv. 

Hvorfor bruker du tid av livet ditt for å kommentere hvis du ikke skal bidra med noe jeg lurer på egentlig...?

Anonymkode: 1cfba...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ... hva skal jeg bruke KG som hvis ikke om å spørre om noen har vært i tilsvarende situasjon og kan fortelle meg hva de har hatt så jeg kan sammenligne og muligens få et lite overblikk over min situasjon. Er det for eks. mistanke om at dette er farlig kan jeg dra til en privat lege, osv. 

Hvorfor bruker du tid av livet ditt for å kommentere hvis du ikke skal bidra med noe jeg lurer på egentlig...?

Anonymkode: 1cfba...ebd

Fordi du har laget flere tråder og du blir bare verre, så da vil jeg tro at det lure er å få kyndig hjelp i stedet for at masse folk skal svare at det muligens kan være det som de kanskje hadde for fire år siden.

Anonymkode: e7f69...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har ø-hjelps-timer, så det synes jeg du skal benytte deg av. Du har et utslett som er betydelig forverret, du må jo få hjelp nå før jul. Det er ganske vanskelig å diagnostisere over nett og mange ukyndige her, så kontakt lege.

Anonymkode: e4ea7...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...