Gå til innhold

Spiral og bedøvelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har satt inn spiral og fått bedøvelse først? Jeg vurderer det, men er livredd for smerte og gruer meg så mye at jeg vurderer å avlyse hele timen. Har fått vival som jeg kan ta før gynokologtimen av fastlege, men føler ikke de tablettene hjalp noe særlig da jeg testet for noen dager siden. Er det i det hele tatt noe vits å prøve da jeg er så redd? 

Anonymkode: f4a5a...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger denne.. Hater å gå på p-piller. Null sexlyst og blir ikke våt (ammingen har nok litt og si i tillegg). Vurderer sterkt spiral, men smertene hindrer meg også

Anonymkode: 8961f...c89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følger denne.. Hater å gå på p-piller. Null sexlyst og blir ikke våt (ammingen har nok litt og si i tillegg). Vurderer sterkt spiral, men smertene hindrer meg også

Anonymkode: 8961f...c89

Jeg har spiral nå, og fikk ikke bedøvelse sist. Og det gjorde utrolig vondt, så vet ikke om jeg orker/tørr å gjøre det igjen. Så derfor jeg lurer på om bedøvelse vil gjøre det noe lettere. TS 

Anonymkode: f4a5a...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på. Gjør å sette spiral vondt? Vurdert det lenge, men det visste jeg ikke. For de det gjelder; er det verre enn en celleprøve av livmora, og å klippe av livmortappen til undersøkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette bedøvelse er like vondt som å sette i selve spiralen sa hun til meg.. Så jeg valgte bare å få gjort det unna uten bedøvelse.

Det er sinnsykt vondt i 2 sekunder, men så er det verste over. Murringer og litt menssmerter resten av dagen bare.😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vondt å sette inn, litt vondere enn en celle prøve. Men det går så fort. Byttet nettopp spiral igjen, tok ikke noe i forkant. Men leste etterpå at de anbefaler å ta Paracet og Ibux en time i forkant. 

Anonymkode: 1a634...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fastlegen prøvde å sette inn. Gikk ikke pga smerter. Fikk henvisning til gynekolog, og tok noen tabletter i forkant(ikke smertestillende som sådan, men de skulle være med på å åpne livmorhalsen). Kjente ingenting, og det hele var gjort på sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mia00 skrev:

Slenger meg på. Gjør å sette spiral vondt? Vurdert det lenge, men det visste jeg ikke. For de det gjelder; er det verre enn en celleprøve av livmora, og å klippe av livmortappen til undersøkelse?

Jeg trodde ikke det skulle gjøre så vondt, men det føltes ut som at noen knivstakk meg langt inni magen. 

Anonymkode: f4a5a...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sillicious skrev:

Å sette bedøvelse er like vondt som å sette i selve spiralen sa hun til meg.. Så jeg valgte bare å få gjort det unna uten bedøvelse.

Det er sinnsykt vondt i 2 sekunder, men så er det verste over. Murringer og litt menssmerter resten av dagen bare.😊

Hmm, hva er vitsen med bedøvelse da? Hvis det gjør like vondt. 

Anonymkode: f4a5a...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sillicious skrev:

Å sette bedøvelse er like vondt som å sette i selve spiralen sa hun til meg.. Så jeg valgte bare å få gjort det unna uten bedøvelse.

Det er sinnsykt vondt i 2 sekunder, men så er det verste over. Murringer og litt menssmerter resten av dagen bare.😊

Da risikerer jeg det, jeg som har mensensmerter til helvette... Kan umulig bli verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jubatus skrev:

Fastlegen prøvde å sette inn. Gikk ikke pga smerter. Fikk henvisning til gynekolog, og tok noen tabletter i forkant(ikke smertestillende som sådan, men de skulle være med på å åpne livmorhalsen). Kjente ingenting, og det hele var gjort på sekunder.

Jeg fikk disse tablettene sist, men det gjorde fortsatt utrolig vondt. Tok godt med smertestillende også. 

Anonymkode: f4a5a...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mia00 skrev:

Har også MYE å gjøre hvilken lege du har. Noen er gode, noen er helt jævlig.....

Å? Er det så stor forskjell på hvor vondt det gjør? 

Anonymkode: f4a5a...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får bedøvelse ved innsetting/skifte av spiral, og i følge gynekologen min er det fordi jeg er et «spesialtilfelle»: jeg har aldri født vaginalt, og pga to keisersnitt med påfølgende arrdannelse er det tilnærmet ingen passasje gjennom livmorhalsen. Jeg satte inn uten bedøvelse første gangen, selv om jeg måtte blokkes ut, og det var ubeskrivelig smertefullt. Etter det har gynekologen brukt bedøvelse først. Sprøytestikket har jeg aldri kjent.

Anonymkode: 61b8a...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å? Er det så stor forskjell på hvor vondt det gjør? 

Anonymkode: f4a5a...40b

Veldig. Har gått til 10 forskjellige leger/gynekologer de siste årene. Noen er så hardhendte at det svir i etterkant, andre er forsiktige og følsomme. VELDIG forskjellig hvilken lege man får :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk narkose faktisk.

Anonymkode: 82460...730

Hvordan fikk du det? Man får så og si aldri narkose når det er snakk om underlivet og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt nylig inn spiral og gruet meg skikkelig, helt uten grunn. Det var jo ubehagelig som alltid hos gynekolog men det var vondere å få ført inn det der spekulumet eller hva det heter. Å sette inn spiralen tok 5 sekunder og jeg kjente bare et lite trykk. Fantes ikke vondt! 

Anonymkode: 0ea27...f4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Satt nylig inn spiral og gruet meg skikkelig, helt uten grunn. Det var jo ubehagelig som alltid hos gynekolog men det var vondere å få ført inn det der spekulumet eller hva det heter. Å sette inn spiralen tok 5 sekunder og jeg kjente bare et lite trykk. Fantes ikke vondt! 

Anonymkode: 0ea27...f4f

Men du fikk jo narkose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mia00 skrev:

Men du fikk jo narkose?

Nei det gjorde jeg da ikke? 

Tenker du på ab lengre opp i tråden? Det er jo ikke meg. Du siterte nettopp mitt første innlegg i denne tråden. 

Anonymkode: 0ea27...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...