AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #1 Del Skrevet 17. desember 2018 Det virker som det kommer til å bli skrekkelig dyrt å kjøre fremover, spesielt en dieselbil hvis det er riktig at det skal koste 59 kr hver vei i bommen i Oslo. Jeg trenger bil på jobb og har et enkeltmannsforetak. Jeg vet ikke hvordan dette skal gå, må bare tjene nok til at det går! Har fått tilbud om å kjøpe eksens Volvo v70 2013 til rundt 100 000,- Den er ekstremt godt tatt vare på. Men det er diesel, og det ser somsagt ut som det er galskap å kjøre den fremover. Så nå lurer jeg på hvilke utgifter som følger med en elbil, kanskje det lønner seg å lease? Det koster 2-4000 pr mnd avhengig av hva jeg legger inn av cash. Hvis jeg betaler 31 000 koster det 2900,- pr mnd. Da kan jeg lease i to år. Det er jo dyrt, dvs mye penger, men det bllir vel det samme som dieselbilen, minus 69 000,- i cash. Siden det fort blir 3000,- i mnd med bom og diesel, antagelig mer? Jeg kjører ikke hver dag, men likevel. Greia er at eksen min kan trekke det fra de pengene han skylder meg, sånn sett trenger jeg ikke betale noe, men får mindre når vi selger felles bo. Har noen som er smartere enn meg noen tanker her? Anonymkode: 34e11...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #2 Del Skrevet 17. desember 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som det kommer til å bli skrekkelig dyrt å kjøre fremover, spesielt en dieselbil hvis det er riktig at det skal koste 59 kr hver vei i bommen i Oslo. Jeg trenger bil på jobb og har et enkeltmannsforetak. Jeg vet ikke hvordan dette skal gå, må bare tjene nok til at det går! Har fått tilbud om å kjøpe eksens Volvo v70 2013 til rundt 100 000,- Den er ekstremt godt tatt vare på. Men det er diesel, og det ser somsagt ut som det er galskap å kjøre den fremover. Så nå lurer jeg på hvilke utgifter som følger med en elbil, kanskje det lønner seg å lease? Det koster 2-4000 pr mnd avhengig av hva jeg legger inn av cash. Hvis jeg betaler 31 000 koster det 2900,- pr mnd. Da kan jeg lease i to år. Det er jo dyrt, dvs mye penger, men det bllir vel det samme som dieselbilen, minus 69 000,- i cash. Siden det fort blir 3000,- i mnd med bom og diesel, antagelig mer? Jeg kjører ikke hver dag, men likevel. Greia er at eksen min kan trekke det fra de pengene han skylder meg, sånn sett trenger jeg ikke betale noe, men får mindre når vi selger felles bo. Har noen som er smartere enn meg noen tanker her? Anonymkode: 34e11...5a8 Elbiler ser ut til å holde seg ekstremt godt i pris, så det mest lønnsomme er kanskje å kjøpe en nyere leaf elns? Anonymkode: d737d...ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Del Skrevet 18. desember 2018 Selv om en bil er godt tatt vare på er bilen 5 år gammel, det vil det mest sannsynlig bli behov for en tur innom verksted for reparasjoner eller bytte ut slitedeler eller andre uforutsette utgifter som kommer med. Jeg er sikker på at du vil spare på å lease helt ny elbil fremfor å kjøpe noe gammelt. Anonymkode: e2592...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Del Skrevet 18. desember 2018 Tusen takk for svar! Ble litt satt ut hvis det blir SÅ ille som en da her oppe! Det sier jo seg selv at det ikke går! Ganske kjipt å ha et yrke som MÅ ha bil, for det vil si at jeg må tjene utrolig mye mer enn en som ikke har bil. Men nå må vel taxi også bli dyrere, eller har de noen form for dispensasjon, mon tro? Hvordan i svarte kommer man seg rundt med masse utstyr fremover?? Må jeg omskolere meg?? Jeg er fotograf og tjener ikke fett fra før. Anonymkode: 34e11...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #5 Del Skrevet 18. desember 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Ble litt satt ut hvis det blir SÅ ille som en da her oppe! Det sier jo seg selv at det ikke går! Ganske kjipt å ha et yrke som MÅ ha bil, for det vil si at jeg må tjene utrolig mye mer enn en som ikke har bil. Men nå må vel taxi også bli dyrere, eller har de noen form for dispensasjon, mon tro? Hvordan i svarte kommer man seg rundt med masse utstyr fremover?? Må jeg omskolere meg?? Jeg er fotograf og tjener ikke fett fra før. Anonymkode: 34e11...5a8 Dersom du kan leve med maks 3 seter så kan du lease en pent brukt elbil/varebil uten egenandel for under 3000 i mnd. Billigere kjøretøy i drift i Oslo spørs det om du finner🙂 Anonymkode: 7a64e...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #6 Del Skrevet 19. desember 2018 På 17.12.2018 den 17.34, AnonymBruker skrev: Det virker som det kommer til å bli skrekkelig dyrt å kjøre fremover, spesielt en dieselbil hvis det er riktig at det skal koste 59 kr hver vei i bommen i Oslo. Jeg trenger bil på jobb og har et enkeltmannsforetak. Jeg vet ikke hvordan dette skal gå, må bare tjene nok til at det går! Har fått tilbud om å kjøpe eksens Volvo v70 2013 til rundt 100 000,- Den er ekstremt godt tatt vare på. Men det er diesel, og det ser somsagt ut som det er galskap å kjøre den fremover. Så nå lurer jeg på hvilke utgifter som følger med en elbil, kanskje det lønner seg å lease? Det koster 2-4000 pr mnd avhengig av hva jeg legger inn av cash. Hvis jeg betaler 31 000 koster det 2900,- pr mnd. Da kan jeg lease i to år. Det er jo dyrt, dvs mye penger, men det bllir vel det samme som dieselbilen, minus 69 000,- i cash. Siden det fort blir 3000,- i mnd med bom og diesel, antagelig mer? Jeg kjører ikke hver dag, men likevel. Greia er at eksen min kan trekke det fra de pengene han skylder meg, sånn sett trenger jeg ikke betale noe, men får mindre når vi selger felles bo. Har noen som er smartere enn meg noen tanker her? Anonymkode: 34e11...5a8 Dårlige løsninger begge to. Å lease bil er tapsprosjekt. Å gjøre avtaler med eksen er et emosjonelt tapsprosjekt. Kjøp deg selv en billig el bil når dere har gjort opp boet. Dersom du ikke trenger bil hver dag men bare av og til er bildeleringen et mye billigere alternativ. Da betaler du stort sett kun for forbruk og deler utgifter med andre. Anonymkode: adc20...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #7 Del Skrevet 19. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dårlige løsninger begge to. Å lease bil er tapsprosjekt. Å gjøre avtaler med eksen er et emosjonelt tapsprosjekt. Kjøp deg selv en billig el bil når dere har gjort opp boet. Dersom du ikke trenger bil hver dag men bare av og til er bildeleringen et mye billigere alternativ. Da betaler du stort sett kun for forbruk og deler utgifter med andre. Anonymkode: adc20...8b2 Dvs brukt Leaf/Soul/e-Golf/e-UP mm. Splitter ny trilling er også prisgunstig, men rekkevidden er litt so-so selv ny. Kommer litt an på hvor langt TS trenger å kjøre på en lading. Anonymkode: f6eab...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 19. desember 2018 #8 Del Skrevet 19. desember 2018 Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå