Gå til innhold

Kan katter på 2 år ha høyt stoffskifte?


Gjest PaN

Anbefalte innlegg

Er det mulig? For katten min har veldig stor appetitt og spiser veldig ofte, men har ikke lagt på seg og har et energiforbruk som er helt utrolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fult mulig. Men du må sjekke det hos dyrlegen. 

Anonymkode: d5e49...f97

Jeg kommer til å ta han med til dyrelegen januar for hans årlige sjekk og kommer nok til å spørre om de kan sjekke om dette er tilfellet men tenkte det var litt lurt å spørre her først om noen andre kanskje har opplevd det med sin katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke unormalt for en katt på 2 år å spise mye og ha ett høyt aktivitetsnivå, men som nevnt over her, så kan jo bare en veterinær svare på det. Så det er fint du skal dit i januar, de tar en blodprøve for å sjekke det. 

Men om den ikke har fått dårligere pelskvalitet og drikker ekstra mye, så hadde jeg ikke uroet meg unødvedig mye.

Anonymkode: 91e64...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke unormalt for en katt på 2 år å spise mye og ha ett høyt aktivitetsnivå, men som nevnt over her, så kan jo bare en veterinær svare på det. Så det er fint du skal dit i januar, de tar en blodprøve for å sjekke det. 

Men om den ikke har fått dårligere pelskvalitet og drikker ekstra mye, så hadde jeg ikke uroet meg unødvedig mye.

Anonymkode: 91e64...61e

Grunnen for at jeg spør er at jeg syns det er litt mer en normalt, han er i aktivitet helt til han stuper i sengen 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tvist skrev:

Kan det være orm? Uansett er det vanlig at unge katter spiser mye uten å legge på seg. Som mennesker.

Han har fått årets ormkur så det kan det ikke være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan de få. Har katter selv, nettopp hatt blodprøver på den ene hvor de bl.a sjekket stoffskifte. Alt var ok hos min gamle pus.  De sjekka lever, nyrer, stoffskifte, pluss noe annet jeg ikke husker. Det koster dyrt bare så du er klar over det. Men jeg synes det er verd det. Dyr viser jo ikke alltid til eier når noe er galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Pan said:

Han har fått årets ormkur så det kan det ikke være :)

Katter skal IKKE ha ormekur hele tiden. KUN når det er påvist orm. Hvis ikke blir de immune....

Anonymkode: cb3b8...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter skal IKKE ha ormekur hele tiden. KUN når det er påvist orm. Hvis ikke blir de immune....

Anonymkode: cb3b8...d16

Han får kun en gang i året, han fanger så mange fugler om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Mokkilokki skrev:

Ja det kan de få. Har katter selv, nettopp hatt blodprøver på den ene hvor de bl.a sjekket stoffskifte. Alt var ok hos min gamle pus.  De sjekka lever, nyrer, stoffskifte, pluss noe annet jeg ikke husker. Det koster dyrt bare så du er klar over det. Men jeg synes det er verd det. Dyr viser jo ikke alltid til eier når noe er galt. 

Husker du prisen på skjekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pan skrev:

Husker du prisen på skjekken?

Jeg har to katter som hadde helsesjekk, kun den ene med blodprøven. Der jeg tok det kosta selve prøven 470 kr ser jeg, men de sjekka mye annet og på de to kattene så det kom på kr. 3 200,- totalt. Hadde og klo klipp på begge kattene.

Endret av Mokkilokki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mokkilokki skrev:

Jeg har to katter som hadde helsesjekk, kun den ene med blodprøven. Der jeg tok det kosta selve prøven 470 kr ser jeg, men de sjekka mye annet og på de to kattene så det kom på kr. 3 200,- totalt. Hadde og klo klipp på begge kattene.

Okey, takk for svar. Blir nok en helse skjekk på katten min da :) 

Endret av PaN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...