Gå til innhold

Føler jeg drukner i banybilder i sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke mer enn 24 år gammel, men aldri har jeg tidligere i livet mitt noen sinne, uff, sett så mye banybilder som jeg har gjort det siste året på news feeden min.

Kjenner at nå, nå begynner det å bli mye. Føler meg kvalt. "Er så stolt av han! Mammahjertet mitt smelter!" (Close-up bilde av ansiktet dens) Og ungen ser jo absolutt helt alminnelig ut. Verken pen eller søt, bare en... baby.

Husker jeg begynte å legge merke til alle babybildene da jeg ble 23. Men nå drukner jeg i alle disse foreldrene som får barn og skryter på facebook... har nesten lyst å bare deaktivere kontoen min, har fått babyer i vrangstrupa rett og slett.

Er det bare meg som opplever dette i en alder av 24? Jeg vil ha fred... babyer er ikke spennende for meg enda.

Vil dette ingen ende ta? Jeg er så lei altså..

Anonymkode: 37598...b21

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var veldig ungt! Mer normalt å få det når du nærmer deg 30 vil jeg si. Kanskje det er babyboom i din vennekrets?

Anonymkode: b0173...279

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å unfollow da. First world problem. Hvis ikke du kan være glad på andres vegne så får du sitte der og være surmaga loner.

Jeg er 32 og har ikke opplevd at jeg blir bombardert av babybilder. Første venninne fikk barn da hun var 28, men ingen venninner spammer sosiale medier.

Kanskje du egentlig er litt babysjuk siden du plages? :)

 

Anonymkode: 1e5f6...eca

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer er ikke spennende for deg enda? Jeg er 34 og gravid, og jeg føler det samme - andres barn bryr meg midt i fletta, likevel tror andre at nå som jeg skal ha barn selv så vil jeg ha bilder av gullbarna deres og laaaaange videoer av at ungen deres spiser/babler/sikler. 

Har omtrent fått aversjon mot barn i graviditeten, og håper så innmari at jeg kommer til å ha selvinnsikt nok til å skjønne at INGEN andre enn far og besteforeldre synes barnet mitt er så spesielt at de ønsker 20 bilder og videoer om dagen.

 

Anonymkode: 40e82...5a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var veldig ungt! Mer normalt å få det når du nærmer deg 30 vil jeg si. Kanskje det er babyboom i din vennekrets?

Anonymkode: b0173...279

Veldig ungt? Det kommer nok helt an på hvor man bor. Jeg er 28 og jeg og samtlige av mine venner er ferdige med barneproduksjon. 

Anonymkode: 2c5ca...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig ungt? Det kommer nok helt an på hvor man bor. Jeg er 28 og jeg og samtlige av mine venner er ferdige med barneproduksjon. 

Anonymkode: 2c5ca...146

Jeg bor i by ja, men er i midten av 30-åra. Da jeg var 24 var det ikke "vanlig" å få barn. Min omgangskrets bikka alle 30 før vi begynte med barn. Kanskje det er gammelt, men sikkert forskjell fra hvor du bor ja. 

Anonymkode: b0173...279

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som om din vennekrets ikke tenker særlig over eksponering av barna sine på SoMe. Det er et større problem enn at du plages av alle disse babybildene.

Jeg er 34, de fleste av vennene mine har barn, men det er få som legger ut masse bilder av dem. 

Anonymkode: 1d852...6b8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babyer er ikke spennende for deg enda? Jeg er 34 og gravid, og jeg føler det samme - andres barn bryr meg midt i fletta, likevel tror andre at nå som jeg skal ha barn selv så vil jeg ha bilder av gullbarna deres og laaaaange videoer av at ungen deres spiser/babler/sikler. 

Har omtrent fått aversjon mot barn i graviditeten, og håper så innmari at jeg kommer til å ha selvinnsikt nok til å skjønne at INGEN andre enn far og besteforeldre synes barnet mitt er så spesielt at de ønsker 20 bilder og videoer om dagen.

 

Anonymkode: 40e82...5a8

Da vil jeg på forhånd takke deg og andre foreldre som har såpass innsikt til å elske barnet uten å måtte spamme Gud og hvermann.

Jeg kan ikke telle på fingrene lengre hvor mange forskjellige babyetryner jeg har fått deiset midt oppi fleisen når jeg åpner mobilen om morgenen. Det er veldig mange. Men de fleste er venner av storesøsteren min. Så de er vel 30 ish. 

De av vennene mine på min egen alder kan jeg enda telle på ei hånd 😊 

Ts

 

 

Anonymkode: 37598...b21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lyst på barn selv, derfor du reagerer sånn. Ikke noe galt i det, 24 er heller ikke "grusomt ungt" slik noen påstår. Har du et tidsperspektiv på når du vil ha egne barn?

Anonymkode: 88226...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har lyst på barn selv, derfor du reagerer sånn. Ikke noe galt i det, 24 er heller ikke "grusomt ungt" slik noen påstår. Har du et tidsperspektiv på når du vil ha egne barn?

Anonymkode: 88226...bef

At jeg en dag ønsker mann og barn er det jo ingen tvil om. Har hatt lyst til dette siden jeg var ei jentunge. Bare ikke akkurat nå. Det har jeg, om 10 år vil jeg ha egne barn. Hvordan det? 😊

 

Ts

Anonymkode: 37598...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som om unge foreldre er mer opptatt av å eksponere barna sine i sosiale medier enn de litt eldre foreldrene. Ironisk, egentlig, når man ofte (i alle fall her inne) snakker om at de eldre har mindre nettvett og oversharer mer.

Anonymkode: 71ae5...791

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan se ut som om unge foreldre er mer opptatt av å eksponere barna sine i sosiale medier enn de litt eldre foreldrene. Ironisk, egentlig, når man ofte (i alle fall her inne) snakker om at de eldre har mindre nettvett og oversharer mer.

Anonymkode: 71ae5...791

Hun skriver jo at det er mest barn til søsterens venner som er i 30åra da.

Tror ikke lite nettvett har så mye med alder å gjøre. Det har mer med sosial antenner og kunnskap om verden å gjøre. 

Anonymkode: 1e5f6...eca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27, er 8 mnd gravid og totalt uinteressert i å se andres småbarn kline spagetti i hele ansiktet. Jeg unfollower hver eneste mamma som deler bilder av babyer i pastellfarget strikketøy... 

barn har ingenting i sosiale media å gjøre

Anonymkode: d4438...d11

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 28 og fikk første barn som 25. Har alltid vert litt bilder men ikke slik som du beskriver.

Anonymkode: 71f68...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at det du deler på sosiale medier er så interessant for andre heller. Just saying...

Anonymkode: b46b0...b29

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare å unfollow da. First world problem. Hvis ikke du kan være glad på andres vegne så får du sitte der og være surmaga loner.

Jeg er 32 og har ikke opplevd at jeg blir bombardert av babybilder. Første venninne fikk barn da hun var 28, men ingen venninner spammer sosiale medier.

Kanskje du egentlig er litt babysjuk siden du plages? :)

 

Anonymkode: 1e5f6...eca

For en FJERN kommentar om at vedkommende er babysjuk.

Babyer er fullstendig uinteressante for alle bortsett fra besteforeldrene og foreldrene. At folk på død og liv skal eksponere barna sine i et patetisk forsøk på å selvrealisere seg selv er helt idiotisk. Ingen bryr seg om den jævla alminnelige ungen din! 

Ps. Nei, ikke babysyk, har en 1-åring her.

Anonymkode: 8a258...080

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.12.2018 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert at det du deler på sosiale medier er så interessant for andre heller. Just saying...

Anonymkode: b46b0...b29

Følte deg truffet?

På 17.12.2018 den 10.49, AnonymBruker skrev:

Det kan se ut som om unge foreldre er mer opptatt av å eksponere barna sine i sosiale medier enn de litt eldre foreldrene. Ironisk, egentlig, når man ofte (i alle fall her inne) snakker om at de eldre har mindre nettvett og oversharer mer.

Anonymkode: 71ae5...791

Dette gjelder ikke bare unge foreldre.

Anonymkode: 8a258...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 10.24, AnonymBruker skrev:

Babyer er ikke spennende for deg enda? Jeg er 34 og gravid, og jeg føler det samme - andres barn bryr meg midt i fletta, likevel tror andre at nå som jeg skal ha barn selv så vil jeg ha bilder av gullbarna deres og laaaaange videoer av at ungen deres spiser/babler/sikler. 

Har omtrent fått aversjon mot barn i graviditeten, og håper så innmari at jeg kommer til å ha selvinnsikt nok til å skjønne at INGEN andre enn far og besteforeldre synes barnet mitt er så spesielt at de ønsker 20 bilder og videoer om dagen.

 

Anonymkode: 40e82...5a8

En venninne tenkte som deg før, at andres barn er helt uinteressant. Men så kom hennes lille gullklump, og hun glemte alt om det🤪 

Du får lese denne tråden igjen etter at lille er født😄

jeg er ikke interessert i barn i det hele tatt, og bare trykker de bort på snap, der det kan dukke opp en del babybilder og film. Ser aldri på det de sender. På Instagram har jeg skjult de vennene som poster mye av det jeg ikke gidder å følge med på, f.eks barn🙈

Anonymkode: 094fe...819

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk legger vel ofte ut det de er opptatt av.. Noen legger kun ut om trening og kropp, andre om hvor ofte de er på restaurant og spiser fin mat og vin. Noen legger kun ut om alle smertene de har. Og noen eeeelsker oppmerksomheten de får når de legger ut litt mystiske setninger, som hinter om at noe ekstremt har skjedd, men uten å fortell hva det er 😂

SoMe er rare greier. Jeg bare morer meg med alle innlegg, om jeg hadde irritert meg hadde jeg kutta det ut 😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Kanskje du egentlig er litt babysjuk siden du plages? :)

 

Anonymkode: 1e5f6...eca

Irritasjon er irritasjon, ikke misunnelse.

Jeg har ikke lyst på barn, og er dritt lei babybilder. 

Anonymkode: 43c2f...8b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...