Gå til innhold

Kamskjellkjole strikkeoppskrift hjelp!


Elayne

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger hjelp med en strikkeoppskrift.. igjen! 

Har begynt med kamskjellkjolen, og skjønner ikke en ting i diagrammet. 

Legger ved bildet. Jeg vet hva kast er, men hvordan lager man et kast rett over en rett maske? 3. rad 3. maske på mønsterbordet. Det er et kast over en rett maske, så skal man fortsette å strikke på neste maske. Skjønner ikke helt hvordan! For jeg havner jo på denne rette masken etter kastet og skal gjøre noe med den?

Takker for hjelpen! 

2F863561-5486-4FDB-AE55-DBEF9C6B672C.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med forutsetning av at jeg skjønner hva du spør om: etter kastet strikker du den masken du lurer på vridd rett. Bare følg oppskriften helt slavisk, "rett, rett, kast, vridd rett, rett, rett".

Anonymkode: ad73b...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Med forutsetning av at jeg skjønner hva du spør om: etter kastet strikker du den masken du lurer på vridd rett. Bare følg oppskriften helt slavisk, "rett, rett, kast, vridd rett, rett, rett".

Anonymkode: ad73b...108

Takk for svar!

Men da blir jo hele raden forskjøvet med en maske? Og diagrammet viser at kastet skal være over den vridd rette masken. Hvis du skjønner hva jeg mener.. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du strikker hullmønster, forskyver ting og tang seg litt, og du ender innimellom med flere masker enn du har lagt opp. Men det går opp til slutt. Det du øker med kast, tar du inn igjen med å strikke to sammen. Bare ikke tenk så mye, så går det bra! 🙂

Anonymkode: ad73b...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...