Gå til innhold

Vektkurven i graviditet


Pia_1991

Anbefalte innlegg

Hei! 

Helt siden jeg ble gravid har jeg gått på vekta hver mandags morgen, for å følge med på at jeg ikke gikk ned for mye i begynnelsen. (Gikk ned 10kg i første svangeskap!) 

Nå er jeg 24+4, og gjør dette enda, fordi jeg føler ikke at jeg ser noe særlig forskjell på kroppen.. 

hva tenker dere om denne vektkurven? Synes det er mye opp og ned nå som det burde bare gå opp 🙈

4D24162E-5483-42C4-818E-5E7DE741407E.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går jo tydelig oppover. Hvordan er det med målingene sett med hensyn på om du har vært på do osv? Jeg gikk også ned i 1.trimester og var ikke tilbake til vekten før 3. Trimester. Hverken lege eller jordmor sa noe på det.

Anonymkode: f4755...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du går jo tydelig oppover. Hvordan er det med målingene sett med hensyn på om du har vært på do osv? Jeg gikk også ned i 1.trimester og var ikke tilbake til vekten før 3. Trimester. Hverken lege eller jordmor sa noe på det.

Anonymkode: f4755...aab

Gjør det samme hver mandags morgen, står opp, går på do, vasker hender og går på vekten.. 

ser jo og at jeg går tydelig opp, men hadde trodd jeg kom til å stige mer jevnt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget ts, min går jevnt oppover. Men nå vet ikke jeg mer om din kroppsbygning, men jeg veier 20 kg mindre enn deg så jordmoren min sa at jeg skulle legge på meg jevnt ca 15 kg. 

Anonymkode: fdac7...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser poenget ts, min går jevnt oppover. Men nå vet ikke jeg mer om din kroppsbygning, men jeg veier 20 kg mindre enn deg så jordmoren min sa at jeg skulle legge på meg jevnt ca 15 kg. 

Anonymkode: fdac7...65e

Er nesten 180cm, så relativt høy, men hadde nok noen kg for mye før graviditeten 🙈 

legen min og sa sist (i uke 20) at jeg nok bare la på meg det som hører med graviditeten.. men er da jeg synes det er så merkelig at det er så opp og ned. Hadde det vært mindre slingring mellom kiloene hadde jeg nok ikke brydd meg sånn, men når jeg denne uken har gått ned fra 87 til 85, så begynner jeg å lure 🙈 

kan det være vann i kroppen som gjør det? 

Merker ikke noe på vann i kroppen, men kan være det er «jevnt»(?) sånn at jeg ikke legger merke til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Pia_1991 skrev:

Er nesten 180cm, så relativt høy, men hadde nok noen kg for mye før graviditeten 🙈 

legen min og sa sist (i uke 20) at jeg nok bare la på meg det som hører med graviditeten.. men er da jeg synes det er så merkelig at det er så opp og ned. Hadde det vært mindre slingring mellom kiloene hadde jeg nok ikke brydd meg sånn, men når jeg denne uken har gått ned fra 87 til 85, så begynner jeg å lure 🙈 

kan det være vann i kroppen som gjør det? 

Merker ikke noe på vann i kroppen, men kan være det er «jevnt»(?) sånn at jeg ikke legger merke til det?

Da er du også 20 cm høyere enn meg også ;) kan jo være vann, men syns det var ujevnt ja. Har du tatt det opp på kontroll? Fått målt magen? Jeg er like langt på vei som deg forresten, 24+1 i dag. Jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for iallefall. 

Anonymkode: fdac7...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på kontroll på onsdag hos jordmor.. men føler ikke at jeg får noe svar av henne. Tidligere når jeg har tatt opp ting så svarer hun «åja» og sier lite mer om ting.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innlagt på sykehuset med hyperemesis store deler av 1. trimester. Raste likevel opp 5 kilo på kort tid. Så stod jeg stille på 5 kilo oppgang fram til uke 30 eller noe sånt og nå har jeg gått opp 2 kg ca de siste 5 ukene. Har 40 dager igjen.

 

Jordmor reagerte ikke på dette før i uke 32 ca - da syntes hun det var på tide at jeg begynte å legge på meg litt for min egen del da symfysemålet gikk litt ned og ut av kurva si, men babyen er estimert til ca 4 kilo og vokser godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pia_1991 skrev:

Skal på kontroll på onsdag hos jordmor.. men føler ikke at jeg får noe svar av henne. Tidligere når jeg har tatt opp ting så svarer hun «åja» og sier lite mer om ting.. 

Er ikke noe uvanlig med vektoppgangen og babyen veier nesten ingenting når du er så kort på veg, så skjønner godt at jordmor ikke lager et tema utav noe som ikke er det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...