Gå til innhold

Ingen progresjon, svimmel og kvalm


linnea.k

Anbefalte innlegg

Ja, føler jo litt at jeg har et problem da. Sliter noe jævlig med å omlegge kostholdet mitt. Er jo tynn osv, men kunne vært tynnere. Er vel 164 høy og veier 52 kg. Trener styrke nesten hver dag, og blir jo sterkere, men har fortsatt litt cellulitter på rumpa. Har noen et kosthold som funker for å gå ned i vekt uten å kjøpe mye superprodukter og som funker over tid? Siden jeg ser såpass grei ut tenker jeg ikke så veldig mye over kostholdet.. Og på toppen av dette, de 2 siste treningene har jeg blitt helt insane svimmel og kvalm etter typ 2 sett selv om jeg tok lettere vekter? Føler jeg ikke får puste liksom. Noen som har hatt samme problem?🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BMIen din er 19,3, du er i nedre del av normalvektig.

Cellulitter kan ikke trenes bort.

Anonymkode: 57629...f65

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger neppe å gå ned i vekt. Om noe så hadde du sikkert hatt godt av å legge på deg noen kilo muskler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BMIen din er 19,3, du er i nedre del av normalvektig.

Cellulitter kan ikke trenes bort.

Anonymkode: 57629...f65

Cellulitter kan ikke trenes bort? Whut? Det er jo fett samlet i typ lommer. Større muskel - mindre fett = cellulitter synes ikke. Vet jo at de ikke blir borte men driter i det så lenge de ikke synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, linnea.k said:

Cellulitter kan ikke trenes bort? Whut? Det er jo fett samlet i typ lommer. Større muskel - mindre fett = cellulitter synes ikke. Vet jo at de ikke blir borte men driter i det så lenge de ikke synes

Det er ikke slik det fungerer med cellulitter.

Man kan være sylslank og ha cellullitter, slik du er.

Anonymkode: 57629...f65

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, studerende skrev:

Du trenger neppe å gå ned i vekt. Om noe så hadde du sikkert hatt godt av å legge på deg noen kilo muskler.

Hehe, ja, er jo det jeg prøver på. Men om magemuskler skal synes må jo fettet på magen bort ikkesant. Typen er enig i at jeg godt kan gå ned litt så lenge jeg trener og får større muskler (så lenge det ikke er armene).. Tenker det ikke er helt bak mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik det fungerer med cellulitter.

Man kan være sylslank og ha cellullitter, slik du er.

Anonymkode: 57629...f65

gud, håper jeg klarer å motbevise den teorien altså, for rumpa mi er fortsatt ganske slapp😨sinnsykt umotiverende om det ikke går an å trene bort 5 cellulitter da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, linnea.k skrev:

Hehe, ja, er jo det jeg prøver på. Men om magemuskler skal synes må jo fettet på magen bort ikkesant. Typen er enig i at jeg godt kan gå ned litt så lenge jeg trener og får større muskler (så lenge det ikke er armene).. Tenker det ikke er helt bak mål

Du ligger på grensen til å være undervektig. Damer har prosentvis mer kroppsfett enn menn og det er sjeldent at damer har synlige magemuskler med mindre de er toppidrettsutøvere og har relativt stor muskelmasse. Med så lav BMI som du har så har du ikke stor muskelmasse. Du og typen din trenger å roe helt ned for du kommer til å bli alvorlig syk om du fortsetter. Jo, det er helt bak mål.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, studerende skrev:

Du ligger på grensen til å være undervektig. Damer har prosentvis mer kroppsfett enn menn og det er sjeldent at damer har synlige magemuskler med mindre de er toppidrettsutøvere og har relativt stor muskelmasse. Med så lav BMI som du har så har du ikke stor muskelmasse. Du og typen din trenger å roe helt ned for du kommer til å bli alvorlig syk om du fortsetter. Jo, det er helt bak mål.

Takk for at du er såpass ærlig! Setter pris på det. Sliter nok litt med å se realiteten selv her ja.. Er bare så umotiverende at treninga går så tregt selv med tunge vekter og nok proteiner. Hva ville du gjort om du var i min situasjon? Vil jo trene og se bra nok ut for typen, han bor jo nesten på gymmen (noe jeg ikke har gjort siden jeg var 16 og fikk kyssesyken + lett utgave av ME). Han sier jo at jeg er perfekt men hallo, har jo et speil. Rumpa er for liten og pga treninga har puppene krympa også, og jeg hater det. Men ikke faen om jeg tar silikon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, linnea.k said:

Typen er enig i at jeg godt kan gå ned litt

Han høres ikke helt bra ut.

Anonymkode: 57629...f65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han høres ikke helt bra ut.

Anonymkode: 57629...f65

Skulle gjerne vist bilde men kan jo ikke det, men har faktisk en del fett på ryggen og her og der. Vil ikke gå ned mye i vekt, men hvem vil vel ikke ha en strammere kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, linnea.k said:

Skulle gjerne vist bilde men kan jo ikke det, men har faktisk en del fett på ryggen og her og der. Vil ikke gå ned mye i vekt, men hvem vil vel ikke ha en strammere kropp.

Du kan umulig være overvektig med den vekten du har.

Typen din høres dum ut.

Anonymkode: 57629...f65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan umulig være overvektig med den vekten du har.

Typen din høres dum ut.

Anonymkode: 57629...f65

Har jo ikke sagt noe om overvektig. Er bare ikke fornøyd slik jeg ser ut nå med lite muskler og spør om råd. Selvfølgelig sitter ikke typen min og sier jeg ikke skal trene, det er jo bare en bra ting. Han oppmuntrer meg og jeg setter pris på det. Løper ikke ræva av meg på mølla akkurat, trener styrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ca samme mål som deg. Jeg tenker at du er gærn som vil lenger ned i vekt. Greit: vi ser ikke anorektiske ut, men det er ikke akkurat mange kiloene om å gjøre før vi gjøre det. Jeg tipper du bli svimmel og kvalm fordi du spiser for lite. Man trenger mat for å kunne trene. 

Anonymkode: ceaa0...291

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, linnea.k skrev:

Skulle gjerne vist bilde men kan jo ikke det, men har faktisk en del fett på ryggen og her og der. Vil ikke gå ned mye i vekt, men hvem vil vel ikke ha en strammere kropp.

Tja, det er ganske mange som ikke bryr seg så fryktelig mye om kroppen er stram nok eller om man har 5 cellulitter på rumpa. Det er flott å trene og holde seg i form, men det fokuset du/han/dere har på kropp synes jeg grenser mot usunt. Minst.

Anonymkode: 958c2...691

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, linnea.k skrev:

Takk for at du er såpass ærlig! Setter pris på det. Sliter nok litt med å se realiteten selv her ja.. Er bare så umotiverende at treninga går så tregt selv med tunge vekter og nok proteiner. Hva ville du gjort om du var i min situasjon? Vil jo trene og se bra nok ut for typen, han bor jo nesten på gymmen (noe jeg ikke har gjort siden jeg var 16 og fikk kyssesyken + lett utgave av ME). Han sier jo at jeg er perfekt men hallo, har jo et speil. Rumpa er for liten og pga treninga har puppene krympa også, og jeg hater det. Men ikke faen om jeg tar silikon. 

Jeg ville spist 500 kalorier over dagsbehovet, fått i meg ca 1.5 gram protein per kilo kroppsvekt og trent styrke med baseøvelser. Jeg vil også anbefale deg å ta kontakt med helsetjenesten der du bor for jeg er litt bekymret for at du holder på å utvikle en spiseforstyrrelse. Forholdet ditt til trening og kropp høres ikke helt sunt ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ca samme mål som deg. Jeg tenker at du er gærn som vil lenger ned i vekt. Greit: vi ser ikke anorektiske ut, men det er ikke akkurat mange kiloene om å gjøre før vi gjøre det. Jeg tipper du bli svimmel og kvalm fordi du spiser for lite. Man trenger mat for å kunne trene. 

Anonymkode: ceaa0...291

Lenger ned i vekt ble nok feil av meg å si ja. Vil ikke lenger ned i vekt, men vil erstatte fettet med mer muskler om det gir mening, altså strammere kropp. Det rare er at jeg har spist godt før treningene. Igår spiste jeg havregrøt med proteinpulver og to eggehviter til frokost og drakk masse vann. Klarte ikke gjennomføre treninga i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik kjæreste for mange år siden. Livredd for at jeg skulle legge på meg. Jeg var 170 høy og veide 52 kg. Han var gal i hodet og et ekte rasshøl. 

Anonymkode: 820a3...cdc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, studerende skrev:

Jeg ville spist 500 kalorier over dagsbehovet, fått i meg ca 1.5 gram protein per kilo kroppsvekt og trent styrke med baseøvelser. Jeg vil også anbefale deg å ta kontakt med helsetjenesten der du bor for jeg er litt bekymret for at du holder på å utvikle en spiseforstyrrelse. Forholdet ditt til trening og kropp høres ikke helt sunt ut. 

Takk, er egentlig det jeg prøver på, tror jeg skal skrive ned hva jeg spiser og regne på det. Tror nok det skal gå fint med meg! Prøver å hjelpe en venninne ut av en spiseforstyrrelse, vært der selv og det er virkelig ikke noe jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...