Gå til innhold

Så lei av folk som tar på magen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ganske konfliktsky person av natur, men har begynt å bygge opp et sååå stort "hat" for folk som tar på magen min hele tiden. Dette gjelder stort sett alle utenom kjæresten. Jeg forstår ikke trangen etter å ta på noens mage uoppfordret uten å spørre om det er ok, dette er ikke noe jeg noengang har gjort selv tidligere. 
Syns det er så syyyykt ubehagelig når folk bare tar meg på magen, uten at jeg har gitt noen som helst tegn til at det er greit, og føler nå at jeg må begynne å si fra til folk. Det eneste er at jeg ikke tør??? Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem, og kjenner at det sitter langt inne å skulle si fra...... enn så lite som jeg liker det 

Anonymkode: f5646...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik har jeg aldri hørt er vanlig, hvor skjer dette? Kunne aldri gjort det.
Hadde nok skvettet unna om jeg var deg, er ikke selv så flink til å si ifra når det kommer til slik og folk mener å være hyggelige, men de ser ting på kroppsspråket mitt 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Slik har jeg aldri hørt er vanlig, hvor skjer dette? Kunne aldri gjort det.
Hadde nok skvettet unna om jeg var deg, er ikke selv så flink til å si ifra når det kommer til slik og folk mener å være hyggelige, men de ser ting på kroppsspråket mitt 😛 

Om dagen føles det som om at alle i livet mitt gjør det, alt fra mine egne foreldre til kollegaer på jobb. Har sagt fra til de nærmeste (egen familie og venner), men har ikke klart å si fra til feks svigermor og de på jobb helt enda. Vurderer å sende en fellesmail liksom, men ææh jeg er redd altså. Har sikkert ikke gitt fra meg "rette" signalene når de tar på meg, slik at det nok virker ok at de gjør det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke helt hvor alle disse menneskene som tar på mager befinner seg. Veldig spesielt at det er så vanlig at det blir et problem! Jeg ville aldri funnet på å tatt på magen til en annen gravid. 

Jeg ville nok ikke sendt ut fellesmail, er også konfliktsky. Ville nok løst det med å si "wææh" og hoppe bakover når noen tok på meg og håpe de tok hintet 😛

I min graviditet ble jeg tatt på magen av andre enn kjæresten tre ganger totalt. To av tanter av ga først meg en klem, også en lite klapp på magen og sa "hei til deg og" - og det føltes helt innafor ut og normalt. Også en gang av en kollega som var litt rart, men ikke så rart at jeg synes det var ubehagelig - bare sånn "så fin magen har blitt"  - og tok på i stedet for å bare peke eller nikke mot magen. 

Anonymkode: edf93...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble strykt over magen ganske lenge av min søster og mor, de ville kjenne spark så ble ofte sittende slik, det var ok og de spurte også om det var greit 😊 skvatt litt når andre foreldre på foreldremøte kom bort å la hånda på magen, syntes det var litt ubehagelig men det gikk også fint da det kun var den gangen det skjedde meg. 

Er det stadig folk som er borte å tar må du bare si ifra ja, er jo liksom ikke alle du vil skal bort å ta på og kose/kysse på babyen din heller, så du kan jo ta det som en øvelse 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det helt likt! Har aldri falt meg inn før å ta på magen til andre gravide, men føler folk kommer fra alle kanter. Er vel kun samboer jeg er komfortabel med at gjør det. 

Sa ifra tidlig til et par veninner at jeg hater når de tar på meg , så da må de gjøre det HVER jævla gang jeg ser de..🙄

Anonymkode: eaf25...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en ganske konfliktsky person av natur, men har begynt å bygge opp et sååå stort "hat" for folk som tar på magen min hele tiden. Dette gjelder stort sett alle utenom kjæresten. Jeg forstår ikke trangen etter å ta på noens mage uoppfordret uten å spørre om det er ok, dette er ikke noe jeg noengang har gjort selv tidligere. 
Syns det er så syyyykt ubehagelig når folk bare tar meg på magen, uten at jeg har gitt noen som helst tegn til at det er greit, og føler nå at jeg må begynne å si fra til folk. Det eneste er at jeg ikke tør??? Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem, og kjenner at det sitter langt inne å skulle si fra...... enn så lite som jeg liker det 

Anonymkode: f5646...f5e

Det finnes en t-skjorte på wish.com med teksten: if you didn't put it there, don't touch it

Hehe 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 5-6 år er nok dette normalisert som et overgrep. Du er bare litt for tidlig ute.

Anonymkode: a50d0...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Merkelig det det der, ser ut til at gravid mager er alle manns eie, da min svigerinne var gravid, skulle alle kjenne å ta på magen hennes. Jeg gjorde det ikke, da hadde jeg følt jeg hadde tråkket skikkelig over intimgrensa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg sånn igjen! Vi var på nabofest julebord, og folk jeg ikke kjenner kom bort, gratulerte meg og strøk meg på magen 🙈 

jeg synes det er greit med nærme venner og familie, og selfølgelig samboer som tar på magen.. men fremmede som knapt vet hvem jeg er, men kjenner samboer det er ikke greit.. 

har dessverre ingen gode råd å komme med til hvordan si noe på det, jeg blir veldig satt ut av det.. 

Anonymkode: c9be2...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asiatiske damer er ekstreme på å klå på gravidmager. Til og med når magen ikke synes. De trenger bare vite at du er gravid, så kommer de med klørne sine med en gang. Tar du to skritt bak og vrir deg unna så følger de etter uten å slippe taket.

Jeg har aldri hatt så lyst til å slå noen i hele mitt liv!! 

Anonymkode: a7152...e76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å stryke tilbake på deres mage. Da gir de seg fort å skjønner plutselig hva intimsone er! 

Anonymkode: e1ff3...c60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bare må hoppe i det og si fra. Ellers så syns jeg den t-skjorta som ble nevt over her var en veldig god idé 😂 De som tok på magen min, spurte først, og intimsonen min endret seg faktisk litt i svagerskapet. Jeg syns det var litt koselig, men det hadde IKKE vært koselig nå som ungen er ute. Så jeg skjønner godt at det er ugreit. 

Jeg tror (og håper!) det er ganske vanlig å skjønne at det som regel ikke blir greit å bli tatt på magen bare fordi man er gravid. Og særlig hvis man blir gjort oppmerksom på det, det er tydeligvis noen som ikke tenker seg om. Så jeg kan ikke tro folk blir fornærmet over at du sier i fra :) (og hvis de blir det, sier det mye om dem!)

Anonymkode: 5e385...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en svært sosial og åpen person, og likevel er det kun en gang at noen tatt på magen min igjennom hele svangerskapet uten å spørre. Det var naboen. Ellers så er det svært få som har spurt, og så lenge de har spurt så har de fått lov.

 

Forøvrig så har jeg gjort dette selv en gang 🙈😄 Var ei kollega av meg som var gravid og jeg fikk bare dragsug mot magen og gikk bort å la hånda på den 😂 tok meg fort i det og sa at herregud sorry, det var ikke meningen å bare gjøre det uten å spørre! Det gikk jo heldigvis fint, men kan forstå spontaniteten 😂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så igjen i dette. Har ikke opplevd det noe særlig fra virkelig fremmede, men synes det er ubehagelig selv fra nære venner og familie. Har opplevd at nære kollegaer også gjør det. Eneste jeg synes er greit uten forvarsel er samboer. Har dessverre ingen tips, jeg har bare latt det være og er snart igjennom graviditeten 🙈

Anonymkode: eef72...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette fra kollegaer, bekjente, ukjente og familie. Syntes det er litt rart men bærer over med det. De gjør det jo fordi de syntes det er koselig med baby i magen. Ikke noe big deal. Hadde det vært bedre om alle hadde ignorert dere? 

Anonymkode: 309ea...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...