Gå til innhold

Hvordan er det å drive butikk ? Butikksjefer se hit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye tjener du? Hva er utfordrende ? Trives du? Hvor mye jobber du? 

Takk 

Anonymkode: 7c7a7...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, male32 skrev:

Det er veldig mye stress, det kan jeg love deg. 

Ok -? Jobber du som det? 

 

Anonymkode: 7c7a7...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tjener du? Hva er utfordrende ? Trives du? Hvor mye jobber du? 

Takk 

Anonymkode: 7c7a7...c87

Jeg lurer også på hva slags utdannelse du har ? (Butikksjef , kjøpmann) finnes det en kortere utdannelse rettet mot dette ? 

Anonymkode: 7c7a7...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som butikksjef for noen år siden. Har ingen utdannelse utover videregående skole og jobbet meg rett og slett oppover i en større kjede. Før jeg ble butikksjef i en av kjedens minste butikker jobbet jeg som avdelingsleder i en av de største.

Det mest utfordrende for meg var at vi var utrolig knapt bemannet. Butikken var åpen 9 til 19 på hverdager og 10 til 16 på lørdager. Vi var to heltidsansatte og to ekstrahjelper som jobbet annenhver fredag ettermiddag og lørdag. Vi var veldig sårbare ved sykdom og jeg endte mange ganger med å jobbe lange dager alene fordi jeg ikke hadde noen som kunne steppe inn og fordi jeg måtte være i butikken når jeg var alene på jobb måtte jeg jobbe kveld eller søndag for å få unna papirarbeidet.

Lønnsmessig tjente jeg faktisk mindre enn jeg gjorde som avdelingsleder fordi jeg hadde fastlønn og ikke fikk overtidsbetalt, UB-tillegg et. Lønna mi var den samme uansett om jeg jobbet 37,5 eller 60 timersuker. Å avspasere mertiden var bortimot umulig med bemanningen jeg hadde.

Anonymkode: 01bd4...11e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet som butikksjef for noen år siden. Har ingen utdannelse utover videregående skole og jobbet meg rett og slett oppover i en større kjede. Før jeg ble butikksjef i en av kjedens minste butikker jobbet jeg som avdelingsleder i en av de største.

Det mest utfordrende for meg var at vi var utrolig knapt bemannet. Butikken var åpen 9 til 19 på hverdager og 10 til 16 på lørdager. Vi var to heltidsansatte og to ekstrahjelper som jobbet annenhver fredag ettermiddag og lørdag. Vi var veldig sårbare ved sykdom og jeg endte mange ganger med å jobbe lange dager alene fordi jeg ikke hadde noen som kunne steppe inn og fordi jeg måtte være i butikken når jeg var alene på jobb måtte jeg jobbe kveld eller søndag for å få unna papirarbeidet.

Lønnsmessig tjente jeg faktisk mindre enn jeg gjorde som avdelingsleder fordi jeg hadde fastlønn og ikke fikk overtidsbetalt, UB-tillegg et. Lønna mi var den samme uansett om jeg jobbet 37,5 eller 60 timersuker. Å avspasere mertiden var bortimot umulig med bemanningen jeg hadde.

Anonymkode: 01bd4...11e

Så dårlig å ikke ha flere ekstra-Vakter! 

Anonymkode: 7c7a7...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet som butikksjef, i klesbutikk. Kun vgs, jobbet meg opp- og trynesfaktor gjorde at jeg fikk mye tillit og ansvar. 

Jeg sluttet etter 3 år. Aldri mer. Dårlig arbeidsmiljø, med mye baksnakking. Enkelte ville ikke jobbe med hverandre etc. Noen ruset seg(og fikk sparken) osv. Mange «kamper». Dårlig betalt. Dårlig ukurant arb. Tid, ofte ble jeg ringt i helger pga «syk»(fyllesyk) Arb.taker. Pes fra ledelsen mersalg, nå innteksmål. 

I matbutikk har du mulighet til bedre lønn, men du jobber døgnet rundt. 

Anonymkode: cd803...d4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet som butikksjef, i klesbutikk. Kun vgs, jobbet meg opp- og trynesfaktor gjorde at jeg fikk mye tillit og ansvar. 

Jeg sluttet etter 3 år. Aldri mer. Dårlig arbeidsmiljø, med mye baksnakking. Enkelte ville ikke jobbe med hverandre etc. Noen ruset seg(og fikk sparken) osv. Mange «kamper». Dårlig betalt. Dårlig ukurant arb. Tid, ofte ble jeg ringt i helger pga «syk»(fyllesyk) Arb.taker. Pes fra ledelsen mersalg, nå innteksmål. 

I matbutikk har du mulighet til bedre lønn, men du jobber døgnet rundt. 

Anonymkode: cd803...d4f

Mellom linjene leser jeg her at du har vært en dårlig leder (dessverre). 

Anonymkode: d29cc...3c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mellom linjene leser jeg her at du har vært en dårlig leder (dessverre). 

Anonymkode: d29cc...3c2

Spesifiser gjerne hvordan. 

Til opplysning så leverte jeg gode resultater, og var svært godt likt- med gode referanser. 

Om du tror det å jobbe i butikk er en fryd, må du gjerne forsøke. Det er smart å ha handel og kontor i ryggen. 

Anonymkode: cd803...d4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebutikk, franchise. Gode erfaringer. Fikk velge personal selv, men perioder med mye stress og lange dager. Butikken kunne ikke stenge pga sykdom, for å si det slik. 

Anonymkode: 85730...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spesifiser gjerne hvordan. 

Til opplysning så leverte jeg gode resultater, og var svært godt likt- med gode referanser. 

Om du tror det å jobbe i butikk er en fryd, må du gjerne forsøke. Det er smart å ha handel og kontor i ryggen. 

Anonymkode: cd803...d4f

Du sier det jo selv; sykefravær, rus, mobbing.. alt dette vitner om dårlig lederskap og manglende evne til å skape samhold, i tillegg til oppfølgning. 

 

Sier ikke at butikkfaget er en fryd, men det er ikke alltid lederskap heller.

Anonymkode: d29cc...3c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sofia2018
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier det jo selv; sykefravær, rus, mobbing.. alt dette vitner om dårlig lederskap og manglende evne til å skape samhold, i tillegg til oppfølgning. 

 

Sier ikke at butikkfaget er en fryd, men det er ikke alltid lederskap heller.

Anonymkode: d29cc...3c2

Jeg må bryte inn her. Før jeg tok fatt på utdannelsen min, så var jeg butikksjef i en dyrebutikk. Og jeg hadde en del ansatte ( 12 stykk) og et par av jentene gjorde seg bemerket og dessverre ikke på en positiv måte. Hvordan? JO nesten hver enste lørdag de skulle jobbe så var de enten syke, men og jeg visste at de hadde vært på byen dagen før, en av de ringte meg nesten alltid når hun jobbet dagtid på lørdag, fordi hun hadde hodepine, men for å si det sånn, når man da oppdager at hun går på shopping bare rett etter...... da kan man sette ned foten å stille noen spørsmål. 

Rus kommer i alle former også i det yrket jeg har utdannet meg til ( sykepleier)  og det samme med mobbing, det kjenner ikke tid og sted eller yrke. Som sjef er det ofte begrenset om hva man får gjort fordi man rett og slett ofte ikke opplever at det er så lett å ta tak i, man vet jo at noen har prøvd i årevis på enkelte arbidslasser.

 

Bakdelen med å være butikk sjef er jo at dersom ingen kan jobbe må du jobbe selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...