Gå til innhold

Bevisst hekting fra hans side? Eller bare egoistisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tusen takk alle sammen. Skal lese meg opp om alt. Eneste avvikende jeg kan komme på som han har gjort er at han har kjeftet på meg for bagateller, og en gang jeg sølte litt øl (noen dråper) i bilen hans med et uhell, så dyttet han meg ut av bilen. Ble så satt ut at jeg ikke pratet med han på 1 mnd, han har behandlet meg som en «prinsesse» etter den hendelsen som er lenge siden, så har ikke tenkt noe mer på det, men hatt det litt i bakhodet. Tenkte at han har begynt å oppføre seg bedre mot meg siden han har blitt glad i meg. 

Anonymkode: 42a14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lyst til å riste deg. Du ser ikke enda hva avvikende han har gjort. Han har en manipulerende adferd og utøver fysisk vold. Håper du ser lyset når du har lest deg opp. 

Les også om hoovering. (Støvsuging). Det er en velkjent manipuleringstaktikk for å få deg tilbake når du har avvist ham. 

Anonymkode: c5437...1a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle om det er bevisst eller ikke! Det kan like gjerne være at den gode siden hans er et bevisst spill for å holde på deg. Han gir deg akkurat nok av det gode til å holde på deg, og er du på vei til å forsvinne gir han litt mer. 

Anonymkode: c5437...1a3

Det jeg har streket under kalles "dozing"/ og er helt riktig.

De holder på slik forde du først gir nf (narsissitisk forsyning ) når de er fylt opp, er gjerne du litt mer forvirret/sliten? han trekker seg tilbake (silent treatment )og kommer tilbake når han trenger mer energi, han driver med sympatifiskig" stakkars meg- rollen, typisk for covert narsissister, og kontrollerer med phus/phul.

Idealisert, Nedrakking-- og så enkel forkastning ( siden han hele tiden kommer tilbake, er du sikkert et overgagsobjekt ) slike sirkler kan vare leeenge…mange år… eneste som hjelper er kunnskap og null kontakt, les også om traumebånd.

Kan anbefale blogg: psykopati og kjærlighet.

Inner integration (youtube ) "did this happen to you"?

Anonymkode: c8c3e...508

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har lyst til å riste deg. Du ser ikke enda hva avvikende han har gjort. Han har en manipulerende adferd og utøver fysisk vold. Håper du ser lyset når du har lest deg opp. 

Les også om hoovering. (Støvsuging). Det er en velkjent manipuleringstaktikk for å få deg tilbake når du har avvist ham. 

Anonymkode: c5437...1a3

Takk, skal lese meg opp om det også! De siste mnd har jeg drukket alkohol for å komme meg gjennom periodene han ikke ringer meg, så jeg har virkelig ikke lyst å leve sånn her lenger. 

Anonymkode: 42a14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å riste deg. Du ser ikke enda hva avvikende han har gjort. Han har en manipulerende adferd og utøver fysisk vold. Håper du ser lyset når du har lest deg opp. 

Les også om hoovering. (Støvsuging). Det er en velkjent manipuleringstaktikk for å få deg tilbake når du har avvist ham. 

Anonymkode: c5437...1a3

Det er gjerne pågått over tid, offeret er manipulert med tåkelegging og traumebånd, jo mer kontakt, jo mer slitesterkt er båndet.

Mistenker at den fyren er av den værste sorten, grunnet offerrollen, pass på ts, les deg opp og bryt.

KUNNSKAP/ NULL KONTAKT. slett alle kanaler der han kan  nå deg.

Anonymkode: c8c3e...508

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk, skal lese meg opp om det også! De siste mnd har jeg drukket alkohol for å komme meg gjennom periodene han ikke ringer meg, så jeg har virkelig ikke lyst å leve sånn her lenger. 

Anonymkode: 42a14...066

Det er noe med deg som tiltrekker slike, ( det er det for oss alle ) som blir valgt ut.

Les: psykopati og kjærlighet, inner integration, soul gps, og asc direct på youtube.

Anonymkode: c8c3e...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg har streket under kalles "dozing"/ og er helt riktig.

De holder på slik forde du først gir nf (narsissitisk forsyning ) når de er fylt opp, er gjerne du litt mer forvirret/sliten? han trekker seg tilbake (silent treatment )og kommer tilbake når han trenger mer energi, han driver med sympatifiskig" stakkars meg- rollen, typisk for covert narsissister, og kontrollerer med phus/phul.

Idealisert, Nedrakking-- og så enkel forkastning ( siden han hele tiden kommer tilbake, er du sikkert et overgagsobjekt ) slike sirkler kan vare leeenge…mange år… eneste som hjelper er kunnskap og null kontakt, les også om traumebånd.

Kan anbefale blogg: psykopati og kjærlighet.

Inner integration (youtube ) "did this happen to you"?

Anonymkode: c8c3e...508

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er noe med deg som tiltrekker slike, ( det er det for oss alle ) som blir valgt ut.

Les: psykopati og kjærlighet, inner integration, soul gps, og asc direct på youtube.

Anonymkode: c8c3e...508

Takk skal du ha :blomst:mye lesestoff jeg skal sette meg inn i i morgen. 

Anonymkode: 42a14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Takk skal du ha :blomst:mye lesestoff jeg skal sette meg inn i i morgen. 

Anonymkode: 42a14...066

Viktigst av alt er, hvorfor fungerer dette på deg? Har du vokst opp med foreldre som ikke var der for deg? Føler du et savn og stort hull i livet som ingenting kan fylle? Søker du bekreftelse? Hvorfor hektet han deg? Hva er det med DEG som gjør at dette fungerer? 

Det er viktig å bli bevisst på dette slik at du kan jobbe med å bli en tryggere, mer hel person som ikke er interessert i sånne manipulerende mishandlere.

Anonymkode: 17796...e30

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Takk skal du ha :blomst:mye lesestoff jeg skal sette meg inn i i morgen. 

Anonymkode: 42a14...066

Veien blir dessverre lang ( for oss alle ) som er pekt ut av en narsissist, men det finnes hjelp og healing over tid.

Bra du ser det selv, tror ikke hektet sitter så dypt da, du får lese deg opp, lykke til!

Anonymkode: c8c3e...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Viktigst av alt er, hvorfor fungerer dette på deg? Har du vokst opp med foreldre som ikke var der for deg? Føler du et savn og stort hull i livet som ingenting kan fylle? Søker du bekreftelse? Hvorfor hektet han deg? Hva er det med DEG som gjør at dette fungerer? 

Det er viktig å bli bevisst på dette slik at du kan jobbe med å bli en tryggere, mer hel person som ikke er interessert i sånne manipulerende mishandlere.

Anonymkode: 17796...e30

Dette stemmer, det er på en lett forklart måte en "skade" .. noe vi "mangler" vi er gjerne empater/people pleasere og kan ha problemer med å sette grenser, det jeg fortalte om i det forrige innlegget mitt.

Vi må finne våre "kjernesår" og bearbeide disse, kan ta tid, selvrankelse, bygge opp selvbildet, ha naturlige grenser, kjenne oss selv bedre, slik vi blir mer beskyttet.

Det kalles gjerne: "healing the inner child" / soul gps på youtube snakker en del om det.

Anonymkode: c8c3e...508

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer, det er på en lett forklart måte en "skade" .. noe vi "mangler" vi er gjerne empater/people pleasere og kan ha problemer med å sette grenser, det jeg fortalte om i det forrige innlegget mitt.

Vi må finne våre "kjernesår" og bearbeide disse, kan ta tid, selvrankelse, bygge opp selvbildet, ha naturlige grenser, kjenne oss selv bedre, slik vi blir mer beskyttet.

Det kalles gjerne: "healing the inner child" / soul gps på youtube snakker en del om det.

Anonymkode: c8c3e...508

Ja, jeg var sammen med en narsissist av verste sort altfor lenge, jeg visste ikke at mennesker kunne bli så ondskapsfulle som det han ble. Tok meg lang tid hos en fantastisk psykolog å forstå hvorfor dette skjedde meg.

Jeg prøvde jo bare å være snill, ville alt skulle være bra. Desto greiere jeg reagerte på alt, desto farligere ble han. Takk gud for meg så fant han en ny "supply" og stakk fra meg til slutt, etter å ha forsøkt å ødelegge alle mine relasjoner, økonomien min, alt jeg hadde. 

Det er liksom åpenbart, min far har svært sterke narsissistiske trekk, jeg skjønte ikke at det var det som skjedde når jeg traff eksen. Jeg hadde jo aldri vært så lykkelig i hele mitt liv som de første 2 årene med ham, honeymoon fasen og lovebombing som faen, så når han viste sine sanne sider, og sa at alt var min feil, trodde jeg jo på det. Han var jo så perfekt, der måtte være jeg som ikke hadde ordentlig tillit, jeg som var kranglete, sjalu, sint. 

Lærte i ettertid at livet med narsissisten er akkurat som han vil det, er du sjalu, er det fordi han vil du skal være det. Er du forbanna, frustrert og lei deg? Han provoserte der frem hos deg.

De er utrolige til å styre mennesker de får tak på.

Anonymkode: 17796...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Viktigst av alt er, hvorfor fungerer dette på deg? Har du vokst opp med foreldre som ikke var der for deg? Føler du et savn og stort hull i livet som ingenting kan fylle? Søker du bekreftelse? Hvorfor hektet han deg? Hva er det med DEG som gjør at dette fungerer? 

Det er viktig å bli bevisst på dette slik at du kan jobbe med å bli en tryggere, mer hel person som ikke er interessert i sånne manipulerende mishandlere.

Anonymkode: 17796...e30

Litt klisjè, men er både høysensitiv og har vokst opp med en pappa som var litt ustabil i oppveksten. Altså han var utrolig glad i meg og en god pappa, men gjorde meg utrygg ved å av og til forsvinne siden jeg ikke visste om han kom tilbake.. har også et stort bekreftelsesbehov. Visste ikke at dette kunne tydelig for andre. Glad jeg skrev denne tråden. 

Anonymkode: 42a14...066

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt klisjè, men er både høysensitiv og har vokst opp med en pappa som var litt ustabil i oppveksten. Altså han var utrolig glad i meg og en god pappa, men gjorde meg utrygg ved å av og til forsvinne siden jeg ikke visste om han kom tilbake.. har også et stort bekreftelsesbehov. Visste ikke at dette kunne tydelig for andre. Glad jeg skrev denne tråden. 

Anonymkode: 42a14...066

Så denne oppveksten er det du kjenner, det du er trygg med, selv om det var vondt for deg, vi oppsøker det vi kjenner og savner, vet du..

Om det er tydelig for andre ja, narsissisten lukter DEG på 1000 meters avstand. Jeg kødder ikke, de ser det med en gang, på kroppsspråket, holdninga di, alt ved deg. 

Derfor er det så viktig å jobbe med seg selv og opplevelsene våre sånn at vi ikke er byttedyr for sånne rovdyr som kan lukte oss på lang avstand. 

Anonymkode: 17796...e30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så denne oppveksten er det du kjenner, det du er trygg med, selv om det var vondt for deg, vi oppsøker det vi kjenner og savner, vet du..

Om det er tydelig for andre ja, narsissisten lukter DEG på 1000 meters avstand. Jeg kødder ikke, de ser det med en gang, på kroppsspråket, holdninga di, alt ved deg. 

Derfor er det så viktig å jobbe med seg selv og opplevelsene våre sånn at vi ikke er byttedyr for sånne rovdyr som kan lukte oss på lang avstand. 

Anonymkode: 17796...e30

Ja, har absolutt ting å jobbe med.. Leit å høre historien din. Så utrolig bra at du kom deg gjennom det og har lært så mye av det og om deg selv!

Anonymkode: 42a14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har absolutt ting å jobbe med.. Leit å høre historien din. Så utrolig bra at du kom deg gjennom det og har lært så mye av det og om deg selv!

Anonymkode: 42a14...066

Takk, det kostet meg nesten alt Jeg hadde, men har lært verdifulle erfaringer og kunnskap, og kan jeg bruke noe av det til å forhindre deg og flere som deg til å havne der jeg var, så er det ingenting som gleder meg mer. Du aner ikke hvor ondskapsfulle de kan bli, fordi det er ikke i din villeste fantasi mulig at du kunne oppført deg sånn mot noen du liksom skal være glad i.

Anonymkode: 17796...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg var sammen med en narsissist av verste sort altfor lenge, jeg visste ikke at mennesker kunne bli så ondskapsfulle som det han ble. Tok meg lang tid hos en fantastisk psykolog å forstå hvorfor dette skjedde meg.

Jeg prøvde jo bare å være snill, ville alt skulle være bra. Desto greiere jeg reagerte på alt, desto farligere ble han. Takk gud for meg så fant han en ny "supply" og stakk fra meg til slutt, etter å ha forsøkt å ødelegge alle mine relasjoner, økonomien min, alt jeg hadde. 

Det er liksom åpenbart, min far har svært sterke narsissistiske trekk, jeg skjønte ikke at det var det som skjedde når jeg traff eksen. Jeg hadde jo aldri vært så lykkelig i hele mitt liv som de første 2 årene med ham, honeymoon fasen og lovebombing som faen, så når han viste sine sanne sider, og sa at alt var min feil, trodde jeg jo på det. Han var jo så perfekt, der måtte være jeg som ikke hadde ordentlig tillit, jeg som var kranglete, sjalu, sint. 

Lærte i ettertid at livet med narsissisten er akkurat som han vil det, er du sjalu, er det fordi han vil du skal være det. Er du forbanna, frustrert og lei deg? Han provoserte der frem hos deg.

De er utrolige til å styre mennesker de får tak på.

Anonymkode: 17796...e30

Ja, de lærer seg og kjenne oss ( lovebombing/ideealisering ) for å så hente narsissistisk forsyng av oss, det gjør de ved og fremkalle følelser, som en "pipedukke" eller en "marionett" som de styrer slik de vil. 

Anonymkode: c8c3e...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt klisjè, men er både høysensitiv og har vokst opp med en pappa som var litt ustabil i oppveksten. Altså han var utrolig glad i meg og en god pappa, men gjorde meg utrygg ved å av og til forsvinne siden jeg ikke visste om han kom tilbake.. har også et stort bekreftelsesbehov. Visste ikke at dette kunne tydelig for andre. Glad jeg skrev denne tråden. 

Anonymkode: 42a14...066

Å joda, narsissister og psykopater er veeeeldig flinke til å "sense" slike som oss,  derfor vi må være bevisste og beskytte oss selv ( lese oss opp på n/p/b forstyrrelser ) det er dessverre en del av dem, det er et spekter, de værste har gjerne tillegsdiagnoser, les: Madsen ( u-båt drapet ).

Typisk at høysensetive empater blir det optimale offer, det er en gavepakke for en psykopat/narsissist.

Anonymkode: c8c3e...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. KG psykologene er godt i gang her 😂😂😂😂

TS: Han er en vanlig mann som liker deg, men ikke vil ha et forhold. Og det har han vel sagt? Du får bestemme deg for om dette er noe du ønsker. Du trenger ikke lese masse nettsider om psykopater osv. for det er han neppe. 

Eventuelt kan du lese om hvorfor du setter deg selv i denne situasjonen 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrodeF skrev:

Wow. KG psykologene er godt i gang her 😂😂😂😂

TS: Han er en vanlig mann som liker deg, men ikke vil ha et forhold. Og det har han vel sagt? Du får bestemme deg for om dette er noe du ønsker. Du trenger ikke lese masse nettsider om psykopater osv. for det er han neppe. 

Eventuelt kan du lese om hvorfor du setter deg selv i denne situasjonen 

 

Han er en vanlig fyr som dyttet ts fysisk ut av bilen og kjeftet? Synes du det er normalt at man spiller spill på denne måten for å fremkalle usikkerhet?

Det ville jeg ikke sagt var jeg deg.

Anonymkode: 17796...e30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FrodeF skrev:

Wow. KG psykologene er godt i gang her 😂😂😂😂

TS: Han er en vanlig mann som liker deg, men ikke vil ha et forhold. Og det har han vel sagt? Du får bestemme deg for om dette er noe du ønsker. Du trenger ikke lese masse nettsider om psykopater osv. for det er han neppe. 

Eventuelt kan du lese om hvorfor du setter deg selv i denne situasjonen 

 

Det er "dozing" "offer-roll""phus and pull" og "silent treatment" over TID.

Alt dette er RØDE flagg.

Det er fler psykopater og narsissister der ute en det folk fles er klar over, det er et spekter, jo mer kunnskap jo bedre.

Anonymkode: c8c3e...508

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...