Gå til innhold

Bevisst hekting fra hans side? Eller bare egoistisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

-Snakker om andre kvinner han har vært med som ser superbra ut, og disse har som regel ytre kvaliteter som jeg mangler

-Snakker som om jeg er hele verden hans, men unngår meg (bevisst?) om jeg gir like mye av meg selv tilbake 

-Kan plutselig være stille en uke eller to, før han skyter inn med kjærlighetserklæringer og later som ingenting, han gir seg ikke før jeg er tilbake på kroken. Jeg kan være sykt bestemt på at det er over men da begynner han å ringe non stop, skriver 24/7 og sakte men sikkert er jeg tilbake, får dårlig samvittighet når jeg er kald og, for han kan skrive at han gråter og sånt.. 

-Sier han skulle ønske han var kjæresten min (han mener vi er eksklusive), men straks jeg tar det opp sier han at jeg går for fort frem og at han ikke føler det samme??? 

når jeg skriver her ser jeg jo at dette er galskap, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder. Men er så utrolig forvirret, og lurer på om det er jeg som er gal, vet jeg kan være litt intens. Har vært hektet lenge nå og hadde ikke trodd jeg skulle synke ned på dette nivået. Har klart å unngå han nå, så snart blir det nok et leven fra han igjen. Jeg er i midten av 20-årene, han i slutten. 

Anonymkode: 42a14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, ligg unna, hekting og veldig usunt!

Anonymkode: 17796...e30

Men er det bevisst, tror du? Han er så utrolig snill og god ellers, så skjønner ikke at han kan ha en slem side, klarer liksom ikke å tro det. 

Anonymkode: 42a14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er det bevisst, tror du? Han er så utrolig snill og god ellers, så skjønner ikke at han kan ha en slem side, klarer liksom ikke å tro det. 

Anonymkode: 42a14...066

Bevisst eller ikke, dette er hans sanne natur. Ligg unna, det blir bare verre herfra.

Anonymkode: 17796...e30

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok veldig usikker på seg selv. Derfor oppfører han seg sånn for å ha kontroll på situasjonen og deg. 

Anonymkode: 6bda4...adf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er nok veldig usikker på seg selv. Derfor oppfører han seg sånn for å ha kontroll på situasjonen og deg. 

Anonymkode: 6bda4...adf

Så det er en mulighet for at han ikke bevisst lurer meg, men heller handler ut fra et ambivalent/usikkert tankemønster?

Anonymkode: 42a14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bevisst eller ikke, dette er hans sanne natur. Ligg unna, det blir bare verre herfra.

Anonymkode: 17796...e30

Har ikke forverret seg de siste 6 mnd. Men ikke blitt bedre heller..

Anonymkode: 42a14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke forverret seg de siste 6 mnd. Men ikke blitt bedre heller..

Anonymkode: 42a14...066

Vent til du er skikkelig på kroken, så skal du se hva hans kontrollbehov og usikkerhet vil føre til, trodde du ikke på ondskap før så skal du få se.

Anonymkode: 17796...e30

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vent til du er skikkelig på kroken, så skal du se hva hans kontrollbehov og usikkerhet vil føre til, trodde du ikke på ondskap før så skal du få se.

Anonymkode: 17796...e30

Vil si jeg er skikkelig på kroken allerede, derfor jeg skriver innlegg her. Er allerede der at jeg ikke lager avtaler med andre i tilfelle han kontakter, og føler hele livet mitt dreier seg om han, er bare glad om ting går bra mellom oss, ellers rimelig i kjelleren. Så jeg vil jo ut, og tror faktisk jeg skal klare det denne gangen. Men jeg lurer fortsatt så på om en snill mann faktisk kan lure en annen bevisst på denne måten. Hjelper å vite at det heller kanskje er et kontrollbehov siden han er usikker. 

Anonymkode: 42a14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om det er bevisst eller ikke! Det kan like gjerne være at den gode siden hans er et bevisst spill for å holde på deg. Han gir deg akkurat nok av det gode til å holde på deg, og er du på vei til å forsvinne gir han litt mer. 

Anonymkode: c5437...1a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om alt er i mitt hode, og jeg er en kaninkoker 😳 han er jo ærlig når han sier han ikke er klar for forhold, uansett om han gir inntrykk av at han ønsker det. Litt skummelt å tenke på at jeg kanskje er sprøyte gal.

Anonymkode: 42a14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil si jeg er skikkelig på kroken allerede, derfor jeg skriver innlegg her. Er allerede der at jeg ikke lager avtaler med andre i tilfelle han kontakter, og føler hele livet mitt dreier seg om han, er bare glad om ting går bra mellom oss, ellers rimelig i kjelleren. Så jeg vil jo ut, og tror faktisk jeg skal klare det denne gangen. Men jeg lurer fortsatt så på om en snill mann faktisk kan lure en annen bevisst på denne måten. Hjelper å vite at det heller kanskje er et kontrollbehov siden han er usikker. 

Anonymkode: 42a14...066

HVIS dere blir seriøse, får et forhold eller flytter sammen, i verste fall får barn, vil det bli utløst noe i ham du ikke vil se. Du tror du er på kroken nå, men med en gang han føler at han har deg, og kan gjøre som han vil og bare manipulere deg til å godta det, så sliter du

Anonymkode: 17796...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si rett ut til han hva du mener og hvor du vil. Innrøm at du blir usikker.
Og legg ikke skylden på andre for at du blir hektet. Du er ikke en fisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Det spiller ingen rolle om det er bevisst eller ikke! Det kan like gjerne være at den gode siden hans er et bevisst spill for å holde på deg. Han gir deg akkurat nok av det gode til å holde på deg, og er du på vei til å forsvinne gir han litt mer. 

Anonymkode: c5437...1a3

Det hjelper at dere skriver ting som dette altså. Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal gidde å holde på sånn for å holde på et menneske man ikke har interesse av, kanskje derfor jeg ikke klarer å helt tro det heller. Men jeg tar det til meg!

Anonymkode: 42a14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BiancaWhite said:

Si rett ut til han hva du mener og hvor du vil. Innrøm at du blir usikker.
Og legg ikke skylden på andre for at du blir hektet. Du er ikke en fisk. 

Det har jeg sagt flere ganger..

Anonymkode: 42a14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om alt er i mitt hode, og jeg er en kaninkoker 😳 han er jo ærlig når han sier han ikke er klar for forhold, uansett om han gir inntrykk av at han ønsker det. Litt skummelt å tenke på at jeg kanskje er sprøyte gal.

Anonymkode: 42a14...066

Les trådene her, og se om du kjenner deg igjen.

https://www.reddit.com/r/NarcissisticAbuse/

Anonymkode: 17796...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal gjøre det, takk!

Anonymkode: 42a14...066

Du kan opprette en bruker og skrive der akkurat det du skrev her. Det forumet var gull verdt når jeg skulle bryte løs med psykopat eksen min. 

Anonymkode: 17796...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper at dere skriver ting som dette altså. Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal gidde å holde på sånn for å holde på et menneske man ikke har interesse av, kanskje derfor jeg ikke klarer å helt tro det heller. Men jeg tar det til meg!

Anonymkode: 42a14...066

Jeg skriver dette for å opplyse deg. Han høres ut som en klassisk narsissist med det du skriver om han. Tror meg, det finnes mange mennesker som kun tenker på egne behov. Han triller deg rundt lillefingeren. 

Anonymkode: c5437...1a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på sjalusifabrikering, taushetskur, idealisering og devaluering i parforhold. Så får du lese eksempler som ligner akkurat det du har beskrevet her. 

Anonymkode: c5437...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...