Gå til innhold

Lyst til å avslutte forholdet som knapt har startet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nettopp blitt sammen med en fyr. Han er snill, ordentlig, ryddig økonomi osv. og vi har det hyggelig sammen, stort sett.Jeg var veldig lykkelig en kort periode.

Det jeg ikke liker er at han har vist en side ved seg selv jeg ikke så tydelig i starten. Han kverrulerer og bedriver "micromanagement"

Han har vært leder og i dag snakket jeg om lederegenskaper og hvordan jeg oppfatter det å være en god leder og kom med et par eksempler. Det ble en krangel fordi han umiddelbart brøt inn og sa " Du har nok en litt feil oppfatning av hvordan det egentlig fungerer" Ble så provosert..Min oppfatning ble ikke anerkjent For han vet jo best.

Vi snakket deretter kjapt om barneoppdragelse, og nok en gang måtte han ytre meningen sin og argumentere lenge og vel.

Alt er svart-hvitt. Han kan aldri si " er helt enig" eller " det forstår jeg" evt. " er ikke helt enig, men imponerende hvordan de fikk det til"" ja, god ide, la oss gjøre det" " la oss prøve" " interesant vinkling"

Vi er uenige om alt fra hvilke bil som er bra til hvilke mat som smaker godt. Alt blir en liten diskusjon. Sier jeg " la oss ta en matbit på mc donald's, så får jeg som svar " nei, der spiser jeg ikke. Det må være kvalitet" Jeg tilpasser meg og blir med til det andre burgerstedet.

Så skal vi handle julegaver og jeg står med innpakningspapiret jeg liker. Nok en gang må han ha en j mening. To av de var ok, men båndene var ikke fine nok.

Skulle ha gjester over på pinnekjøtt. Han tok styringen helt. Det skulle være en ny vri på oppskriften. Han hadde også sterke meninger om hvordan bordet skulle se ut.

Alt må være helt perfekt, forutsigbart, planlagt, avtalt og på hans måte.

I dag fikk jeg nok og dro til mormor. Jeg kokte innvendig. Tok en eksamen og fikk en veldig bra karakter. Han gratulerte meg så mye og var veldig stolt, men sa at studiene der han gikk var mye mer krevende og at jeg sikkert hadde fått a dersom jeg hadde studert mer, slik han husket at han gjorde.

Han har også hatt meninger om jobbene mine, cv min og må kverrulere. Sier jeg " jeg tror vi får julebonus pga. det og det "  svaree han "nei, det kan du vel ikke forvente på grunnlag av det"

Sier jeg" hun startet med to tomme hender, men se hva hun har klart. Det er imponerende" så kommer svaret " er da mange jeg kjenner som hsr gjort det samme"

😠 Hva er problemet hans?

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: fb7f5...df9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde fortelle han at det irriterer deg når han er så krangelete og bestemt på alt, at du er lei av å tilpasse deg til hans behov hele tiden.

er jo også litt sånn rødt lys med tanke på at dere nettopp har blitt sammen og allerede er krangler og er uenige om alt. Hvordan blir det da om fem år? Kan hende det bedrer seg, mek kan også hende det blir værre.

ta en skikkelig prat med kjæresten din, få han til å forstå at du mener alvor og at han må ta det du sier til seg! Du er tross alt en viktig del av forholdet, så at dine meninger og behov alltid skal komme til sist er ikke greit! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du fortsetter å være sammen med han, så kan dere ende opp i sesong 3 av Parterapi.

Dere er nemlig overhode ikke kompatible. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du tar feil i det meste du sier? 

Hilsen mann 

(NEeeida, bare tuller. Si det rett ut at det kan ikke være slik. Kanskje han ikke er klar over det selv)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker pirkete og perfeksjonistisk, men har du tenkt på at du faktisk legger deg opp i jobben hans når du skal belære ham om hvordan lederskap "egentlig" er og bonuser fungerer? 

Hvis dere ikke kan være greie og rause overfor hverandre, og anerkjenne hverandres ulikheter og kompetanse, ser jeg ikke poenget i at dere skal være sammen i det hele tatt. 

Du sier dere nettopp har blitt sammen, så da er det ikke store tapet å snart ikke være sammen. 

Anonymkode: 1f96c...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sier stort sett at du/ditt ikke er bra nok eller lever opp til hans standard. Gidder du å bli irettesatt "resten av livet...?"

Anonymkode: 7b48c...36e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier stort sett at du/ditt ikke er bra nok eller lever opp til hans standard. Gidder du å bli irettesatt "resten av livet...?"

Anonymkode: 7b48c...36e

Dette lurte jeg og på. Du holder ikke mål sier han til deg. Hele tiden. TS , du kan bedre enn dette🤗

Anonymkode: b9310...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke akkurat et sjakktrekk av deg å komme med dine synspunkter på hva gode lederegenskaper er når han faktisk er leder da. Hva tenkte du på der egentlig? 

Kanskje han oppfatter deg som en besservisser som liker å si meningen din framfor å spørre og å være litt undrende.

Bortsett fra det, eller nettopp derfor så er han hoverende ovenfor deg. Dere kan like godt avslutte hele greia, for dere kommer til å konkurrere og krangle om alt. Og fordi han er mer ovenpå og tydeligvis har høyere standarder enn deg, så kommer du til å føle deg veldig liten etterhvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes håp! 

Kjæresten min er besserwisser i hverdagen. Han mener det ikke men klarer ikke å la være å si noe om alt, særlig når han er stressa. Fokuset rettes ofte negativt. Når vi spiser noe godt for eks, så kan han aldri si at det er godt uten å si noe negativt om en eller annen detalj. Han er også veldig kritisk til måten jeg gjør ting på. Alt kan gjøres bedre eller annerledes og hans måte er som regel alltid bedre enn min måte. 

Jeg er motsatt. Jeg driter i hva som kan gjøres bedre om det likevel fungerer og mener at det finnes mange gode måter å gjøre ting på. At han vinner en og annen kamp gjør meg heller ingenting, men det kom til et punkt der jeg ikke følte meg respektert av han. Da sa jeg det til han. 'Du kan mene og si så mye du vil, men du har med å respektere meg. Jeg kan godt høre på dine meninger men ikke forvent at jeg er enig i alt'.

I mitt hode er det så unødvendig å ta mye plass på bekostning av den andre uavhengig av hva man står for. Noe kan jo åpenbart være feil men da hjelper det vel ikke med besserwisser-tendenser heller. Det handler om å lytte, dra nytte av hverandres kunnskap og være åpen for hverandres kunnskap og meninger. 

Etter reprimande fra meg ble han mye mildere. Det er noen år siden, men han demper seg selv fortsatt hvis han ikke tenker seg om. Sier unnskyld eller sier ifra når han er stressa osv. Han tar hensyn som gjør at jeg føler meg respektert :)

Si ifra på en saklig måte hva du trenger. Si hvordan du føler deg når han tramper over deg. 

 

Anonymkode: 1e763...74c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...