Gå til innhold

Mobberen tapte idag. I dag sto jeg opp for meg selv!


Gjest Klokkeblomst90

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Fikk drømmejobben for 2 måneder siden, og aldri har jeg følt meg mindre velkommen av samtlige på jobb! Jeg er ung, utdannet sykepleier og mange av de eldre damene liker ikke at jeg fikk fast jobb med 100% på sykehuset i Oslo. Jeg har beklaget meg i tilfelle jeg har sagt noe galt, og jeg har tilogmed gått rundt å unnskyld meg i tilfelle jeg har sagt noe galt, og folk virker ganske fair. Problemet er at mobbing har bare oppstått uten noen grunn! Bortsett fra en eldre dame som er ufaglært har vært etter meg siden dag 1, og hun har mobbet meg, fryst meg ut, sjikaert meg og hånet meg foran andre ansatte i lang tid. Har i tillegg fått med seg 2 stykker som har hakket på meg i hele helgen. De liker ikke meg, fordi hun damen her misliker nye folk.. I helgen kommenterte hun mitt arbeid fordi hun selv hadde gjort en alvorlig feil, da jeg som ansvarlig måtta fortelle henne at det å glemme å gi pasienter medisiner kan være farlig!

I helgen ble jeg så grovt mobbet på jobb at en med kollega måtte bryte inn. Jeg ble utestengt fra fellesmåltid, snakket om bak min rygg, og skjelt ut foran andre. En pasient kastet et glass i veggen og vedkommende fikk meg til å tørke opp mens hun kommanderte at jeg ikke vasket bra nok mens andre ansatte hørte på!! Ja, det kokte  inn i meg. Jeg gikk på toalettet for å gjemme meg i redsel for at jeg skulle klikke i vinkel på vedkommende. Har ADHD og sliter med sinne fra før, og måtte derfor telle til 10 mange, mange ganger! 

Under rapporten i går ettermiddag ble jeg hånet, ledd av, og snakket ned til igjen. Fikk beskjed av hun eldre damen at det var noe galt med meg siden jeg sa jeg var sliten, og en kvinnelig kollega hang seg på og fortsatte mobbingen. 

Plutselig kjente jeg at jeg fikk nok. Jeg avbrøt hele rapporten og ba alle gå ut, slik at jeg kunne snakke med vedkommende. Jeg slo hånda  hardt i bordet og fortalte vedkommende at slik oppførsel ikke var ok, og at jeg var dypt sjokkert over måten hun behabdlet meg på. Jeg pekte henne i ansiktet og viste henne mitt sinne. Jeg spurte henne om hun var slik mot alle nye, men hun nektet selv om jeg har hørt det motsatte. Jeg spurte henne om hun hadde noe mot meg, og jeg fortalte henne at dette var siste gang hun behandlet meg som dritt. Hvis ikke ville jeg gå videre til ledelsen å ta saken videre til øverste hold! Jeg fortalte henne at jeg var feil person å kødde med og hun så ut til å skjønne tegninga der hun satt vettskremt i stolen. Vedkommende la seg langflat, og jeg ba henne om å be meg om unnskyldning. Noe hun faktisk gjorde! Etter min utblåsning takket andre kollegaer meg for at noen endelig hadde tatt tak i mobberen, da hun har holdt på slik i mange år. 

Endelig blir jeg behandlet bra, og tilog med andre kollegaer behandler meg bedre nå.. Mobberen kan jeg smøre på brødskiva! Er litt stolt over meg selv, og litt takknemlig for min ADHD som fikk meg til å eksplodere. Angrer ikke et sekund!

 

Så komplisert. Jeg pleier bare å gi dem en kule.

Anonymkode: f7f4c...043

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lever et meget dramatisk liv du TS.

Sist uke var det drama fordi en medarbeider hadde spredd rykter om deg på jobben, om at samboeren din mishandler deg. 

Uka før hadde du avlyst hele jula, siden foreldrene og svigerforeldrene dine ikke ville holde seg edru i jula.

Og uka før der var hele livet ditt i grus, fordi samboeren din og andre familiemedlemmer ikke feiret bursdagen din på rett måte (de hadde snakket om en begravelse?). 

Jeg tror at enten er du en trollemor, eller så skaper du enormt med drama rundt deg selv. 

Anonymkode: fcf48...2f2

Mesteparten av disse trådene er startet av AB, så dette er stygg spekulering, eventuelt ganske syk stalking. 

Anonymkode: 04c75...acb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Så man skal ikke stå opp fir seg selv når noen konstant er åpenlyst jævlig mot en?

Når man er voksen, kaster msn ikke ut kollegaer under en rapport på jobb på sykehuset. For så å klikke i vinkel og slå fysisk i bordet. Man gjør som voksne mennesker, snakker på en voksen måte. 

Hba kommer Ts til å gjøre når pasientene bare klager på henne, er aldri fornøyde og i enkelte tilfeller også mobber? Klikker fullstendig?? Slår i bordet? Kaster de ut?

Anonymkode: f9262...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mesteparten av disse trådene er startet av AB, så dette er stygg spekulering, eventuelt ganske syk stalking. 

Anonymkode: 04c75...acb

To av trådene er startet under brukernavn. De to andre ble startet som anonym, men TS svarte (seg selv) så mye at det ble avslørt av hun selv stod bak. Ingen syk stalking, bare det at jeg er lei av folk som troller/spiller «drama queen»-kortet hele tiden. 

Anonymkode: fcf48...2f2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man er voksen, kaster msn ikke ut kollegaer under en rapport på jobb på sykehuset. For så å klikke i vinkel og slå fysisk i bordet. Man gjør som voksne mennesker, snakker på en voksen måte. 

Hba kommer Ts til å gjøre når pasientene bare klager på henne, er aldri fornøyde og i enkelte tilfeller også mobber? Klikker fullstendig?? Slår i bordet? Kaster de ut?

Anonymkode: f9262...dee

Når man er voksen henger man ikke ut og mobber folk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utrolig jævlig oppførsel av de!

Venninnen min ble sykepleier, flink og omsorgsfull som juling, men sykmeldte seg stadig fra jobb, ble tynnere, tristere, bare visnet. Alltid vært ei glad jente, men stille. Så kom det frem at hun ble skikkelig mobbet på jobb, rykter, utfrysing, det hun fortalte var som å være tilbake på ungdommskolen! Plutselig var helvete skikkelig løs, fagforening og alt mulig. Den verste mobberen ble flyttet til en annen avdeling og sykehuset fikk rimelig panikk for at dette skulle komme ut. Fikk sjokk når hun fortalte dette, dette sykehuset er også kjent for godt ansatt og pasientmiljø.

Anonymkode: 9badd...1e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man er voksen, kaster msn ikke ut kollegaer under en rapport på jobb på sykehuset. For så å klikke i vinkel og slå fysisk i bordet. Man gjør som voksne mennesker, snakker på en voksen måte. 

Hba kommer Ts til å gjøre når pasientene bare klager på henne, er aldri fornøyde og i enkelte tilfeller også mobber? Klikker fullstendig?? Slår i bordet? Kaster de ut?

Anonymkode: f9262...dee

Ingen har blitt kastet ut, men de fikk beskjed om å gå ut av rommet fordi jeg skulle prate med mobberen alene. Noen ganger er det sunt å vise litt sinne. Jeg angrer ikke et sekund! Er man en mobber så fortjener man å bli satt til veggen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man er voksen, kaster msn ikke ut kollegaer under en rapport på jobb på sykehuset. For så å klikke i vinkel og slå fysisk i bordet. Man gjør som voksne mennesker, snakker på en voksen måte. 

Hba kommer Ts til å gjøre når pasientene bare klager på henne, er aldri fornøyde og i enkelte tilfeller også mobber? Klikker fullstendig?? Slår i bordet? Kaster de ut?

Anonymkode: f9262...dee

Dummeste jeg har hørt.. Den sterkeste overlever, mobbere er ikke sterke men svake. 

Anonymkode: bb195...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så komplisert. Jeg pleier bare å gi dem en kule.

Anonymkode: f7f4c...043

Ok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, sykepleier uten impulskontroll? Lykke til. 

Anonymkode: f9262...dee

Jeg er sykepleier med bein i nesa, og stolt over det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Klokkeblomst90 said:

Jeg er sykepleier med bein i nesa, og stolt over det! 

Har du ikke noe svar til de som mener du tiltrekker deg drama og diskuterer med deg selv i tråder?

Anonymkode: e7149...a11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90

Tusen takk til alle som heier på meg, jeg blir så glad. Er så stolt over meg selv, og jeg har klart å sette meg i respekt en gang for alle. Gleder meg til å dra på jobb med hode hevet. 

Denne personen som har mobbet meg har satt ut rykter tidligere, og det har pågått lenge. Eneste måten å fikse dette på var å skremme henne, da sjefen allerede har snakket med henne tidligere uten noe stor forbedring. 

Jeg tror den beste måten å gjøre det på er å ta det dirkete opp. Jeg har som sagt aldri følt meg bedre! 

Nå kan jeg endelig ha en normal arbeidsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådene dine henger jo ikke i hop i det hele tatt, nå jobber du på sykehus men sist var det sykehjem. Nå truer du med å involvere ledelsen, sist var de involvert. For ikke å snakke om at det ikke jobber ufaglærte pleieassistenter på sykehus, så troverdigheten din ryker bare der. Jeg tenker det er du som lager mye drama i livet ditt, og nå ha behov for å leve ut litt av fantasiene rundt det. Håper virkelig ikke faktisk er sykepleier, du har jo åpenbart vansker med å skille fakta fra fiksjon, og se hvordan din negative fremtoning påvirker i hverdagen. 

Anonymkode: 2b63f...0b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Klokkeblomst90
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke noe svar til de som mener du tiltrekker deg drama og diskuterer med deg selv i tråder?

Anonymkode: e7149...a11

Dette er feil. Personen som har spredd rykter er samme person, og konflikten har vart kjempe lenge. Hun har styrt på og ikke fått noen form for konsekvens helt til jeg viste henne mitt sinne! 

Ja, det er mye drama på jobb når man blir mobbet. Nå er det endelig over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90

Har nødt til å legge meg, skal på jobb i morgen. Jeg er så glad alt er i orden nå!😁

Tips til andre som opplever mobbing, vær hard å stå opp for deg selv. Alt vil bli bedre. Over og ut fra Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
3 minutter siden, thestranger skrev:

Det er desssverre mobbere overalt, både på skolen og i yrkeslivet. Skjønner ikke hva det er som driver dem.

Usikre mennesker mobber. Slår du tilbake knekker de raskt😂

Endret av Klokkeblomst90
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...