Gå til innhold

Blåtimen puster og lever


blåtimen

Anbefalte innlegg

Tror jeg skal prøve meg litt på denne dagbokgreia. Det er langt utenfor min komfortsone, men innimellom er det fint å utfordre seg litt. 

Føler det er lite jeg kan skrive uten å være for utleverende, så i tilfelle noen jeg kjenner gjenkjenner meg her: plis ikke nevn det til meg i det virkelige liv. 🙈

Litt om meg: Jeg har straks levd i to tiår og bor på Østlandet. Er glad i bøker, natur, planter og dyr av alle slag, mennesker og gode samtaler. Verdsetter julemusikk, sjokolademelk og å gå uten bukser. Jeg elsker høyt, føler dypt, ler masse og gråter en hel del. Syk med alvorlig grad av ME på syvende året og prøver så godt jeg kan å fylle dagene med mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg driver og lytter til Else går til psykolog av Else Kåss Furuseth på lydbok i disse dager. Får vondt av Else. Men det er en god bok så langt syns jeg. Skulle ønske jeg leste den i fysisk format fordi jeg ikke var så tilhenger av lydbokformatet til denne boka, det blir liksom litt rart å skulle se for seg at det er Else som sier det når man hører en annens stemme. 

Dette er første boka jeg leser(/lytter til) siden tidlig i oktober, tror jeg. Hadde et mål om å lese 25 bøker i 2018. Da jeg nådde målet i august satt jeg nytt mål om 50 bøker, men tidlig i oktober innså jeg at jeg hadde null leselyst og bare leste for å nå målet, så da tillot jeg meg selv å slutte og lese en stund. Med boka til Else, Snøsøsteren av Maja Lunde og Ren jul diktsamlingen som jeg leser parallelt med hverandre nå i desember havner jeg på 42 leste bøker i 2018 og jeg er veldig fornøyd med det. Selv om jeg helst skulle hatt 50 fordi tallet er rundt og fint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg til en hvit verden og det ga meg så julestemning. ☃️

Det er lettere å få kroppen opp av senga når man har en adventskalender å åpne, syns jeg. Skulle delvis ønske det var jul flere ganger i året, men det hadde vel ødelagt litt av magien. 

Jeg koser meg sånn med julemusikk, Snøsøsteren, Flax- og kosmetikkkalenderene. Og julekaker og julemat. I går spiste jeg en svær tallerken med vegisterkaker, vegansk feststek, poteter, brun saus, surkål og ovnsbakt rosenkål - fantastisk godt altså!

Det var besøk her på ribbemiddag i går. Alltid kjedelig å ikke orke og delta, men man blir vant til det meste. Fikk hilst på besteforeldrene, gitt de en klem og gave og ønsket de god jul, det var veldig fint ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte visst litt av denne greia. Men det har vært noen trivelige dager siden sist! 

Juleverksted på torsdag, besøk på både fredag og lørdag. Jeg er totalt utslitt, men har klart å vaske håret i dag, som er en seier for meg. Resten av dagen skal jeg ta det så med ro som overhodet mulig slik at jeg forhåpentligvis orker litt feiring i morgen. ❤️ 

Jeg elsker jo julen, men det blir litt vanskelig når man er så syk. Det er så mye jeg har lyst til å gjøre, men så lite jeg får til. Det er beinhardt å prioritere og fordele kreftene og måtte si nei til folk som vil besøke meg. Jeg setter jo så stor pris på at de vil komme på besøk! Men så vet jeg at hvis jeg hadde latt noen komme på besøk i dag hadde morgendagen blitt tilbragt helt isolert i mørket og det er ikke så stas på selveste julaften. 

Men jeg er i bedre form i år enn jeg var i desember i fjor og det er jeg skikkelig takknemlig for. I fjor hadde det vært utenkelig å delta på juleverksted med søster og mor, men i år klarte jeg 30 minutter x 2. Jeg har klart å følge med på julekalenderen, selv om jeg har stått over noen dager. Og jeg har pakket inn alle julegavene selv! Så jeg har virkelig mye å være glad for i år, jeg vet at det kunne vært så mye verre. 

Ønsker hvem enn som leser dette en riktig god jul med lave skuldre og ro i sjela, god mat og hyggelig selskap. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...