Gå til innhold

Dere som byttet til sportsdel tidlig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig byttet dere? Og snakket dere med lege/helsestasjonen om det? Og hva var grunnen til at dere byttet tidlig?

Anonymkode: c15e1...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Byttet ved 5,5 regner du det som tidlig? Mini hylte hvis han lå våken i bagen og begge ble sliten av det. Spurte ingen.

Anonymkode: 19907...77d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet ved 5mnd. Hadde en sportsvogn der jeg kunne justere setet, så han satt aldri rett opp og ned. Han lå mer, enn han satt. Jeg byttet for han vokste ut av bagdelen. Den var ganske liten igrunn, og det ble for trangt med vognpose og han. Snakket ikke med lege først.. 

Anonymkode: 5f7ad...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet når han var fire måneder. Støttet godt opp med dyne og hadde bare svak helling på ryggen. Det var det eller ikke bruke vogn i det hele tatt. Jr ble rasende i dypvogna. Konfererte ikke med noen. Mannen min er lege så regner med at han ville sagt noe om det var ett problem.

Anonymkode: 4696b...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet rundt 5-6mnd da pluggen min nådde vektgrensa på bagen (9kg). Byttet til ergonomisk sittedel så føler ikke det spilte særlig stor rolle igrunn. 

Anonymkode: a8bf2...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet da babyen var 3,5 mnd. Likte sportsdelen bedre, og den hadde tilnærmet full liggestilling. Spurte ingen, og fikk heller ingen kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var rundt 4 mnd mener jeg.. Støttet opp godt. Snakket ikke med HS, da vi bodde i utlandet. 

Han var «veldig med», nektet å ligge.. Ingen problemer med det ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet tidlig med ett barn, han var fem måneder og forsøkte hele tiden å heise seg opp for å se bedre, ved å holde i kanten på bagen. Da han drev å tviholdt seg for å se, regnet jeg det for å være bedre for ham å ha sportsdelen, enn å tviholde seg på skeiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine var også 5 mnd når jeg byttet til sportsdel. De vil jo opp og se verden, og få med seg det som skjer. Opplevde bare snu seg rundt, reise seg opp, skriking og den slags i bagdelen på det tidspunktet, så tenkte at det var mest forsvarlig og hyggelig at de fikk belte på seg i sportsdelen. Hyggelig i den forstand at de fikk se mer og var mer fornøyd med sportsdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 5mnd, tror jeg. Hun ville opp og se, var urolig i bagen. Var mye mer fornøyd når hun fikk komme litt mer opp. Hadde godt tilbakelent stilling og god støtte i sidene, så det gikk fint. Brydde meg ikke med å konferere med helsepersonell, dog mulig jeg snakket litt med en venninne først. 

Anonymkode: 39991...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet ved 4-5 måneder. Han var for tung for liggedelen. (Er bare godkjent til 9 kg!) Nevnte det for HS, hun sa at det ikke var noe problem.

Anonymkode: c212a...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste var fem måneder. Da hadde jeg tatt med meg en pute hvor en jeg trillet fordi hun nektet å ligge flat i bagen,når hun var våken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsestasjonen eier ikke barnet. Byttet ved 5-6 måneder, veldig nølende, men barnet trengte det

Anonymkode: eb82a...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med min første, var jeg overbevist på å ikke bytte. Men babyen ville ikke ligge flat, hatet vogna, og det resulterte i grunn bare i at vi ikke brukte vogn noe særlig, fra 5 mnd og til 8 mnd, da jeg har endelig byttet. Med nr 2 byttet jeg ved 4-5 mnd fordi det passet sånn på reise, å ta en mindre vogn med. Tok reisetrille, gikk fint, og vi brukte aldri den andre vogna med bakdelen etter det. :) 

Anonymkode: 67c7f...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet rundt 6 mnd, fordi han bare skulle snu seg rundt og romstere i baggen. Sittedelen har seler... I tillegg nektet han å ligge i baggen annet enn når han skulle sove. Han ville opp og se, prøvde å heise seg opp etter kanten, selv om han ikke helt kunne sitte selv enda.

Anonymkode: d107f...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet på dagen 4 måneder. Konfererte ingen (foruten "nettet"...).

Anonymkode: 087b2...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...