Gå til innhold

Bestevenninne gjennom 9 år sletta meg som venn på alle sosiale medier. Konfrontere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har/hadde ei bestevenninne gjennom 9 år. Vi hadde det utrolig gøy sammen, og vi gikk gjennom tykt og tynt helt fra ungdomsskolen til nå (vi er 24).

Kort fortalt: vi hadde en diskusjon for ett år siden der hun ble veldig såra fordi jeg for første gang sa ifra at hun må slutte å være utro mot kjæresten sin. Hun begynte også å oppføre seg falsk mot meg, andre venner og bekjente, som jeg mislikte. Jeg prøvde så godt jeg kunne å fikse vennskapet. Likevel ble hun mer og mer iskald. 

I sommer møttes vi til en samtale. Det var veldig deilig å være sammen igjen og klemme hverandre, men så fort vi begynte å snakke, beskyldte hun meg for å være kronisk deprimert, negativ og kynisk. Det ble faktisk sagt så mye negativt om meg at jeg ikke klarte å si noe i mot. Når jeg kom hjem, følte jeg meg veldig overkjørt og sendte en melding der jeg sa at jeg trengte tid fordi jeg måtte jobbe med meg selv før jeg kunne fikse et vennskap. Jeg ble rett og slett deprimert etter den samtalen. Hun reagerte helt feil på meldingen og tolket den som at vennskapet var over...

Nå ser jeg at hun har slettet meg på ALLE sosiale medier. Siden jeg studerer langt unna, så møter jeg aldri på henne heller. Jeg er faktisk veldig såret og har lyst til å ringe henne og spørre om det var så lite som skulle til for 9 år med så sterkt vennskap... hva ville dere gjort?

Anonymkode: 88f6a...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg "gjorde det slutt" med en gammel bestevenninne etter en samtale hvor det gikk opp for meg at vi hadde ingenting til felles. Lang historie kort, det gikk kanskje 10 år før vi plutselig tok opp kontakten igjen og nå er vi venninner igjen.

jeg tenker at du kan skrive henne noen få ord og legge vekt på følelsene dine, og bare si at dere tydeligvis trenger litt space fra hverandre men at du er der om hun skulle trenge deg. Og så klem fra deg og legg henne på hylla. 

Anonymkode: 68916...2dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet og kuttet kontakten med min «beste venninne» etter 20 år. Hun ble en dritt og kan få bo og leve i dritten sin alene og/eller med mer dritt. Det er sjelden du har de samme gode vennene gjennom hele livet. Finn nye, gode, venner. 

Anonymkode: 118dc...2ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har andre venner ville jeg heller satset på dem. Jeg og min bestevenninne gjennom mange år gikk også fra hverandre etter en bagatellmessig krangel. Jeg tenker at hvis det skal så lite til var ikke vennskapet mye verdt uansett

Anonymkode: 5eb37...1fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...