Gå til innhold

Slemt å ikke kjøpe gave til henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, hun vet jo det, men hun tror jeg er bedre nå, og det vil jeg at hun skal synes. Men kanskje jeg finner noe et sted her som jeg har som jeg kan gi i gave . Som ikke er åpnet, eller noe sånt. Det er kanskje ganske fælt.. 

Anonymkode: bd531...049

Det finnes mange måter å si fra på som får det til å virke som om du har det bedre enn du har det, om du mener det er viktig. Jeg tenker at moren din har visst og sett lenge at du er syk og tydeligvis fortsatt bryr seg når hun vil kjøpe gave til deg. Kanskje hun gjennomskuer deg litt og forstår at du har det vanskelig, men vil gjøre deg glad alikevel. 

Du kan for eks si at du har noen perioder/ uker der du er litt sykere, og at du er i en slik periode nå, at du tenker du vil føle deg bedre til nyttår, men akkurat nå er du dårlig og er redd du ikke vil ha overskudd til å handle gave. Noe sånt

Endret av magikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Du rekker det forsatt, tror siste frist er i morgen :)

Takk :)

Akkurat nå, magikeren skrev:

Det finnes mange måter å si fra på som får det til å virke som om du har det bedre enn du har det, om du mener det er viktig. Jeg tenker at moren din har visst og sett lenge at du er syk og tydeligvis fortsatt bryr seg når hun vil kjøpe gave til deg. Kanskje hun gjennomskuer deg litt og forstår at du har det vanskelig, men vil gjøre deg glad alikevel. 

Du kan for eks si at du har noen perioder/ uker der du er litt sykere, og at du er i en slik periode nå, at du tenker du vil føle deg bedre til nyttår, men akkurat nå er du dårlig og er redd du ikke vil ha voerskudd til å handle gave. Noe sånt

Takk <3 

Anonymkode: bd531...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på Nille, der får du gå i fred. Kjøp et pledd eller en nisse eller noe sånt. Hun blir sikkert glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du kan gå i matbutikken, hva da med en matkurv? Kjøp noen gode oster,  spekepølser og noe sjokolade? Det hadde jeg blitt glad for! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: mødre (og fedre) blir som regel glad for hva enn de får av barna sine. Du kan også spørre henne hva hun ønsker seg. Når du får vite det, kan du gå raskt inn på butikken og rett ut igjen. Moren min har blant annet fått Ulvang sokker, kjøkkenvekt, eggdeler og andre praktiske ting til jul :) Hva med et skjerf? Jeg skjønner hvordan du tenker (har vært der selv), men ting går som regel mye bedre enn det vi ser for oss.
 

Rett før eller når moren din åpner pakken, lukker du øynene, puster godt inn og fort ut. Gjenta flere ganger. Dette hjelper deg med å roe ned :)

Endret av Ann Christin
Innlegget er ryddet for slettede siteringer og svar til dette. Ann Christin, mod
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er for sent med nettbutikker, kan du jo kjøpe mat fra kolonial og få levert på døren. Da titter du på nett i fred og ro. Kjøp f.eks en god olivenolje, ost, kjeks og eplejuice, eller noe. Noen andre her sikkert bedre forslag enn meg. Putt det i en kurv du har, eller ta aluminiumsfolie rundt en pappeske. Kanskje du har cellofan også.

Anonymkode: ea2f6...854

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå på Europris og kjøp et fint pledd eller noe, der spør de aldri om du trenger hjelp. 

Anonymkode: 227b3...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det synes jeg, andre liker å få gave selv om du ikke selv liker det :) Og din mor blir nok glad uannsett så synes ikke du skal tenke at hun kanskje ikke liker gaven. Ser du har fått gode tips her om feks å kjøpe mat (fra Kolonial.no eller fra nærbutikken din) eller vin. På vinmonopolet spør de ikke om du vil ha hjelp. Andre butikker de ikke spør om hjelp i er Nille, Søstrene Grene, H&M osv. Jeg har forresten bestilt et par julegaver på nettet idag og det sto at de skulle komme frem før helgen - så det er en mulighet det også hvis du bestiller ikveld :) 

Dette klarer du! 

Anonymkode: 70e57...86a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Njaaa, litt. Unnvikende personlighetforstyrrelse blant annet. Men det har jo ikke noe med gaver å gjøre. Og jeg har ikke psykose eller noe sånt nå, som jeg har hatt før. 

Anonymkode: bd531...049

Jeg synes det høres ut som at personlighetsforstyrrelsen din har med gaver å gjøre også. Å gi en gave inkluderer jo mange ting som du beskriver at du ikke liker, du må gå i butikken, ta bussen, få oppmerksomhet, det må bli noe den andre liker, alt som gir deg et fokus du ikke ønsker deg. 

Du kan jo kanskje ta dette som en utfordring? Evt. si til din mor at du ikke orker å kjøpe gave til henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ei billig korg på jysk eller europris. Fyll den opp med mye rart som f,ek sjokolade, kaffi, drue, spekemat, kjeks, vin, øl, duftlys, pynteting.. ja bare bruk fantasien ☺️

Anonymkode: e2ad9...fa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange matbutikker har blomster også. Du kan trygt kjøpe en av disse. Om de har en blomstergruppe som er pyntet med juleting, så blir det ikke bedre. :) 

Anonymkode: 1734e...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker moren din mat? I såfall kan du sette sammen en pakke med f.eks

ost, vin og kjeks

eller

Et fenalår

eller

en flaske god dessertvin,  og noen småkaker som passer til( få anbefaling hos vinmonopolet) 

eller

Lys,servietter, god olje og krydderblanding

 

Jeg pleier å lage konfekt og/ eller Sara Bernhard, som jeg gir bort til de som har alt de trenger. Nå har Sara Bernhardkakene blitt så populære gaver, at jeg nesten ikke tør la være å gi dem til de som har fått dem før.  Du kan kjøpe alle ingrediensene på alle matbutikker. Jeg pleier å bruke denne oppskriften, med en egen liten vri ( litt melkesjokolade med havsalt på det ytterste laget)  https://www.detsoteliv.no/oppskrift/sarah-bernhardt

Dersom du liker å strikke kan du gi bort selvstrikkede kjøkkenkluter ( går fort) og noe annet nyttig. 

Lage hjemmelaget appelsinmarmelade ( Appelsinmarmelade, en ost ( f.eks brie) og en pakke te, er en fin gave. Dersom du lager den selv, kan du putte i noen nellikspiker for litt ekstra julesmak

Hjemmelaget knekkebrød ( er raskt og enkelt) https://trinesmatblogg.no/recipe/det-aller-beste-knekkebrodet/

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare butikker og det å ta buss du sliter med eller sliter du generelt med å oppholde deg der det er ukjente mennesker? 

Hvis du ikke har problemer med det så ville det vært en veldig fin gave om du hadde gitt moren din i gave et teaterbesøk/kino/restaurant sammen med deg. Dere trenger ikke ut av huset heller for å finne på noe, en mor/datter-kveld hjemme med god mat og kanskje leie en film funker også

Jeg har alt jeg trenger og ikke trenger, men det jeg sjeldent har er tid alene sammen med den voksne datteren min som studerer i en annen by. Om hun hadde gitt meg i gave en kveld bare vi to sammen så ville det vært den aller beste gaven 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...