Gå til innhold

Slemt å ikke kjøpe gave til henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke å få gaver. Synes det er ubehagelig å åpne opp gaver foran andre fordi jeg ikke vet hvordan man skal reagere, og man får sjelden noe man har bruk for. Dermed er det bortkastede penger. Når folk i år har spurt hva jeg ønsker meg har jeg sagt at jeg ikke ønsker meg gave og at det materielle med julen ikke er viktig for meg.

Moren min spurte om jeg skulle kjøpe gave til noen og nevnte hun hadde kjøpt gave til meg. Da sa jeg at jeg hadde tenkt til å kjøpe gave til henne. Men sannheten er at det er 16 desember og jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å kjøpe en gave før julaften. Føler meg ikke så bra. Dessuten føler jeg ikke at det er noe vits. Jeg sa jo til henne at jeg ikke vil ha gave. Men nå får jeg dårlig samvittighet for det.

Anonymkode: bd531...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja du kjøper selvfølgelig gave til henne!!

Jeg hater tanken på å skulle gjøre noe slikt og deretter måtte vente og se på reaksjonen og se om det er bra nok eller ikke, og så kommer veldig mange til å se hva gaven er, og tanken på det er bare helt forferdelig. Skjønner ikke poenget med gaver. 

Anonymkode: bd531...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Du kjøper selvfølgelig gave til din mor. Trenger ikke være noe stort, bare en oppmerksomhet.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hater tanken på å skulle gjøre noe slikt og deretter måtte vente og se på reaksjonen og se om det er bra nok eller ikke, og så kommer veldig mange til å se hva gaven er, og tanken på det er bare helt forferdelig. Skjønner ikke poenget med gaver. 

Anonymkode: bd531...049

Kjøp noe du tror hun vil like, det er uansett tanken som teller mest, ikke gaven i seg selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Du kjøper selvfølgelig gave til din mor. Trenger ikke være noe stort, bare en oppmerksomhet.

 

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Kjøp noe du tror hun vil like, det er uansett tanken som teller mest, ikke gaven i seg selv

Men da må jeg gå i en butikk. Det betyr at jeg må ta bussen. Og i butikken kommer de sikkert til å spørre om jeg skal ha hjelp 

Anonymkode: bd531...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Men da må jeg gå i en butikk. Det betyr at jeg må ta bussen. Og i butikken kommer de sikkert til å spørre om jeg skal ha hjelp 

Anonymkode: bd531...049

Har du noen psykisk lidelse?

Anonymkode: 6a6c5...d77

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Men da må jeg gå i en butikk. Det betyr at jeg må ta bussen. Og i butikken kommer de sikkert til å spørre om jeg skal ha hjelp 

Anonymkode: bd531...049

Ja og så? Da kan du enten si «ja, jeg ser etter en gave til min mor, har dere noe som kunne passet?» eller «nei, jeg bare ser».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men da må jeg gå i en butikk. Det betyr at jeg må ta bussen. Og i butikken kommer de sikkert til å spørre om jeg skal ha hjelp 

Anonymkode: bd531...049

Å hva er problemet med det? Fint at de spør vel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du noen psykisk lidelse?

Anonymkode: 6a6c5...d77

Njaaa, litt. Unnvikende personlighetforstyrrelse blant annet. Men det har jo ikke noe med gaver å gjøre. Og jeg har ikke psykose eller noe sånt nå, som jeg har hatt før. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp en fin juleblomst til henne. 🥂

Anonymkode: b94f0...56a

Kan ikke noe om blomster, så det virker litt risikabelt. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Vet jo ikke hvordan en juleblomst ser ut, eller om hun liker det. Vet ikke om den dør med en gang? Jeg vil ikke kjøpe noe som symboliserer død. Hun liker ikke sminke eller klær eller noe sånt. 

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Å hva er problemet med det? Fint at de spør vel?

Det er jo ikke fint at de spør, egentlig. Da får jo de fleste litt panikk av å være i den butikken, tenker jeg. 

Anonymkode: bd531...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med moren din vet at du er syk? Send en melding til henne om at du kanskje ikke kommer til å ha en frisk nok dag til å kjøpe gave til henne, og at du er bekymret for at hun vil tenke at det betyr at du ikke bryr deg, for det gjør du. 

Du har ikke noen ingridienser i huset så du kunne bakt noe til henne eller lignende?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men da må jeg gå i en butikk. Det betyr at jeg må ta bussen. Og i butikken kommer de sikkert til å spørre om jeg skal ha hjelp 

Anonymkode: bd531...049

Hvorfor er det ett problem? Sliter du med noe, som gjør dette vanskelig for deg? Hvordan får du kjøpt mat om du ikke kan ta buss eller gå på butikken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, magikeren skrev:

Jeg regner med moren din vet at du er syk? Send en melding til henne om at du kanskje ikke kommer til å ha en frisk nok dag til å kjøpe gave til henne, og at du er bekymret for at hun vil tenke at det betyr at du ikke bryr deg, for det gjør du. 

Du har ikke noen ingridienser i huset så du kunne bakt noe til henne eller lignende?

Ja, hun vet jo det, men hun tror jeg er bedre nå, og det vil jeg at hun skal synes. Men kanskje jeg finner noe et sted her som jeg har som jeg kan gi i gave . Som ikke er åpnet, eller noe sånt. Det er kanskje ganske fælt.. 

Anonymkode: bd531...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er jo ikke fint at de spør, egentlig. Da får jo de fleste litt panikk av å være i den butikken, tenker jeg. 

Anonymkode: bd531...049

De vil bare hjelpe til å finne rett ting utifra hva du sier. Du kan også si ellers takk, men jeg bare ser litt. De er der for å hjelpe deg, ikke for å stresse deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Hvorfor er det ett problem? Sliter du med noe, som gjør dette vanskelig for deg? Hvordan får du kjøpt mat om du ikke kan ta buss eller gå på butikken ?

Jeg går i matbutikken når jeg må, men det er gåavstand. Og det er en butikk jeg kjenner. Løper gjennom og bruker maks to minutter, og hjertet banker hele tiden. Går i et rart modus og får ikke med meg så mye rundt, så må alltid planlegge akkurat hva jeg skal ha før jeg går dit. Hvis jeg skal lete etter en gave så må jeg jo se på de tingene som er der og vurdere dem. Tar buss en gang i blant, men det avhenger jo litt av hvordan jeg føler meg. Noen dager går det veldig bra. Og nå føler jeg meg verre, fordi jeg føler at kroppen min er ødelagt. Og da vil jeg jo ikke gå ut døren 

Anonymkode: bd531...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med pynteting? Dra på en interiørbutikk, si at du skal kjøpe gave til din mor - men at du ikke har peiling. De hjelper deg sikkert med å finne noe. 

Eller du kan kjøpe ett gavekort. Drikker de? Hva med gavekort fra vinmonopolet? 

Anonymkode: 0ca45...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

De vil bare hjelpe til å finne rett ting utifra hva du sier. Du kan også si ellers takk, men jeg bare ser litt. De er der for å hjelpe deg, ikke for å stresse deg!

Jeg føler de er der for å dømme meg og prøve å lure meg til å bruke mest mulig penger.. Og det er jo det eneste som er logisk. Takk for tips og sånt. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med pynteting? Dra på en interiørbutikk, si at du skal kjøpe gave til din mor - men at du ikke har peiling. De hjelper deg sikkert med å finne noe. 

Eller du kan kjøpe ett gavekort. Drikker de? Hva med gavekort fra vinmonopolet? 

Anonymkode: 0ca45...9f6

Takk! Hun er så kresen på interiør så det tar jeg ikke sjansen på. Vin er vel mulig, faktisk. 

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Siden du sliter, hva med å bestille noe på nett, som får plass i postkassa?

Tenkte jeg ikke rakk det før jul? Men kanskje!

Anonymkode: bd531...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Tenkte jeg ikke rakk det før jul? Men kanskje!

Anonymkode: bd531...049

Du rekker det forsatt, tror siste frist er i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...