Gå til innhold

Feminisme er bare piss og ønske om herredømme over mannen


SpankmeBitch

Anbefalte innlegg

Akkurat som tittelen beskriver - feminisme er bare tullball.

Ja, så du vil at kvinner skal ha samme rettigheter i arbeidslivet? At man skal fordele husarbeidet hjemme likt? At kvinner ikke skal forhindres i å nå toppen av forskerlivet, businesslivet og kunstlivet? At ikke samfunnet skal kverke neste potensielle norske Marie Curie?

Vel, kjære deg, da trenger du faen ikke være feminist.

Da er du INDIVIDUALIST.

En individualist ser mennesker som noe mer enn det kjønnet de har. En individualist innser at han eller hun har 50% sjanse for å ende opp med enten gutt eller jente når han eller hun får barn, og at det derfor er å skyte seg selv i foten, når man skaper hindringer for mennesker man er glad i.

En individualist skjønner at man legger kjepper i hjulene for vekstpotensialet til samfunnet, om kvinner som kan utføre en jobb godt, skal forhindres i å delta i arbeidslivet, av kjønnskamp-hensyn, holde kvinner nede osv.

En feminist er en som jobber for at kvinner skal få fordeler større enn mannen, slik at kvinner generelt behandles bedre, angivelig for å kompensere for en eller annen ikke-kvantifiserbar urett.

En feminist er den kvinnelige varianten av mannssjåvinist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, SpankmeBitch skrev:

Akkurat som tittelen beskriver - feminisme er bare tullball.

Ja, så du vil at kvinner skal ha samme rettigheter i arbeidslivet? At man skal fordele husarbeidet hjemme likt? At kvinner ikke skal forhindres i å nå toppen av forskerlivet, businesslivet og kunstlivet? At ikke samfunnet skal kverke neste potensielle norske Marie Curie?

Vel, kjære deg, da trenger du faen ikke være feminist.

Da er du INDIVIDUALIST.

En individualist ser mennesker som noe mer enn det kjønnet de har. En individualist innser at han eller hun har 50% sjanse for å ende opp med enten gutt eller jente når han eller hun får barn, og at det derfor er å skyte seg selv i foten, når man skaper hindringer for mennesker man er glad i.

En individualist skjønner at man legger kjepper i hjulene for vekstpotensialet til samfunnet, om kvinner som kan utføre en jobb godt, skal forhindres i å delta i arbeidslivet, av kjønnskamp-hensyn, holde kvinner nede osv.

En feminist er en som jobber for at kvinner skal få fordeler større enn mannen, slik at kvinner generelt behandles bedre, angivelig for å kompensere for en eller annen ikke-kvantifiserbar urett.

En feminist er den kvinnelige varianten av mannssjåvinist.

Misandri er den kvinnelige varianten av mannsjåvinsme

 

Anonymkode: 46e4d...666

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ts er grunnen til Jeg kaller meg feminist. Når jeg fokuser på likestiling gjør jeg det fra et kvinnelig perspektiv, hvorfor forventer altid menn at kvinner skal gjøre jobben for dere? Kanskje dere kan starta å jobbe litt selv? 

Anonymkode: f1aef...3d1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ts er grunnen til Jeg kaller meg feminist.

Folk som deg er grunnen til at menn kaster individualisme på båten til fordel for støtte til undertrykkende konservative og tradisjonelle holdninger og statlig maktbruk mot kvinner. Som abortlov-lefling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, SpankmeBitch skrev:

Folk som deg er grunnen til at menn kaster individualisme på båten til fordel for støtte til undertrykkende konservative og tradisjonelle holdninger og statlig maktbruk mot kvinner. Som abortlov-lefling.

Kan ikke slike som deg lese alle feministhattrådene som allerede er skrevet på dette forumet av menn som er like hakk i plata som deg i stedet for å plage oss andre med nye tråder? 

Anonymkode: 6a26b...862

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke slike som deg lese alle feministhattrådene som allerede er skrevet på dette forumet av menn som er like hakk i plata som deg i stedet for å plage oss andre med nye tråder? 

Anonymkode: 6a26b...862

Nei, hvorfor det? Dere som blir plaget av legitime innvendinger mot feminisme - dere som er mot å se mennesker som individer, dere er sannsynligvis dårlige mennesker som det er helt greit å plage. Bare føl deg plaget. Gjør meg ingenting.

Endret av SpankmeBitch
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du virkelig misliker feminister burde du bere holde kjeft, sånn innlegg oppmuntre bere kvinner til å bli feminister..

Anonymkode: f1aef...3d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SpankmeBitch skrev:

Nei, hvorfor det? Dere som blir plaget av legitime innvendinger mot feminisme - dere som er mot å se mennesker som individer, dere er sannsynligvis dårlige mennesker som det er helt greit å plage. Bare føl deg plaget. Gjør meg ingenting.

Det er ikke en legitim innvending det du driver med og ikke er du interessert i en diskusjon heller annet enn å fremme dine egne meninger, så da tenker jeg du bare kan lese alle de gamle trådene fra dine trangsynte meningsfeller og kose deg med det :)

Anonymkode: 6a26b...862

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SpankmeBitch said:

Nei, hvorfor det? Dere som blir plaget av legitime innvendinger mot feminisme - dere som er mot å se mennesker som individer, dere er sannsynligvis dårlige mennesker som det er helt greit å plage. Bare føl deg plaget. Gjør meg ingenting.

Brukeren protesterer da det skal unngås å starte flere tråder med samme tema(forumregel). Dessuten har du ikke så mye å komme med, annet enn usakligheter. "Er bare piss" er ikke et særlig godt argument for noenting.

Hvorfor unner du ikke alle mennesker å ha menneskerettigheter?

Har du lyst å nektes dine egne rettigheter som folk før deg(både kvinner og menn) har kjempet fram, sånn som i arbeidslivet?

Er du en av de som bare sitter hjemme og sturer fordi de ikke har "fått" en kvinne de kan eie?

Anonymkode: 353c4...03d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du virkelig misliker feminister burde du bere holde kjeft, sånn innlegg oppmuntre bere kvinner til å bli feminister..

Anonymkode: f1aef...3d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en legitim innvending...

Søk på individualisme vs feminisme.

Dukker det da opp mange tråder på KG?

Feminister juger. De later som om feminisme er individualisme.

Feminisme omfatter både liberale individualister og Ottar-ekstremister.

Derfor er det mye mer fornuftig å gi slipp på begrepet feminisme, og bare omfavne individualisme.

Skjønt, det skaper vanskeligheter, fordi mange feminister er på venstresiden i Norge. Og venstresiden ser ikke på det som en verdi å la individer få leve individuelt. På venstresiden er hvert individ først og fremst kun et tannhjul i statens maskineri. Du lever for staten.

Du tøysekopp som begynte å trekke inn menneskerettigheter. Hvor har jeg nektet folk rettigheter? Kan du lese? Jeg står opp for individer og individuelle rettigheter. Feminisme har fått en ufortjent positiv assosiasjon. Feminisme omfatter også høyst autoritære undertrykkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, SpankmeBitch skrev:

Folk som deg er grunnen til at menn kaster individualisme på båten til fordel for støtte til undertrykkende konservative og tradisjonelle holdninger og statlig maktbruk mot kvinner. Som abortlov-lefling.

Det du snakker om er egalitarisme

Anonymkode: 46e4d...666

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, SpankmeBitch said:

Folk som deg er grunnen til at menn kaster individualisme på båten til fordel for støtte til undertrykkende konservative og tradisjonelle holdninger og statlig maktbruk mot kvinner. Som abortlov-lefling.

Hva mener du med dette?

Anonymkode: f3d44...1e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jeg later ikke som om alle mennesker har lik verdi.

De menneskene som er verdt mest i Norge er yngre damer.

Jeg snakker om at vi er alvorlig ute å kjøre, om vi skal kompensere for blant annet dette (mannssjåvinisme), eller om vi skal gå imot å betrakte mennesker som individer som skal få like rettigheter ovenfor lovverk. (Barnefordelingssaker, kvotering). Om vi skal nekte individer å tjene penger på prostitusjon, fordi noen yppersteprester har fått det for seg at det er umoralsk, og at man må kontrollere seksualitet. Osv.

Individer, ikke kollektiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med dette?

Anonymkode: f3d44...1e0

Akkurat det jeg skrev.

Feminismens stempel som god, gjør at menn som ikke ser feminismen som god, fremmedgjøres og drives over til der hvor de finner fellesskap. Som kan være på høyresiden, og dermed utvikler de en apologetisk holdning ovenfor dårlige verdier, som tradisjonalisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du utviser en høy grad av usaklighet bl.a. med nedsettende bemerkninger om andre debattanter, så er det nesten fascinerende hvor mye du ikke forstår, TS. Bl.a. det at så mye av det du ser som gjeldende for alle, sånn som menneskerettigheter, opprinnelig ble laget av menn og for menn. Det samme går igjen i f.eks. medisinsk vitenskap og praksis, fundamentet er bygd opp av menn, det å være en skapning av vår art har hele veien blitt beskrevet som mann, av menn. Patologi beskriver typiske symptomer hos menn, noe som fører til at kvinner ikke alltid får hjelp og dør for tidlig. Det hjelper ikke så mye å komme med et tillegg senere, som en ettertanke, noe som angår spesifikt kvinner. Hele fundamentet på endres og det må gjøres i fellesskap av kvinner og menn.

Min feminisme omfatter menneskerettigheter for folk uansett kjønn og alder. I verden i dag er det fortsatt mange som nektes dette, og det er ingen tvil om at de som lever mest kummerlig er kvinner, og det har vært slik i uminnelige tider. Hoveddelen av seksualisert vold i alle former er noe som rammer kvinner, og dette velges ikke av dem selv. Det du ser som den trygge normalen for deg er ikke en realitet for dem, så du har en svær blindsone der.

Slike viktige oppgaver er et samfunnsansvar å få gjort noe med og til det trenger man en fungerende stat. Du skryter av individualismen, i den tro at alle mennesker har total frihet til å leve slik de vil, og det eneste som kanskje hindrer er staten. Hvis du virkelig tror dette selv vet du forbløffende lite om hvordan et samfunn faktisk fungerer, og hva individualisme til sist medfører for deg selv. Hvis du f.eks. blir syk er det ingen som har ansvar for å hjelpe deg.

Anonymkode: 353c4...03d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S. Prøv å bo i USA da, TS, der er det litt mer som du vil ha det mtp. individualisme.

Så kan du kanskje tenke på at USA alene bruker mer antidepressiva enn noen andre i hele verden(halvparten av det totale forbruket, har jeg lest), står for en fjerdedel av alle CO2-utslipp, er det eneste landet i verden uten betalt fødelspermisjon, det eneste landet som ikke har ratifisert FN sin barnekonvensjon(som er ett av tilleggene til menneskerettighetene), ligger høyt på draps-og voldsstatistikkene hva vestlige land angår.

Til sist ønsker jeg deg god jul og god bedring.

Anonymkode: 353c4...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå  mye dumskap og lite innsikt i ett menneske og ett innlegg,  hope in humanity sunk by 5000 points. 

Har sett dine poster på singelforumet at du sliter så mye med å få dame at du vil betale damer for å late som de liker deg på byen. Vel , dette innlegget demonstrerer årsaken.  God bedring! 

Anonymkode: 31332...5d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...