Gå til innhold

Mannen vil ikke være venner på facebook.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

28 minutter siden, Nevod skrev:

Alle har rett på privatliv

Ja, det har de. Men hvis man mener at Facebook representerer privatliv, hvordan kan alle andre enn ens egen partner være involvert..? Ja, jeg kan godt være Facebookvenn med naboen, en kollega, faren til en i klassen til barnet mitt, og en klassekamerat jeg ikke har snakket med på tolv år. Men med kona??? Nei, for faen, man trengercda privatliv!

Altså....

Anonymkode: 2835c...c07

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig....

selvo det er idiotisk blir Facebook viktig i et forhold når det er noe som skurrer....

jeg og min ex var venner, men han la aldri ut noe med meg. Var han med kompiser ol la han villig ut. Venneliste var skjult og jeg skjønte kjapt at innlegg jeg delte med han ikke kom på veggen hans og de som kom hadde begrenset publikum. Merkelig oppheng for en 50 åring, å legge ned så mye energi i Facebook. 

Nå skal det sies at jeg fant ut at han var notorisk utro og hadde grunn for å skjule meg for andre.... 

Anonymkode: 1a187...768

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke venner på fb. Har vært det tidligere, men slettet mannen fordi jeg ønsket at vi skulle ha noe privatliv.

Anonymkode: b02ff...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2018 den 18.43, AnonymBruker skrev:

Jeg husker jeg leste om et par for noen år siden som valgte å slette hverandre fra facebook nettopp for å kunne dyrke seg selv, og at den andre ikke alltid skal vite alt om deg og livet ditt, for å holde det mer interessant mellom dem. I følge dem fikk de et langt rikere liv av det, og de gikk også bedre overens og ble mer romantiske med hverandre. 

Jeg og mannen slettet hverandre etter vi leste det, og jeg er faktisk enig i mange av dem sine erfaringer. 

Jeg ville anbefalt å prøve det. Funker det ikke så er det jo bare å legge til hverandre igjen. 

Anonymkode: fe560...e0a

Så alle andre i familien og venner skal heller følge med på hva den ene parten gjør bal ryggen på den du er gift med.. ok.. så dumt..

Anonymkode: e3c93...651

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.12.2018 den 18.43, AnonymBruker skrev:

Jeg husker jeg leste om et par for noen år siden som valgte å slette hverandre fra facebook nettopp for å kunne dyrke seg selv, og at den andre ikke alltid skal vite alt om deg og livet ditt, for å holde det mer interessant mellom dem. I følge dem fikk de et langt rikere liv av det, og de gikk også bedre overens og ble mer romantiske med hverandre. 

Jeg og mannen slettet hverandre etter vi leste det, og jeg er faktisk enig i mange av dem sine erfaringer. 

Jeg ville anbefalt å prøve det. Funker det ikke så er det jo bare å legge til hverandre igjen. 

Anonymkode: fe560...e0a

Til alle dere som kommenterte på denne i duren av "lol har du privatlivet ditt på facebook du eller?" så skal jeg nå utdype:

Nei, man har selvsagt ikke privatlivet sitt på Facebook. Men det partneren får med seg er blant annet: 

-kommentarer og ytring av min mening på diverse offentlige innlegg.

-se hva jeg kommenterer og legger ut i diverse åpne hobbygrupper og andre grupper som er rettet mot mine interesser. 

-venner som tagger meg i innlegg, og hva folk skriver på min vegg + hva jeg svarer. 

-bilder jeg blir tagget i fra diverse fester/sammenkomster. 

-statuser jeg poster og bilder jeg legger ut. 

Ved å fjerne partneren fra facebook får ikke han med seg disse tingene, og jeg beholder et lite snev av MEG i et ellers langt og tett forhold. Hva jeg gjør og skriver og legger ut i sosiale medier forblir MITT. Sosiale medier er en kommunikasjonskanal akkurat som det å plukke opp røret og ringe noen, og jeg ønsker å kunne kommunisere med verden uten ham på skulderen min hvert eneste minutt. Så det å fjerne partneren fra facebook har for meg vært en viktig brikke i det å ikke forsvinne inn i et OSS, men at jeg også forblir MEG. 

Nei, jeg tror ikke partneren min skriver til masse damer bak min rygg, eller later som om han er singel uten meg som venn på facebook. Hvis dere helt ærlig tror det om partnerne deres så synes jeg synd på dere.

Anonymkode: fe560...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det er for å skjule andre mennesker, men for å skjule deg. Uansett grunn: så har han jo ikke særlig respekt for deg når det koster han noe å adde deg på FB.

Anonymkode: e7893...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann oppfører seg som om han er singel på fb.Jeg er på vennelisten hans,så at han ga komplimenter til andre,deres skjønnhet mm.Bare gode venner iflg han.Viste seg at deres kontakt på messenger var en total utlevering av vårt forhold.Ei ville besøke han og da fikk han panikk.Hun skrev det på hans side med en romantisk  hilsen i tillegg.Hun ble kastet ut og blokkert.Han sier det er hans privatliv,at det ikke er noe som betyr noe,bare litt krydder i hverdagen.Nå er han i gang med nr2.Jeg la inn en kjærlig hilsen til han,den slettet han med begrunnelsen at vi bor i samme hus,trenger ikke fb for å snakke sammen.

Anonymkode: 68cab...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til alle dere som kommenterte på denne i duren av "lol har du privatlivet ditt på facebook du eller?" så skal jeg nå utdype:

Nei, man har selvsagt ikke privatlivet sitt på Facebook. Men det partneren får med seg er blant annet: 

-kommentarer og ytring av min mening på diverse offentlige innlegg.

-se hva jeg kommenterer og legger ut i diverse åpne hobbygrupper og andre grupper som er rettet mot mine interesser. 

-venner som tagger meg i innlegg, og hva folk skriver på min vegg + hva jeg svarer. 

-bilder jeg blir tagget i fra diverse fester/sammenkomster. 

-statuser jeg poster og bilder jeg legger ut. 

Ved å fjerne partneren fra facebook får ikke han med seg disse tingene, og jeg beholder et lite snev av MEG i et ellers langt og tett forhold. Hva jeg gjør og skriver og legger ut i sosiale medier forblir MITT. Sosiale medier er en kommunikasjonskanal akkurat som det å plukke opp røret og ringe noen, og jeg ønsker å kunne kommunisere med verden uten ham på skulderen min hvert eneste minutt. Så det å fjerne partneren fra facebook har for meg vært en viktig brikke i det å ikke forsvinne inn i et OSS, men at jeg også forblir MEG. 

Nei, jeg tror ikke partneren min skriver til masse damer bak min rygg, eller later som om han er singel uten meg som venn på facebook. Hvis dere helt ærlig tror det om partnerne deres så synes jeg synd på dere.

Anonymkode: fe560...e0a

Enhver må finne sin måte å leve sitt liv på og jeg har respekt for det, men jeg har et par spørsmål til det du skriver.

Hvem har du som venner på facebook? Har du bare nære venner, eller har du også fjerne folk som du har liten kontakt med og som du egentlig ikke kjenner? De fleste har jo en haug med venner, som man ikke har en nær relasjon til. Alle disse ser jo hva du legger ut og hva du blir tagget i. Det jeg da ikke skjønner, er at det er greit for deg å dele dine meninger og bilder med, alle disse perifere menneskene, men ikke med din mann.  

Så sammenligner du SOME med det å plukke opp røret og ringe, men det blir jo helt feil sammenligning. Når man ringer, så er det kun to mennesker som hører hverandre, men på Facebook ser alle vennene din hva du sier og gjør. Dermed deler man ikke private ting, slik som man gjør i en telefonsamtale.

Jeg sammenligner SoME som at man står på et torg med masse mennesker og roper ut det man har på hjertet, slik at alle hører det. Da bør jeg ikke si noe som jeg ikke vil at min partner skal høre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann oppfører seg som om han er singel på fb.Jeg er på vennelisten hans,så at han ga komplimenter til andre,deres skjønnhet mm.Bare gode venner iflg han.Viste seg at deres kontakt på messenger var en total utlevering av vårt forhold.Ei ville besøke han og da fikk han panikk.Hun skrev det på hans side med en romantisk  hilsen i tillegg.Hun ble kastet ut og blokkert.Han sier det er hans privatliv,at det ikke er noe som betyr noe,bare litt krydder i hverdagen.Nå er han i gang med nr2.Jeg la inn en kjærlig hilsen til han,den slettet han med begrunnelsen at vi bor i samme hus,trenger ikke fb for å snakke sammen.

Anonymkode: 68cab...46e

Og dere er fortsatt sammen? Hadde mannen min oppført seg sånn, hadde jeg blokkert ham fra både fb og det virkelige livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme med min nå eksmann. jeg burde tatt hintet allerede da... Han ba om skilsmisse et halvt år etter at jeg oppdaget at han hadde vært på facebook i nesten et år uten at jeg visste det. oppdaget det fordi han hadde lagt til flere felles venner så jeg fikk han opp som forslag til folk jeg kanskje kjenner... Lite gøy.

Anonymkode: 2532f...5dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt rart ut, men hvis dere har vært gift i 12 år kan du vel bare spørre ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.12.2018 den 9.18, Nevod skrev:

Alle har rett på privatliv

Facebook er jo veldig langt fra privat.

Å drive med en hobby på egenhånd eller ha samtaler med venner som ikke partner får vite innholdet i - dét er privatliv. Sosiale medier er jo det helt motsatte... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2018 den 10.00, AnonymBruker skrev:

Til alle dere som kommenterte på denne i duren av "lol har du privatlivet ditt på facebook du eller?" så skal jeg nå utdype:

Nei, man har selvsagt ikke privatlivet sitt på Facebook. Men det partneren får med seg er blant annet: 

-kommentarer og ytring av min mening på diverse offentlige innlegg.

-se hva jeg kommenterer og legger ut i diverse åpne hobbygrupper og andre grupper som er rettet mot mine interesser. 

-venner som tagger meg i innlegg, og hva folk skriver på min vegg + hva jeg svarer. 

-bilder jeg blir tagget i fra diverse fester/sammenkomster. 

-statuser jeg poster og bilder jeg legger ut. 

Ved å fjerne partneren fra facebook får ikke han med seg disse tingene, og jeg beholder et lite snev av MEG i et ellers langt og tett forhold. Hva jeg gjør og skriver og legger ut i sosiale medier forblir MITT. Sosiale medier er en kommunikasjonskanal akkurat som det å plukke opp røret og ringe noen, og jeg ønsker å kunne kommunisere med verden uten ham på skulderen min hvert eneste minutt. Så det å fjerne partneren fra facebook har for meg vært en viktig brikke i det å ikke forsvinne inn i et OSS, men at jeg også forblir MEG. 

Nei, jeg tror ikke partneren min skriver til masse damer bak min rygg, eller later som om han er singel uten meg som venn på facebook. Hvis dere helt ærlig tror det om partnerne deres så synes jeg synd på dere.

Anonymkode: fe560...e0a

Du er så jævlig naiv.. Gratulerer

Anonymkode: 38bc3...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...