Gå til innhold

Fikk ikke mens av primolut for 3 uker siden. Kan jeg bare ta en ny kur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Begynte på primolut (1 tab 3 ganger daglig) for å fremprovosere en bortfallsblødning/mens.   Fikk ingen blødning etter pilleslutt, gått snart 3 uker.   Kan jeg bare ta en ny kur, eller må jeg ringe legen først?  Har ventet til nå fordi jeg har trodd at mens har vært på vei hele tiden.  Har svake mensensmerter i mage og rygg, men blør ingenting. Så virker som om kuren ikke "tok" på kroppen som det skulle.   Synes det er så teit og plage legen dersom jeg bare får beskjed om å ta en ny runde.  

Anonymkode: 4e6a8...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Begynte på primolut (1 tab 3 ganger daglig) for å fremprovosere en bortfallsblødning/mens.   Fikk ingen blødning etter pilleslutt, gått snart 3 uker.   Kan jeg bare ta en ny kur, eller må jeg ringe legen først?  Har ventet til nå fordi jeg har trodd at mens har vært på vei hele tiden.  Har svake mensensmerter i mage og rygg, men blør ingenting. Så virker som om kuren ikke "tok" på kroppen som det skulle.   Synes det er så teit og plage legen dersom jeg bare får beskjed om å ta en ny runde.  

Anonymkode: 4e6a8...78f

Nei jeg mener provera.  Fikk primolut når jeg manglet blødning i fjor, så blandet de.  

Anonymkode: 4e6a8...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke teit å ta kontakt med gynekolog om det, regner med at du er under oppfølging. Kan hende gyn ønsker å ta UL før evt ny kur for å sjekke tykkelsen på slimhinne og tilstanden i eggstokkene (cyster/antall eggposer etc). 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Irisiri skrev:

Jeg har dessverre ingen erfaring. Regner med du har tatt graviditetstest?

Det har jeg ikke.  Trodde ikkeman kunne bli gravid på progesteron?

Anonymkode: 4e6a8...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, prøverpåny skrev:

Ikke teit å ta kontakt med gynekolog om det, regner med at du er under oppfølging. Kan hende gyn ønsker å ta UL før evt ny kur for å sjekke tykkelsen på slimhinne og tilstanden i eggstokkene (cyster/antall eggposer etc). 😊

Nei er fastlegen min som har skrevet det ut🙈   Tok UL før han skrev det ut, da så alt fint ut. Ingen cyster og mange egg.  Men slimhinnen var litt tynn på det tidspunktet. Det var dog 2 uker før provera oppstart.   

Anonymkode: 4e6a8...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...