Gå til innhold

Kona er i overgangsalderen, et mareritt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kona er 55 og nylig kommet i overgangsalderen. Den siste måneden har hun vært et mareritt å bo med. Jeg klarer snart ikke mer.

Hun sover dårlig, er på dårlig humør, er sliten og slapp og ikke villig til noe hygge. 

Er det slik det blir fremover eller er det en fase? Dette kan jeg for lite om. Vil gjerne ha andre menns erfaring på dette. Jeg syns hun er mildt sagt lite grei... 

M,55

Anonymkode: 82cdb...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er kvinne, men kan svare på vegne av min mor: Det er en fase.

 

Anonymkode: 6efbc...6f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan love deg at det er mye verre for henne. Å kjenne hormonene rase er virkelig dritt! Man prøver å holde igjen, men det er søren meg ikke enkelt. 

Hva med å snakke med legen din om det. H*n kan fortelle deg hva som skjer og hvorfor hun er som hun er. 

Hvor lenge det varierer er forskjellig.

Anonymkode: bf63e...3c2

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spør om andre menns erfaring på et kvinneforum?

Anonymkode: a6c03...603

Spør selvsagt kvinnene her men vet det er andre menn her inne og. 

Anonymkode: 82cdb...707

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spør om andre menns erfaring på et kvinneforum?

Anonymkode: a6c03...603

Norges største forum. 16-åringene på diskusjon har nok ikke spesielt peiling på dette.

Anonymkode: d2fe8...c2a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes god hjelp å få for mange av plagene forbundet med overgangsalder. Snakk med henne, ikke ut ifra at det er plagsomt for deg, men fordi du ser at det er vanskelig for henne. Legen kan hjelpe, det samme kan en god akupunktør.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff, stakkars mann :roll: Jeg kan love deg at det er hun som har det verst her. Overgangsalderen kan være fryktelig plagsom, og det blir i hvert fall ikke noe bedre av å ha en så lite forståelsesfull mann! Du syter og klager - kanskje det gjør humøret hennes dårlig. Har du tenkt på det? 

Hvor lenge overgangsplagene varer, er individuelt, men det finnes hjelp å få. Både hos lege og i form av kosttilskudd hos helsekostforretninger. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tingeling skrev:

Det finnes god hjelp å få for mange av plagene forbundet med overgangsalder. Snakk med henne, ikke ut ifra at det er plagsomt for deg, men fordi du ser at det er vanskelig for henne. Legen kan hjelpe, det samme kan en god akupunktør.

Støttes.

Tenk tilbake til da du var tenåring og hormonene raste, og foreldrene dine av og til syns du var vanskelig å leve med. Du syns foreldre var et mareritt og kroppen var vanskelig å forholde seg til fordi den ikke kunne kontrolleres. Sånn er det for kona di nå. Hormoner som tuller med kropp og følelser (mange kvinner syns mannen er en dritt i denne perioden, selv om han er den samme gamle), og man har ikke kontroll på utbruddene.

Ha litt medfølelse med kona, men si ifra når hun er urimelig.

Anonymkode: 361be...6bc

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Era Vulgaris skrev:

Haff, stakkars mann :roll: Jeg kan love deg at det er hun som har det verst her. Overgangsalderen kan være fryktelig plagsom, og det blir i hvert fall ikke noe bedre av å ha en så lite forståelsesfull mann! Du syter og klager - kanskje det gjør humøret hennes dårlig. Har du tenkt på det? 

Hvor lenge overgangsplagene varer, er individuelt, men det finnes hjelp å få. Både hos lege og i form av kosttilskudd hos helsekostforretninger. 

Hvordan vet du at jeg syter og klager overfor henne? Jeg gjør ikke det. Det er derfor jeg tar det ut her. 

Anonymkode: 82cdb...707

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norges største forum. 16-åringene på diskusjon har nok ikke spesielt peiling på dette.

Anonymkode: d2fe8...c2a

Ikke de evig single kvinnehaterne og mannstrollene her inne heller 

Anonymkode: 954fd...7c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Støttes.

Tenk tilbake til da du var tenåring og hormonene raste, og foreldrene dine av og til syns du var vanskelig å leve med. Du syns foreldre var et mareritt og kroppen var vanskelig å forholde seg til fordi den ikke kunne kontrolleres. Sånn er det for kona di nå. Hormoner som tuller med kropp og følelser (mange kvinner syns mannen er en dritt i denne perioden, selv om han er den samme gamle), og man har ikke kontroll på utbruddene.

Ha litt medfølelse med kona, men si ifra når hun er urimelig.

Anonymkode: 361be...6bc

Hun syns absolutt jeg er dritt nå. Nesten så jeg tror forholdet vårt ryker. 

Jeg har medfølelse men sliter meg gjennom dette. 

Anonymkode: 82cdb...707

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at jeg syter og klager overfor henne? Jeg gjør ikke det. Det er derfor jeg tar det ut her. 

Anonymkode: 82cdb...707

Du har ikke tenkt tanken at hun kan trenge litt godhet og omtanke? Prøvd å vise det?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Haff, stakkars mann :roll: Jeg kan love deg at det er hun som har det verst her. Overgangsalderen kan være fryktelig plagsom, og det blir i hvert fall ikke noe bedre av å ha en så lite forståelsesfull mann! Du syter og klager - kanskje det gjør humøret hennes dårlig. Har du tenkt på det? 

Hvor lenge overgangsplagene varer, er individuelt, men det finnes hjelp å få. Både hos lege og i form av kosttilskudd hos helsekostforretninger. 

Ja det er jo alltid hun som er det verst. La oss ikke miste vårt 100% dedikerte fokus på kvinnen...

Anonymkode: 6efbc...6f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marie90 skrev:

Unnskyld meg, men kan vi en eneste gang akseptere at kvinner kan være slitsomme partnere? Er det rart menn blir antifeminister med dette konstante gnålet om at det alltid er de som ikke strekker til?

Moren min var et helvete gjennom overgangsalderen. Det er ingen annen måte å si det på. Jeg er sikker på at det var verre for henne, men det var også ille for oss. Alle gjorde sitt, det hjalp ikke. Det var hormoner blandet med hennes litt turbulente natur, og hadde ingenting med mangel på omsorg å gjøre. 

Tusen tusen takk for forståelsen! 

TS

Anonymkode: 82cdb...707

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Dette er nok ikke enkelt. Min mor går på piller for å slippe plagen. Hun sluttet med dem når hun hadde gått ut "tiden" sin, men da ble hun energiløs og fikk "plagene" tilbake. Med andre ord har hun gått på dei tablettene en god stund. Jeg synes du skal prate med din kone. Dere kan ikke ha det slik. Det er veldig mye forlangt å forvente at en mann skal holde ut med dette gjennom hele denne fasen som ingen av oss vet om tar 1 eller 6 år.... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...