Gå til innhold

Hva ville DU gjort her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mistet x antall ganger. Har nå.blitt gravid igjen. Er i skrivende stund i uke 7. Kjenner en del symptomer men har blitt lurt av dem før. De gangene det har gått dårlig har jeg forsøkt å legge alt til rette og gjort alt riktig.. fulgt opp hos lege. tatt tidlig ul. Slappet av. Sykemeldt meg osv. Nå har jeg levd normalt. Ikke gjort noe av dette. Nå går vi inn i en lengre juleferie og familien skal reise til gran Canaria og feire både jul og nyttår der  

Tanken min er da om jeg skal ta en ul denne uken..skulle det være noe negativt rekker jeg et sykehus opphold før jul. Eller skal jeg bare vente til jeg er tilbake? Er redd hvis jeg tar ul nå og alt viser seg å være bra også mister jeg senere vil jeg beskylde meg selv pga fly og ferie osv. Men er også redd for å miste i utlandet og ev få smerter der. Tenk om det ikke er liv i magen og jeg går med dette i noen uker til... hva ville DU gjort? 

Anonymkode: 142d1...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok blitt hjemme. Jeg har mistet selv og med tanke på hvor mye blod og smerter man får, så hadde ikke jeg vært komfortabel med å være på en badeferie. Jeg blir veldig også veldig nedfor mens en spontanabort pågår, så hadde ikke orket å være rundt familien heller, da foretrekkker jeg å blø ferdig og være med mannen min. 

Jul kommer alltid en gang i året , men man vet ikke hvordan svangerskapet går siden man har mistet før. 

Anonymkode: b6e93...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en UL før avreise. Er alt bra så er sjansen for SA liten. Jeg tror det blir lettere å nyte julen og ferien da. Skulle noe være galt kan du velge å bli hjemme.

Det er alltid bedre å vite, enn å gå med bekymringer.

Flytur og ferie vil ikke påføre deg eller fosteret skade, skjønner at det er lett å tenke slik når du har mistet, men det er ikke noe dokumentasjon for det overhodet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt ul før jeg reiste 😊 jeg tror ikke du hadde klart å dratt på tur for å slappe skikkelig av om du ikke vet om det er liv eller ikke.

om du ser et bankende hjerte på ul nå så er det liten sjans for at du mister. Sjansen er jo der men den er betraktelig mindre etter man har sett hjerte slå.

og som det skrives over meg her så vil ikke en flytur og ferie påføre fosteret i magen noen som helst skade. Det kan du bare ta helt med ro😊 så lenge du passer litt på hva du spiser der nede så er det ingen problem 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tatt UL før. Og en ev flytur og ferie har ingen ting med en SA å gjøre, så det skal du ikke tenke på.

Men, du sier du har mistet x antall ganger. Mer enn 3? For da skal du ha skikkelig utredning av en gynekolog og få god oppfølging på neste svangerskap, ev hormonstøtte ol. 

Anonymkode: 1cc0e...a44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at jeg ville sjekket før reise, bare for psykens del. Jeg ville nok også spurt gynekologen eller en annen helseperson om akkurat det samme som du spør oss om :) Bare for å føle seg tryggere på valget en tar. Da vet du også at hvis du skulle miste, så har du ikke gjort noe galt. Du har rådet deg godt, og ferien var ikke årsaken.

Lykke til! Jeg håper at dette er et foster som holder godt tak i deg! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...