Gå til innhold

Hvem er den beste trommeslageren gjennom tidene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var såååå forelsket i Larry Mullen Jr, så jeg sier ham 😄 

Anonymkode: a108d...b36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, absinthia skrev:

Jeg kunne selvfølgelig sagt Buddy Rich, men når det gjelder musikk, så er det jo den estetiske opplevelsen man går ut fra og det jo ikke like målbart som f.eks sport. 

En estetisk opplevelse er i tillegg høyst individuell.

Hva skal vi så måle? Trommisen som kan spille på flest trommer i løpet av en konsert? Den raskeste? Den som spiller med mest innlevelse og følelse? ( ..og hva er nå det?) Trommisen som klarer å få mest mulig av en enkelt tromme? Eller tenker vi på trommisen som har gitt akkurat deg, de beste, mest minneverdige opplevelsene av hva et trommesett kan brukes til? 

Jeg synes jo at denne fyren går mange legendariske trommiser en høy gang, for sin innovative stil, akrobatikk og arbeidsmåte, men det var kanskje ikke det vi var ute etter? 

 

Trommisen i videoen er på ingen måte spesielt god. Han gjør ting som oppfattes som imponerende, men er teknisk sett svært enkelt. Men beaten appellerer til lytterne og han lager et show ut av det. Men det der er enkle greier.

En god trommis bør kunne så mange sjangre som mulig. I tillegg bør h*n være dynamisk og kunne kontrollere lydnivået hele tiden. Groove er også en viktig egenskap.

Den beste trommisen av alle bør inneha så mye fleksibilitet, stødighet, innovativitet o.l som mulig. Den beste trommisen i verden vil altså være den beste allrounderen, in my opinion.

Anonymkode: 964bd...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Og voldelig som f... Men han ble ikke kalt Blekkspruten for ingenting nei.

Anonymkode: 52621...19f

Mange storheter er drittsekker, men ettersom jeg ikke kjenner dem og trenger å forholde meg til dem personlig dømmer jeg dem etter det de skaper og gjør på scenen, og denne karen var en helt utrolig trommeslager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josh freeze og tomas haake

 

Typen er også eksepsjonelt god og på vei inn i miljøet etter lengre pause. Spennende 

Anonymkode: f11dc...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind skrev:

Mange storheter er drittsekker, men ettersom jeg ikke kjenner dem og trenger å forholde meg til dem personlig dømmer jeg dem etter det de skaper og gjør på scenen, og denne karen var en helt utrolig trommeslager. 

Det var han. En artig ting med Moon var at han aldri brukte hihat. Meget rart, men han mente det var bedre uten. Ingen andre gjør dette.

Anonymkode: 964bd...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Josh freeze og tomas haake

 

Typen er også eksepsjonelt god og på vei inn i miljøet etter lengre pause. Spennende 

Anonymkode: f11dc...21c

Haake er jeg enig i. At en 4/4-takt kan høres så vanvittig vanskelig ut pga at aksentene kommer på "feil" sted er meget innovativt. Og vanskelig.

Anonymkode: 964bd...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trommisen i videoen er på ingen måte spesielt god. Han gjør ting som oppfattes som imponerende, men er teknisk sett svært enkelt. Men beaten appellerer til lytterne og han lager et show ut av det. Men det der er enkle greier.

En god trommis bør kunne så mange sjangre som mulig. I tillegg bør h*n være dynamisk og kunne kontrollere lydnivået hele tiden. Groove er også en viktig egenskap.

Den beste trommisen av alle bør inneha så mye fleksibilitet, stødighet, innovativitet o.l som mulig. Den beste trommisen i verden vil altså være den beste allrounderen, in my opinion.

Anonymkode: 964bd...b09

Men nå er det jo slik, som det ofte er i musikk, at den beste allrounderen, gjerne er en eller annen trommis, som stort sett er kjent i musikkmiljøet, men ikke nødvendigvis er kjent for de som ikke jobber med musikk, fordi vedkommende jobber mye i studio og som innleid trommis. 

Dersom man ikke er veldig interessert i å følge opp alle trommeslagerne i all musikken du noensinne har hørt på, fordi det rett og slett er tidkrevende og krever spesiell interesse, så får du ikke med deg det. 

Du vil nok få andre svar dersom du heller spør på musikkweb. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, absinthia skrev:

Men nå er det jo slik, som det ofte er i musikk, at den beste allrounderen, gjerne er en eller annen trommis, som stort sett er kjent i musikkmiljøet, men ikke nødvendigvis er kjent for de som ikke jobber med musikk, fordi vedkommende jobber mye i studio og som innleid trommis. 

Dersom man ikke er veldig interessert i å følge opp alle trommeslagerne i all musikken du noensinne har hørt på, fordi det rett og slett er tidkrevende og krever spesiell interesse, så får du ikke med deg det. 

Du vil nok få andre svar dersom du heller spør på musikkweb. 

 

Ja, jeg ville bare høre hva dere mente og hvorfor dere mente det.

Anonymkode: 964bd...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da ikke en "beste" trommeslager. Men det finnes et knippe som har definert forskjellige sjangere.
Rich, Baker, Starr, Copeland, Williams, Jones, Chambers, Bonham, Peart, Carey, Katché, Cameron, Abruzzese, Colaiuta, Gadd er ihvertfall alle på min short list.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, K.B. skrev:

Det finnes da ikke en "beste" trommeslager. Men det finnes et knippe som har definert forskjellige sjangere.
Rich, Baker, Starr, Copeland, Williams, Jones, Chambers, Bonham, Peart, Carey, Katché, Cameron, Abruzzese, Colaiuta, Gadd er ihvertfall alle på min short list.

Jo, det vil nok finnes "den beste" Problemet er å kåre ham rettmessig. Alle de du nevner er svært gode.

Anonymkode: 964bd...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lars Ulrich!

Anonymkode: 76b92...c52

Var meget god på Justice-plata. Så gikk det nedover radig...

Anonymkode: 964bd...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min favoritt er Neil Peart. Ved siden av de liker jeg godt Brann Dailor, Travis Barker, Alex Van Halen og John Bonham selvfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mario Duplantier i Gojira. Fasinerende dyktig, usedvanlig sympatisk fyr...

Anonymkode: 55f06...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Agathe said:

Eh, hello... Ringo Starr!

Også verdt å nevne Phil Collins og Dave Grohl.

Ingen av disse hører hjemme på en slik liste.

Anonymkode: 47bec...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julekjedsomhet

Gavin Harrison fra Porcupine Tree og Jonas Renkse fra Katatonia. Nå vet jeg ikke hvordan Renkse er på fysiske trommer da jeg ikke har hørt så mye av han. Det er jo ikke det han gjør mest av, så han er vel ikke blant de beste. Men han skriver bra for trommer. Begrunnelsen for begge er at jeg legger merke til trommene, noe jeg ellers aldri gjør, så dette er meget subjektivt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...