Gå til innhold

Dere som har vært gravide...er dette utenfor livmor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Livredd for graviditet utenfor livmor men vet ikke helt hvordan dette kjennes. Har mistet et par ganger men ikke opplevd utenfor livmor. Nå er jeg i uke 7 og i dag har jeg kjent litt stikninger i høyre side. Kanskje litt mot eggstokken på siden. Kan egget ha festet seg der og det er grunnen til at det stikker? Ikke sånn hele tiden men sånn av og til.... 

Burdte kanskje ta en ul før juleferie osv? 

Anonymkode: 0d950...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en graviditet utenfor livmor. Symptomer på det var brun vannete utflod, svake graviditetstester. Ikke så vondt.

Har vært gravid to ganger etter det. Har kjent stikninger og småvondt både her og der. Var veldig bekymret for ny ex.u begge gangene 

Sjansen for at du har en ex.u er veldig liten. Man kjenner utrolig mye rare ting som gravid!

Anonymkode: 49fd0...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jæsklig vondt å være gravid utenfor livmora. 

Var også stressa for det da jeg ble gravid og kjente at alt foregikk på høyre side.  Fortsatte sånn gjennom nesten  hele svangerskapet. Var en helt vanlig graviditet. 

 

Anonymkode: 7e0f3...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør veldig veldig vondt, kjentes ut som jeg hadde en kniv stukket inn i høyre lysk.. hadde også brunlig utflod.

Har ikke kjent sånne smerter nå, er gravid igjen, denne gangen på rett plass. Men har kjent noen stikninger, uansett, om du er bekymret burde du gå til legen. Det er ganske alvorlig om det viser seg at det ligger utenfor livmoren. Mye bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite :)

Lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilling rundt eggstokk er helt normalt:) om smertene rar seg opp derimot bør du kontakte lege.

Anonymkode: 4440c...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var til abortsamtale når exu ble oppdaget. Hadde da ingen symptomer. Var i uke 6. Ventet en uke før jeg fikk cellegift for å oppløse "fosteret" for å være helt sikker på exu. Fikk senere indre blødninger og ble lagt inn på kirurgisk observasjonspost. 

Ville tatt ul for å være på den sikre siden. Bedre å oppdage det før det blir dritvondt

Anonymkode: 38359...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stikninger på ene siden i hvert svangerskap, sånn mellom uke 6-10/12 ca. 

Gyn fortalte meg at enkelte kan kjenne det gule legemet, som dannes på eggstokken som slipper egget som befruktet og forsvinner når morkaken trer i effekt. Kjennes litt på samme måte som enkelte kjenner cyster, litt press og små stikninger. 

Jeg har ikke hatt exu, men har hørt at der starter smertene rundt uke 6 og de øker og øker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Zoey skrev:

Jeg hadde stikninger på ene siden i hvert svangerskap, sånn mellom uke 6-10/12 ca. 

Gyn fortalte meg at enkelte kan kjenne det gule legemet, som dannes på eggstokken som slipper egget som befruktet og forsvinner når morkaken trer i effekt. Kjennes litt på samme måte som enkelte kjenner cyster, litt press og små stikninger. 

Jeg har ikke hatt exu, men har hørt at der starter smertene rundt uke 6 og de øker og øker. 

Oi... De smertene som gynekologen forklarte til deg hadde jeg inatt😱

Anonymkode: fc6b2...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg hadde en SA nå i høst, og den private GL sa det Var x.u., og sendte meg til Ullevål. Jeg hadde så sterke smerter at jeg lå i fosterstilling :(  Var snakk om å kanskje utføre laparoskopi for å fjerne eggstokken, men det viste seg at det ikke var det - heldigvis! Jeg tror det bare var cyste(r) som sprakk. Men vet du, jeg ville tatt en sjekk for å være på den sikre siden. Tenk om det ender opp med smerter og fjerning av eggstokk :(  Ta en privat time, du :)

Anonymkode: 5ce54...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...