Gå til innhold

En mann som lever i samboerskap er ikke mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, du tenker at menn må gifte seg for å fortsatt kunne kalle seg mann? 

 

Anonymkode: 1069d...2e4

ingenting heter må, men en mann som vil ha hustru, velger å fri til henne, som et signal hvor mye hun betyr for han, og omverden at dem har tatt en standpunkt for å bli ektefolk. 

Anonymkode: 3bd53...b92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, theTitanic skrev:

Å er det der skoen trykker... 

Ekteskap er ikke lenger så viktig. Noen vet at de vil levecresten av livet sammen uten å trenge et papir på det. Og å love ting til en gud er også verdiløst siden færre tror. Ikke har noen guder noe med ekteskap å gjøre heller. Man lover hverandre troskap. 

Selv så setter jeg pris på ekteskapet. Vi hadde vært like trofaste som samboere, men det er litt romantisk må innrømmes. Har forøvrig blitt fridd til av to andre tidligere, jeg sa nei og fortsatte samboerskapet. Tror jeg visste innerst inne at det ville gå den veien det gikk. 

dere ville aldri klart å holde ut kun ved et samboerskap forhold, det fordi dere ikke hadde lagt en fundament for hverandre og et langt liv sammen. Samboerskap er bygd på et meget tynn grunn, dermed raser det også som et korthus når en liten motvind kommer i deres retning.

Anonymkode: 3bd53...b92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

ingenting heter må, men en mann som vil ha hustru, velger å fri til henne, som et signal hvor mye hun betyr for han, og omverden at dem har tatt en standpunkt for å bli ektefolk. 

Anonymkode: 3bd53...b92

Ikke hørt om skilsmisse? 

Anonymkode: 17efe...42f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, theTitanic skrev:

Å er det der skoen trykker... 

Ekteskap er ikke lenger så viktig. Noen vet at de vil levecresten av livet sammen uten å trenge et papir på det. Og å love ting til en gud er også verdiløst siden færre tror. Ikke har noen guder noe med ekteskap å gjøre heller. Man lover hverandre troskap. 

Selv så setter jeg pris på ekteskapet. Vi hadde vært like trofaste som samboere, men det er litt romantisk må innrømmes. Har forøvrig blitt fridd til av to andre tidligere, jeg sa nei og fortsatte samboerskapet. Tror jeg visste innerst inne at det ville gå den veien det gikk. 

Off topic. Men ekteskapet har ingemting med gud å gjøre

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hørt om skilsmisse? 

Anonymkode: 17efe...42f

Ikke hørt om samlivsbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ikke hørt om samlivsbrudd?

Både samboerskap og ekteskap kan ta slutt. Men visste ikke at du er TS.

Anonymkode: 17efe...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maleficenta skrev:

Off topic. Men ekteskapet har ingemting med gud å gjøre

 

Kanskje ikke for noen men for oss som er troende så har ekteskapet alt med Gud å gjøre og det å gå gjennom en hellig seremoni for å love troskap og ære til evig tid til sin partner under vitne av Gud, noe som på en måte forsterker de løftene og låses med et ringrituale. 

Anonymkode: be4f4...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, theTitanic skrev:

Kanskje du bør uttrykke deg bedre neste gang. Innlegget kunne tolkes på flere måter og jeg tolket det til at du ville leve uten å ta hensyn til en partner. 

Øh  Jeg reagerte egentlig på tiraden du kom med, og hadde ingen problemer med å skjønne hva brukeren du svarer mente. Ble bare sånn? 😅 ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig elsker jeg denne tråden, fordi dette setter fokus på virkelige menn. 

Anonymkode: 3bd53...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, theTitanic skrev:

Er det tid for juletroll...  ?

Ingen stopper deg fra å gjøre hva du vil og drite i hva andre måtte mene. Men er du ufin så vil du fort bli ensom. Å leve i et samfunn betyr og gi og ta. Ingå kompromisser og ikke bare tenke på seg selv. Ønsker du deg ikke familie så er du fri til å leve alene.

Noter deg at menn som lever familieliv ønsker dette, setter pris på å ha noen nære som han bryr seg om og som bryr seg om han tilbake. Det er mye klaging på dårlige forhold, men det er nemlig tapet av disse familieverdiene som gjør at folk blir i forholdet til tross for at forholdet har møtt på utfordringer. De kunne jo pakket og dratt iløpet av minutter om dette overhodet ikke hadde noen verdi for dem. 

Kos deg alene. 

i all verden.. prøvde du å sitere TS men siterte feil person? gud bevares. at en ekte mann ikke bryr seg om hva andre mener er ofte sant. samboeren min har endel typisk "feminine" hobbyer. Han er heller ikke redd for å vise følelser. Det var vel det personen du siterte mente- ekte menn bryr seg ikke om hva alle andre mener om forholdet, så lenge begge i forholdet er lykkelige. gift eller ikke. ikke alle lever a4 og du er ganske arrogant om du tror du sitter på fasiten for alle. Du virker utrolig bitter! 

Anonymkode: 3ab23...842

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, AnonymBruker said:

Kan vi sette to streker under svaret på at en mann som lever i samboerskap ikke er en ordentlig mann. 

Anonymkode: 3bd53...b92

Hva du enn har måtte røykt, kutt ut! Det er tydeligvis ikke bra for hverken helsa eller tankesettet ditt. 

Drugs are bad m’kay?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk hvor heldig og trygge barn er under mor og far som er gift. Dem har et fantastisk utgangspunkt i livet.

Anonymkode: 3bd53...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tenk hvor heldig og trygge barn er under mor og far som er gift. Dem har et fantastisk utgangspunkt i livet.

Anonymkode: 3bd53...b92

Det å være gift er snart utdødd og borte. Barn trenger to foreldre, ikke to foreldre som sliter sammen.

Anonymkode: 19380...ba5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

tenk hvor heldig og trygge barn er under mor og far som er gift. Dem har et fantastisk utgangspunkt i livet.

Anonymkode: 3bd53...b92

50 % blir skilt, så så trygt er det ikke. 

Anonymkode: 17efe...42f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

dere ville aldri klart å holde ut kun ved et samboerskap forhold, det fordi dere ikke hadde lagt en fundament for hverandre og et langt liv sammen. Samboerskap er bygd på et meget tynn grunn, dermed raser det også som et korthus når en liten motvind kommer i deres retning.

Anonymkode: 3bd53...b92

Det er begrenset hva en signatur på et papir bidrar med av fundament, all den tid man er i sin fulle rett til å heve kontrakten uten annen begrunnelse enn at man ikke ønsker være gift mer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi sette to streker under svaret på at en mann som lever i samboerskap ikke er en ordentlig mann. 

Anonymkode: 3bd53...b92

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...