Gå til innhold

Hvor langt er jeg på vei??


1Cecilie

Anbefalte innlegg

Heisann! I går fikk jeg to sterke streker på graviditets testen. Det var en stor glede, for oss begge! :baby::ninuskapus:

Men vi begge prøver å regne ut hvor langt jeg er på vei.  Jeg pleier å få mensen hver femte uke, og har ikke hatt mensen siden

ca. rundt 14 OKTOBER. Jeg ble veldig syk i november, og tenkte at mensen bare ikke kom pga det. Jeg var på legevakten, og de fortalte meg at imunforsvaret angrep seg selv. De tok en graviditets test, og den var negativ. Denne ble tatt på kvelden, vis det kan ha noe å si?

Uansett, så ble jeg frisk igjen da, men mensen kom jo aldri. Puppene mine ble veldig følsomme, jeg var kvalm og da tenkte vi like gjerne å ta en test. Den var like klar som solen, og jeg fikk min livs beste nyhet! 

 

Nå er jeg bare utrolig nyskjerrig på hvor langt jeg er på vei, fordi jeg forstår meg ikke på tall selv! :sjenert: Siste menstrasjons dag var altså

 ca. 14 OKTOBER.

 

Noen som kan hjelpe? ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må til lege og bli henvist til privat ultralyd, ingen her kan svare deg.

Anonymkode: 1d3be...5a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lang syklus, og antagelig sen eggløsning ettersom du fikk negativ test i november. Jeg tipper du er 6-7 uker gravid. Siden du har usikker graviditetslengde kan du ta en privat ultralyd kommende uke/før jul. Man skal da kunne se hjerteaktivitet hos fosteret. Legen vil måle foster og kunne fastslå graviditetslengde. Du skal ha time hos fastlege ca i uke 12 for blodprøver, bestilling av fødeplass og bestilling av tid til ordinær ultralyd. Det er viktig at du får den ordinære ultralyden til ca riktig tid, derfor ville jeg spandert en tidlig vurdering nå. Lykke til !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig! Da ringer jeg legen i morgen tidlig! 😍

3 timer siden, Kitcat skrev:

Du har lang syklus, og antagelig sen eggløsning ettersom du fikk negativ test i november. Jeg tipper du er 6-7 uker gravid. Siden du har usikker graviditetslengde kan du ta en privat ultralyd kommende uke/før jul. Man skal da kunne se hjerteaktivitet hos fosteret. Legen vil måle foster og kunne fastslå graviditetslengde. Du skal ha time hos fastlege ca i uke 12 for blodprøver, bestilling av fødeplass og bestilling av tid til ordinær ultralyd. Det er viktig at du får den ordinære ultralyden til ca riktig tid, derfor ville jeg spandert en tidlig vurdering nå. Lykke til !

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Basert på det du seie vil eg tenkja at du er rundt 9 veker på vei. Det er om første blødningsdag i siste menustrasjon faktisk var rundt 9 oktober og ferdig rundt 14 oktober. Det er framleis berre spekulasjon og kan væra super super feil.

Bra du skal til legen, di finne ut nøyaktig kor langt du er på vei :)

Gratulera ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 21.23, mammahjarte skrev:

Basert på det du seie vil eg tenkja at du er rundt 9 veker på vei. Det er om første blødningsdag i siste menustrasjon faktisk var rundt 9 oktober og ferdig rundt 14 oktober. Det er framleis berre spekulasjon og kan væra super super feil.

Bra du skal til legen, di finne ut nøyaktig kor langt du er på vei :)

Gratulera ❤️

Håper egentlig du har rett! Jo lengre ut i graviditeten, jo bedre :fnise: Tusen takk for det!:ninuskapus::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...