Gå til innhold

Kvinner, hva har det å si hva jeg jobber som?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 15.12.2018 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Tja. For noen er en jobb roten til all selvrealisering, for noen er jobb kun et nødvendig onde, for de fleste er det nok et sted imellom. I et rikt land som Norge med et høyt utdannelsesnivå så er det klart at de aller fleste av oss har krav til jobben som går utover det å sette mat på bordet, rett og slett fordi vi kan. 

Og det er et privilegium som ikke er helt tullete. Du tilbringer mer tid på jobb enn du gjør utenom jobb (om vi korrigerer for timer vi sover og sitter på trikken). At mesteparten av livet skal suges inn i et slit og at livet skal leves i tomrommet mellom endt arbeidsdag og leggetid, er for meg uendelig trist. 

Nå handler ikke jobbtrivsel bare om intellektuelt stimulerende arbeid. Noen liker rutinepreget arbeid, noen liker fysisk arbeid. Mange kan trives i litt "traust" arbeid om de har et godt sosialt miljø på jobben. Og så videre. Det er jo fint, og nødvendig, for at alle stillinger skal fylles.

Selv har jeg høye krav til jobben jeg har, rett og slett fordi jeg kan. Jeg har oppvokst i et ressurssterkt hjem, og har gode evner. Det er ikke godt nok for meg å vente på at jobbtimene skal gå så jeg kan stimulere intellektet et par timer etter jobb. I tillegg trenger man utfordringer, og stimulans fra andre. Og siden jeg har dette selv, vil jeg også ha det i en mann. Mannen jeg treffer nå har en annerledes jobb enn meg, men en han er god på, som gir ham mye, og som jeg også synes det er interessant å høre om. I tillegg har han jobbet seg opp til et punkt der han har fleksible dager.

Jeg valgte ham ikke pga. jobben, men fordi han er kjekk, sjarmerende, intelligent, morsom, god i senga og behagelig å være rundt. Jobben er ikke et pluss ved ham personlig, men et ekstra gode for forholdet. 

(Når det er sagt tror jeg din match handler om noe helt annet. Hun chatter med flere, og treffer en annen. Eller noe sånt. Du legger nok mye i hva som var siste setning fra din side).

Anonymkode: b8efd...9d8

Og noen av oss vil foretrekke en partner der man ikke må ta selvrealiseringen med seg hjem på hjemmebane i tillegg til det som utøves på jobben. Det er ikke alle av oss som ikke gidder dette styret, som ikke har gode jobber. En del av de som har "gode" jobber, inkludert meg selv, syntes vi får masse gode utfordringer på jobb, og ønsker derfor ikke å trekke den med i privatlivet også. Sier ikke at det gjelder deg, men jeg vil nok på generelt grunnlag stille spørsmålstegn ved de profesjonelle ambisjonene til en date hvis de har så mye energi at de tar ut ambisjonene på hjemmebane i tillegg, for meg kan det indikere at de kanskje ikke jobber så hardt som de gir uttrykk for. Det er selvsagt ikke alle som føler de må maksimere ambisjonene på arbeidsplassen, men det kan være negativt i sammenheng med at de samtidig fremstiller seg som meget ambisiøse på jobben. Om hun først sier hun er veldig dyktig og ambisiøs, så bør det være god sammenheng mellom liv og lære, på en måte som betyr at man prioriterer å ta det ut på jobben og ikke hjemmebane. Særlig om hun krever det samme i en mann. 

Anonymkode: 883c6...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og til TS: Jeg vil nok anbefale deg en annen datingplattform en Tinder. Det er en av de mest overfladiske, og det er ingen overraskelse over at de fleste er mest opptatt av utseende og karriere der. Finn heller en plattform der du kan presentere deg selv og hva du er ute etter på en god måte. På den måten kan du redusere sjansen for at de som er opptatt av hva du jobber med kontakter deg. 

Anonymkode: 883c6...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎12‎.‎2018 den 2.09, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge slutta hun å svare da? Sannsynligvis er det tilfeldig fordi hun driver med noe annet , og svarer deg senere. Men noen få yrker er utelukkende for noen, det har med holdninger å gjøre som ikke forenes. For eksempel er man kristen vil man nok ikke godta en som jobber i sexleketøysbutikk,  og er man anarkist vil man ikke ha noe med en som jobber som politi å gjøre. 

 

Anonymkode: 66fbe...2a9

Hehehe, for kristne har ikke sex, mener du? ;) Fantastisk!

Anonymkode: 031dd...15f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 1.50, AnonymBruker skrev:

Tinderdame jeg hadde en hyggelig samtale med og som sa ja til å møtes spurte meg hva jeg jobber som. Jeg svarte og spurte hva hun jobber som også slutter hun å svare.

seriøst?! Jeg blir så jævlig forbanna og lei meg. Jobben min er ikke meg. Hvorfor bryr kvinner seg så jævlig om hva jobben min er? Så lenge jeg tjener godt så burde det ikke ha noe å si. Burde ikke ha noe å si i det hele tatt, men jeg forstår at kvinner vil ha menn med penger. Rant over!

Anonymkode: 8c9b1...1d1

Spør du alle kvinnene i Norge eller verden? 

Anonymkode: c9fe6...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2018 at 2:04 AM, AnonymBruker said:

Menn bryr seg også om slikt.

Skammer meg når jeg må svare at jeg jobber i servicebransjen.

Anonymkode: 67449...42c

Bare tull. 99.9% av menn eller mer driter totalt i hva damen jobber med, og det er absolutt ingenting galt med å jobbe i servicebransjen.

Anonymkode: ee94c...ee6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare tull. 99.9% av menn eller mer driter totalt i hva damen jobber med, og det er absolutt ingenting galt med å jobbe i servicebransjen.

Anonymkode: ee94c...ee6

Det er min erfaring også. Menn gir stort sett blanke i hva dama jobber med. Derimot betyr det ganske mye for veldig mange damer hva menn jobber med.

Anonymkode: 031dd...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en jobb som betyr mye for meg, og tror jeg ville hatt problemer med å være sammen med én som kun anså jobben som et nødvendig onde og smør på skiva. Sier ikke at det gjelder deg, men det er vel oftere tilfellet i såkalte serviceyrker enn i akademikeryrker.

Anonymkode: 9fe1a...719

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 2.41, SpankmeBitch skrev:

Mennesker vil ha andre med høy verdi. Damer vil ikke bære på ungen til en med lav sosial verdi, om de kan få en med høyere sosial verdi. Dette gjelder også for menn, men kanskje i mindre grad, fordi de er mer utseendefokuserte. Det er noen her på KG som er så jævlig opphengt i hva slags parti man stemmer på. Det skjønner ikke jeg, da jeg har møtt nok av drittsekker fra både høyre - og venstresiden.

Can you blame them? Skal de dele ut fitta si til hva som helst og hvem som helst?

Ja, verden er sånn. Verden bare er, og den er likegyldig.

Jo, jobben sier noe om din verdi.

Alder, inntekt og utseende sier noe om din verdi.

Hvis du ikke skjønner det, så bare vanner du ut verdibegrepet og gjør det ubrukelig. Da blir det bare en floskel man strør om seg for å kommunisere noe helt annet. Da er du bare opptatt av å kommunisere og signalisere hvor snill og grei du er, som ser bort i fra livets kyniske og jævlige realiteter.

Jeg skal heller ikke ha hva som helst. Jeg skal ha en dame som er lektor, programmerer, ingeniør, lege, jurist, økonom, musiker, matematiker, fysiker, eller noe tilsvarende bra. Ikke faen om jeg skal ha en kjerring på min alder som jobber på McDonald's. Hvis du er intelligent, nesten 40 som meg og jobber på Mcern, da har du seriously issues. Det er litt som Norges mest intelligente som selger bilstereoer. Der lukter det mindreverdighet lang, lang lei.

Hvis du jobber på Mc-ern fordi du ikke kan noe bedre, hvordan skal du da kunne gi meg noe av det jeg trenger personlig? Da får du heller utvikle en bimbokropp og se om du kan få tak i en håndverker. Håndverkere står jo høyt i kurs, og tipper de ofte ikke ønsker en vanskelig akademikerkjerring.

Hva faen var det siste der..😂😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har datet både folk med fancy jobber, folk som jobber på kafé og folk som kjører septiktank.. Det hadde ikke noe å si for meg. Det eneste som har noe å si når det gjelder jobb før min del, er at det er rettferdige, har god arbeidsmoral og orden på livet sitt. Har man en god grunn kan man stå uten arbeid også. 

Så det er forskjell på hva kvinner vil ha/aksepterer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2018 at 2:23 PM, Ella Ellefantella said:

Det betyr ikke en døyt for meg! Synes de som bryr seg er fint å få silt ut tidlig, så good riddance på overfladisk Tinderdame!

Eller, nå må jeg passe meg litt, for jeg har jo store fordommer mot folk i finansbransjen... Det har jeg faktisk, dessverre. Dvs det er ikke sånn at noen jobber ikke er bra nok, men jeg kjenner så mange i den bransjen som er utro og tror de er guder, av begge kjønn.

Poenget er at jeg kunne datet en som gikk på NAV, ikke følt at han var dårlig fordi han hadde lite penger.

Nå ble jeg nysgjerrig. Mener du dette oppstår som et resultat av bransjen eller at de som er disponert dithen søker seg til bransjen... kausalitet?

Jeg jobber selv i en stor IB og lurer på hvor mange du kjenner som gjør at du drar disse slutningene? Det er ikke rent sjelden dritt om andre bransjer dras frem av egen udugelighet... 

Anonymkode: ae1bd...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2018 at 3:17 PM, O.G. said:

Jeg synes ikke det der er kategorisk verre enn at ei dame en fyr snakker med på Tinder har ti kg mer enn hva han liker. 

Enig, problemet oppstår når de skjuler det.

Anonymkode: ae1bd...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Like barn leker best ts slik at damer med høyere utdanning har nok en større tendens til å ønske menn med høyere utdanning og jobb relatert til det. Har likevel sett flere kvinner med mastergrad sammen med menn som har fagbrev. Det har ikke så mye å si som du tror selv om jeg ser at det er frustrerende å bli droppet pga av det. Jeg jobbet deltid på en "lavstatus" jobb når jeg studerte, og mennene der dro damer i fleng. De dro langt flere damer enn mennene jeg tok høyere utdanning med. Sannheten er at flertallet av damene i befolkningen har ikke høyere utdanning slik at de fleste du møter på vil nok neppe være særlig opptatt av det. Ting som utseende, sosiale ferdigheter og personlighet har mer å si sånn generelt enn hvilken jobb du har. Det hadde vært noe annet om du hadde bodd i Usa for eksempel. Da hadde du hatt større grunn til å være frustrert.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thestranger

Bryr meg ikke noe om det. For jobben beskriver ikke hele deg som person uansett likevel. Så lenge man er glade i hverandre, er det som teller, synes jeg.

Endret av thestranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noen yrker jeg helst ikke vil ha i en partner. 

Pilot/cabin crew - mye borte og rare arbeidstider. (Fordelen er billige flybilletter da)

brannnann/politi - jeg hadde vært redd for at han skulle dø eller blitt skadet konstant når han  var på jobb (fordelen er sexy i uniform ;) )

ymse stillinger med turnusarbeid - må jobbe helligdager, kvelder, netter osv. Kan være vanskelig med henting/levering av barn +++

advokat - jobber 24/7

dørvakt - fordommer jeg har om at de er maktsyke apekatter. Og jobber bare kveld/natt

++ sikkert flere. 

Nå endte jeg opp med en som driver bar, og det er ikke akkurat drømmeyrket hos partner det heller, da det er mye kveldsjobbing. 

Anonymkode: bbcc5...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du som meg har en doktorgrad er det bare så innmari vanskelig å se for seg at du kan ha noe særlig til felles med en bartender eller en rørlegger. Jobben min er en viktig del av livet mitt; og det ville vel blitt et toveis problem? Med meg som skravler i vei om jobben og blir frustrert fordi jeg aldri får noen vettuge tilbakemeldinger; og han som synes det jeg snakker om er drit kjedelig...

Anonymkode: 9f64f...3f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig. Mener du dette oppstår som et resultat av bransjen eller at de som er disponert dithen søker seg til bransjen... kausalitet?

Jeg jobber selv i en stor IB og lurer på hvor mange du kjenner som gjør at du drar disse slutningene? Det er ikke rent sjelden dritt om andre bransjer dras frem av egen udugelighet... 

Anonymkode: ae1bd...c9a

Det er som jeg sa mine fordommer, er absolutt ikke sikkert det er verre en andre bransjer. MEN min eksmann har sladret litt fra kompiser som er i finans og advokater, og dette sammen med det egne venner forteller gjør at jeg har disse fordommene.

Jeg tror man BLIR sånn, det er kulturen, de får mye penger og en litt sånn tanke om at de kan tillate seg mye. En jeg kjenner fortalte at gutta på jobben har en grense på at alt de gjør utenfor Europa gjelds ikke som utroskap, f eks.

Ikke skyt meg, for dette er bare min oppfatning, ingen fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har jo litt å si hva du jobber som, men ikke på grunn av penger eller status. Jeg ville for eksempel ikke vært sammen med noen som jobber på en oljeplatform fordi det innebærer mye reising og risiko. Samme med noen i forsvaret.

Anonymkode: a799c...3f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Ella Ellefantella said:

Det er som jeg sa mine fordommer, er absolutt ikke sikkert det er verre en andre bransjer. MEN min eksmann har sladret litt fra kompiser som er i finans og advokater, og dette sammen med det egne venner forteller gjør at jeg har disse fordommene.

Jeg tror man BLIR sånn, det er kulturen, de får mye penger og en litt sånn tanke om at de kan tillate seg mye. En jeg kjenner fortalte at gutta på jobben har en grense på at alt de gjør utenfor Europa gjelds ikke som utroskap, f eks.

Ikke skyt meg, for dette er bare min oppfatning, ingen fasit.

Jada, du skal få ha fordommene dine i fred ;)

Det som ofte er tilfellet er at man er i en fuktig middag, ofte med kunder (altså folk man ikke nødvendigvis liker) så for å få samtalen til å flyte må det snakkes om alt og ingenting. Det som slår best an er historier fra "virkeligheten" hvor det skrønes om det ene og det andre... - Disse vandrer...

Men klart, noen kan jo bli litt avstumpet av for mye uteliv med damer og greier, men man trenger da ikke betale for det :S - altfor mange damer som tekkes av menn med penger...

Anonymkode: ae1bd...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor ikke ALLE skriver yrke og høyde i profilen sin. 

Det er mange som bryr seg om det, og da slipper både du og de å kaste bort tid på å surre, og man slipper alle skuffelser. 

Anonymkode: 202db...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 1.50, AnonymBruker skrev:

Tinderdame jeg hadde en hyggelig samtale med og som sa ja til å møtes spurte meg hva jeg jobber som. Jeg svarte og spurte hva hun jobber som også slutter hun å svare.

seriøst?! Jeg blir så jævlig forbanna og lei meg. Jobben min er ikke meg. Hvorfor bryr kvinner seg så jævlig om hva jobben min er? Så lenge jeg tjener godt så burde det ikke ha noe å si. Burde ikke ha noe å si i det hele tatt, men jeg forstår at kvinner vil ha menn med penger. Rant over!

Anonymkode: 8c9b1...1d1

Ganske motsigelse dette her. 

For meg betyr utdanning mye, uavhengig av hva han tjener, ønsker jeg en mann med minst  mastergrad. Jeg har doktorgrad selv og ønsker en mann med en solid akademisk bakgrunn. 

Anonymkode: 97627...749

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...