Gå til innhold

Kvinner, hva har det å si hva jeg jobber som?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er totalt uenig i at en jobb bare er en jobb. En jobb forteller om interesser, styrker, utdannelse, omgangskrets, hvor du har bodd, hva du har opplevd, ønsker for fremtiden, livsstil - så inderlig mange aspekter ved et menneske kan stamme fra valg av studie/yrke.

For de fleste er studiet og yrket et meget definerende valg, som setter retningen for livet deres de kommende årene. Å skulle koke det ned til «bare en jobb», og så be folk ikke ta det i betraktning av deg som person, blir helt feil for meg. Det du opplever hver dag på jobb, vil også fargelegge partneren din sin dag. Så hvorfor skal de da ikke få lov til å velge om det er riktig for dem? 

Har du vurdert om du kanskje er i feil jobb, siden du ikke føler noe identitet knyttet til det valget?

Anonymkode: 013d9...375

For noe bullshit. Utdanning gjenspeiler noen ganger interessen til folk, jobben de får senere: gjør sjeldnere det. Både fordi man må ta den jobben man får, og fordi de fleste får mer og mer forpliktelser til andre mennesker i livet etterhvert som man blir eldre, får flere eiendeler, og går gjerne mer og mer over til: jobben=pengemaskin til å finansiere livet. 

Anonymkode: bebd7...149

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, SpankmeBitch skrev:

:ler:

Faen, jeg savner 90-tallet.

Haha, enig, faktisk! For et tiår...

Anonymkode: 013d9...375

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige, TS. Og forskjellige jobber betyr gjerne forskjellige livsstiler, sånn som døgnrytme mtp. jobb. Det gjenspeiler også interesser,og evner.

Når det gjelder å finne en varig partner, betyr det at man vil finne noen som mest mulig matcher den livsstilen man selv har, og da betyr jobbsituasjon ganske mye.

Anonymkode: 34029...6f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl syns eg det er skummelt og fortelle damer om jobben min i anleggsbransjen på date eller i andre samenhengar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For noe bullshit. Utdanning gjenspeiler noen ganger interessen til folk, jobben de får senere: gjør sjeldnere det. Både fordi man må ta den jobben man får, og fordi de fleste får mer og mer forpliktelser til andre mennesker i livet etterhvert som man blir eldre, får flere eiendeler, og går gjerne mer og mer over til: jobben=pengemaskin til å finansiere livet. 

Anonymkode: bebd7...149

OK. La oss nyansere litt. Ja, du kan studere etter interesse, og ikke lykkes, og så skjer det diverse ting ila livet. Man kan forsøke å bli fotograf og flymekaniker - og din anvendelighet på arbeidsmarkedet vil ikke nødvendigvis være så enormt høy, og du kan ende opp med å jobbe som noe helt annet. Men om du studerer medisin eller ingeniørfag, så vil det være rart å se deg som ansatt i skranken på posten. Det er ikke så svart-hvitt, og du kan virkelig ikke påstå at yrkes- og studievalg ikke sier noe om deg. Det sier noe om en sum av forskjellige faktorer for de som har oppnådd og holder fast ved enkelte yrker, og så har du andre yrker som ikke er like megetsigende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe bullshit. Utdanning gjenspeiler noen ganger interessen til folk, jobben de får senere: gjør sjeldnere det. Både fordi man må ta den jobben man får, og fordi de fleste får mer og mer forpliktelser til andre mennesker i livet etterhvert som man blir eldre, får flere eiendeler, og går gjerne mer og mer over til: jobben=pengemaskin til å finansiere livet. 

Anonymkode: bebd7...149

Syns egentlig SpankmeBitch svarte relativt greit for meg over her.

Ja, det fins nok de som tenker slik også, og hvis ikke deres holdning til jobben forteller mye om personlighet og livsstil, så vet ikke jeg. 

Så må du også ta din egen mølle-holdning til jobben ut av konklusjonen, da du ikke kan overføre dine økonomiske valg over på andre. Ikke alle velger bort drømmeyrket for mer penger til materielle goder. Faktisk, med det høye antallet musikere, kunstnere, skuespillere, dansere, og andre selvstendig næringsdrivende Norge har, så vil jeg si at en meget høy prosent nordmenn faller utenfor denne innsett/uttak-måten å tenke på.

Anonymkode: 013d9...375

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste du kan si om en person ut i fra yrket til vedkommende er kun basert på hva du allerede tror om folk i det yrket. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Menn bryr seg også om slikt.

Skammer meg når jeg må svare at jeg jobber i servicebransjen.

Anonymkode: 67449...42c

Syns det er patetisk å bry seg om, så lenge man har en jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kvinner er det dater egentlig? De fleste kvinner i Norge klarer da helt fint å ta vare på seg selv, og bryr seg fint lite om mannens jobb eller inntek. 

Anonymkode: bebd7...149

Du er EN person. Mange menns erfaringer tilsier noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge slutta hun å svare da? Sannsynligvis er det tilfeldig fordi hun driver med noe annet , og svarer deg senere. Men noen få yrker er utelukkende for noen, det har med holdninger å gjøre som ikke forenes. For eksempel er man kristen vil man nok ikke godta en som jobber i sexleketøysbutikk,  og er man anarkist vil man ikke ha noe med en som jobber som politi å gjøre. 

 

Anonymkode: 66fbe...2a9

Hvorfor skulle ikke en kristen kunne godta en som jobber i sexleketøybutikk? 

Anonymkode: bb3a0...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tinderdame jeg hadde en hyggelig samtale med og som sa ja til å møtes spurte meg hva jeg jobber som. Jeg svarte og spurte hva hun jobber som også slutter hun å svare.

seriøst?! Jeg blir så jævlig forbanna og lei meg. Jobben min er ikke meg. Hvorfor bryr kvinner seg så jævlig om hva jobben min er? Så lenge jeg tjener godt så burde det ikke ha noe å si. Burde ikke ha noe å si i det hele tatt, men jeg forstår at kvinner vil ha menn med penger. Rant over!

Anonymkode: 8c9b1...1d1

Det betyr ikke en døyt for meg! Synes de som bryr seg er fint å få silt ut tidlig, så good riddance på overfladisk Tinderdame!

Eller, nå må jeg passe meg litt, for jeg har jo store fordommer mot folk i finansbransjen... Det har jeg faktisk, dessverre. Dvs det er ikke sånn at noen jobber ikke er bra nok, men jeg kjenner så mange i den bransjen som er utro og tror de er guder, av begge kjønn.

Poenget er at jeg kunne datet en som gikk på NAV, ikke følt at han var dårlig fordi han hadde lite penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så latterlig, hvorfor bry seg så lenge personen har en jobb. Jeg er sammen med verdens nydeligste mann, og han jobber i et vaskefirma. Jeg jobber selv på hotell, og vet at det ikke er et attraktivt yrke på noen av oss. Men vi jobber hardt og noen må gjøre disse jobbene også. Vi tjener til livets opphold, og har det utrolig bra sammen. 💗 

Anonymkode: 605f1...305

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tinderdame jeg hadde en hyggelig samtale med og som sa ja til å møtes spurte meg hva jeg jobber som. Jeg svarte og spurte hva hun jobber som også slutter hun å svare.

seriøst?! Jeg blir så jævlig forbanna og lei meg. Jobben min er ikke meg. Hvorfor bryr kvinner seg så jævlig om hva jobben min er? Så lenge jeg tjener godt så burde det ikke ha noe å si. Burde ikke ha noe å si i det hele tatt, men jeg forstår at kvinner vil ha menn med penger. Rant over!

Anonymkode: 8c9b1...1d1

Det sier faktisk masse om en persons holdninger, interesser, verdier og kultur. Like barn leker best.

Anonymkode: 4f736...310

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tinderdame jeg hadde en hyggelig samtale med og som sa ja til å møtes spurte meg hva jeg jobber som. Jeg svarte og spurte hva hun jobber som også slutter hun å svare.

seriøst?! Jeg blir så jævlig forbanna og lei meg. Jobben min er ikke meg. Hvorfor bryr kvinner seg så jævlig om hva jobben min er? Så lenge jeg tjener godt så burde det ikke ha noe å si. Burde ikke ha noe å si i det hele tatt, men jeg forstår at kvinner vil ha menn med penger. Rant over!

Anonymkode: 8c9b1...1d1

Hva man arbeider med har jo ofte mye å si hvordan man er som person da.. 

Anonymkode: de76c...372

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ardenus skrev:

Så lenge svaret ditt ikke er leiemorder, så burde det ha gått bra :P

Vel, mange av disse i militæret har jo drept folk, eller er beredt og helt ok med å gjøre det. Jeg droppa fyren. Våres verdier var bare ikke sammenfallende.

Anonymkode: 4f736...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Jajariktigriktig skrev:

Plot twist: du velger ikke hvem du blir forelska i.

ver ikke med dere, men de gangene jeg har blitt forelska har ikke status, penger, yrke eller utdanning hatt noe og si. Man faller for personligheten og utseende. Det er bare noe med dette vesenet man ikke kan få nok av. Kjærlighet overvinner alt. Så ro ned litt på krava og overkom fordommene dine. 

Men det er nettopp det.. Det er fåtallet som forelsker seg idag. De fleste driver med vindueshopping til man finner noen man kanskje synes det er greit å teste ut. Da går man inn i det med helt andre prinsipper. Etterhvert vil kanskje forelskelsen vokse fram, eller noe som ligner iallefall.

Nå synes ikke jeg det har så mye å si hva fyren jobber med; har stort sett tjent bedre uansett, så om han er fornøyd og har livet greit på stell så finnes det vel ikke noe bedre enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke se for meg et yrke som i seg selv vil være grunn for å kutte kontakten. Men å påstå at hva du jobber med (forutsatt at vi snakker om voksne mennesker, ikke studenter med deltidsjobb) ikke sier noe som helst om deg synes jeg er pussig. De færreste jeg kjenner har ramlet helt tilfeldig og fullstendig vilje- og tankeløst inn i yrkesvalg og arbeidsliv. Det sier noe om både om hva du ha gjort, hvilke valg du har tatt (og ikke tatt), hva som preger hverdagene dine og ofte også i hvilken retning interessene og verdiene dine går. Ikke nødvendigvis fordi man har valgt yrke ut fra interesser og personlighet, men også fordi man blir preget av den jobben man har.

Yrket mitt er en del av identiteten min - jeg har en jobb det er knyttet en del stereotypier til, og mange av dem stemmer :fnise: 

Endret av Daria
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jajariktigriktig skrev:

Plot twist: du velger ikke hvem du blir forelska i.

ver ikke med dere, men de gangene jeg har blitt forelska har ikke status, penger, yrke eller utdanning hatt noe og si. Man faller for personligheten og utseende. Det er bare noe med dette vesenet man ikke kan få nok av. Kjærlighet overvinner alt. Så ro ned litt på krava og overkom fordommene dine. 

Da får du gå ut og vinne damene da. Dette var en tindermatch. Hvorfor skal hun ville satse på deg?

Anonymkode: b8efd...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier faktisk masse om en persons holdninger, interesser, verdier og kultur. Like barn leker best.

Anonymkode: 4f736...310

Det KAN si noe om dette, men ikke nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...