Gå til innhold

Kvinner, hva har det å si hva jeg jobber som?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fremstår i grunnen som mindre intelligent.

Anonymkode: 67449...42c

Ja, det er nok flere hundre tusen i Norge som har høyere IQ enn meg. Nå ble jeg skikkelig lei meg for at du påpekte det, asså. Nå mistet jeg all troen på at jeg vil kunne finne en smart og rund akademikerdame. Din uempatiske slemming. Buhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange yrker som ville vært mer eller mindre utelukket for meg. 

Jobber du på teater ville jeg synes det var svært problematisk at du kun jobber kvelder. Er du befal, kan jeg med en gang fortelle at jeg ikke gidder å røske opp livet mitt med rota med jevne mellomrom kun for å tekkes karrieren din. Jobber du på meieri eller i parfymeforretning vil jeg bli syk av å omgås deg på grunn av luftbåren allergi. Jobber du i fiskebutikk hadde jeg rett og slett ikke taklet lukta. Er du for eksempel fotballdommer eller -kommentator lever vi enkelt og greit på alt for ulike planeter. Jobber du på oljeplattform eller på båt ville jeg tenkt at jeg like godt kunne leve alene hvis jeg uansett ikke skal ha noen å dele hverdagens små og store øyeblikk med. Er du profesjonell idrettsutøver hadde jeg droppet deg glatt. Tanken på at det eneste du virkelig ønsker å ofre tid, energi og bevissthet på er deg selv og din egen kropp er utrolig avtennende. Jobber du med å sette restylaneinjeksjoner, som slakter eller leiesoldat eller plastisk kirurg innen ren skjønnhetskirurgi, ville jeg ansett at du hadde et problem med enten intelligens, empati eller at vi har et totalt ulikt verdisyn. Er du politiker, artist eller kjendis på noe vis, hadde jeg muligens kuttet deg tvert; jeg vil leve et vanlig liv og leve det i fred. 

Jeg hadde strukket meg langt for den rette, men da må det være den RETTE. Og noen ting hadde rett og slett ikke vært aktuelt uansett. Og det har ABSOLUTT INGENTING med inntektsnivå å gjøre. 

 

Anonymkode: c6d20...598

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SpankmeBitch skrev:

Hvorfor kan man ikke det? Finner du ikke belegg for at det er noe som helst fellestrekk mellom de som havner i et likt yrke? Er det bare totalt random uten noen som helst fellestrekk, liszm? Ja, det hørtes jo overbevisende ut... NOT

Leste du kun den setningen i hele innlegget, eller er du bare så ute etter å trolle at du ikke klarte å konsentrere deg? Jeg sier jo akkurat det samme; stereotypier skapes av fellestrekk i en større gruppe. Men du kan ikke dømme et individ ene og alene på yrket.

Forresten, 90-tallet ringte. De vil ha tilbake sjargongen sin...

Anonymkode: 013d9...375

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som finnes av forskning på partnervalg og tilfredshet i forhold konkluderer med at likhet er en viktig faktor. Ja, det finnes mange eksempler på svært ulike mennesker som holder sammen, men i det store og det hele vil likhet på flere områder ha mye å si, og det inkluderer jo gjerne utdannelsesnivå og type arbeid. 

Anonymkode: bf3fa...146

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som finnes av forskning på partnervalg og tilfredshet i forhold konkluderer med at likhet er en viktig faktor. Ja, det finnes mange eksempler på svært ulike mennesker som holder sammen, men i det store og det hele vil likhet på flere områder ha mye å si, og det inkluderer jo gjerne utdannelsesnivå og type arbeid. 

Anonymkode: bf3fa...146

Godt sagt!
Men jeg tror også det er avhengig av hva slags motsetninger vi snakker om. Jeg hadde en karatetrener en gang som var sammen med ei dame som var skikkelig, skikkelig bossy, skrikete, streng og autoritær. Han var helt motsatt, skikkelig forsiktig, ganske stor, kraftig. Hun var liten og rund.
Han kunne vel ikke ha gjort det mer tydelig hva han tente på om han hadde tusjet slavegutt i panna. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det det samme hva fyren jobber med så lenge han brenner for jobben sin. En som ser på jobben bare som en jobb er uaktuell for meg. Viktig at han brenner for det han holder på med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, SpankmeBitch said:

Ja, det er nok flere hundre tusen i Norge som har høyere IQ enn meg. Nå ble jeg skikkelig lei meg for at du påpekte det, asså. Nå mistet jeg all troen på at jeg vil kunne finne en smart og rund akademikerdame. Din uempatiske slemming. Buhu.

Nei, men argumentasjonsrekken din var bare så utrolig dårlig.

Og så skriver du i samme innlegg at du krever en kvinne med utdanning som liksom skal matche deg og ditt intellekt :)

Anonymkode: 67449...42c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Summerbird1 said:

For min del er det det samme hva fyren jobber med så lenge han brenner for jobben sin. En som ser på jobben bare som en jobb er uaktuell for meg. Viktig at han brenner for det han holder på med.

Dette er fint og greit, men utrolig mange har jobber de ikke brenner for fordi disse jobbene må jo også gjøres.

Anonymkode: 67449...42c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men argumentasjonsrekken din var bare så utrolig dårlig.

Og så skriver du i samme innlegg at du krever en kvinne med utdanning som liksom skal matche deg og ditt intellekt :)

Anonymkode: 67449...42c

Næsj. Den var utrolig bra. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Summerbird1 skrev:

For min del er det det samme hva fyren jobber med så lenge han brenner for jobben sin. En som ser på jobben bare som en jobb er uaktuell for meg. Viktig at han brenner for det han holder på med.

Drapsmann? Brenner ofrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SpankmeBitch said:

Næsj. Den var utrolig bra. Så det så.

Jeg tror du overvurderer deg selv littegranne.

Anonymkode: 67449...42c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Forresten, 90-tallet ringte. De vil ha tilbake sjargongen sin...

Anonymkode: 013d9...375

:ler:

Faen, jeg savner 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, hvis daten ikke synes jobben din er riktig for henne, så er hun ikke riktig for deg.

14 minutter siden, SpankmeBitch said:

Ja, det er nok flere hundre tusen i Norge som har høyere IQ enn meg. Nå ble jeg skikkelig lei meg for at du påpekte det, asså. Nå mistet jeg all troen på at jeg vil kunne finne en smart og rund akademikerdame. Din uempatiske slemming. Buhu.

Men nå handler ikke denne tråden om deg og dine partnerpreferanser, og kontaktannonser er ikke lov her inne selv om du prøver å pakke dem inn i...hva det måtte være.

Anonymkode: 34029...6f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du overvurderer deg selv littegranne.

Anonymkode: 67449...42c

Du tror.

Jeg er ikke troende, så jeg satser på en logisk premiss- og argumentasjonsrekke som er vanntett nok til at jeg bare kan lene meg tilbake og le av den dårlige kampretorikken din. Var det ottar som holdt det kurset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plot twist: du velger ikke hvem du blir forelska i.

ver ikke med dere, men de gangene jeg har blitt forelska har ikke status, penger, yrke eller utdanning hatt noe og si. Man faller for personligheten og utseende. Det er bare noe med dette vesenet man ikke kan få nok av. Kjærlighet overvinner alt. Så ro ned litt på krava og overkom fordommene dine. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS, hvis daten ikke synes jobben din er riktig for henne, så er hun ikke riktig for deg.

Men nå handler ikke denne tråden om deg og dine partnerpreferanser, og kontaktannonser er ikke lov her inne selv om du prøver å pakke dem inn i...hva det måtte være.

Anonymkode: 34029...6f9

Jo, det var noen jenter som fikk den til å gjøre det, plutselig.

Selv om jeg holdt fokus på generelle trekk ved partnerutvelgelse.

Morsomt hvordan kvinner blir så personlige når man påpeker sannheter i verden som de finner usympatiske. Akkurat som om det er jeg som har bestemt hvordan kloden er blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Jajariktigriktig skrev:

Da er vi veldig uenig. For de aller fleste er jobb bare en jobb. Jeg mener man er fordomsfull, dømmende og overfladisk om man tenker slik som deg. Men det er bare min mening så ikke ta det personlig.

Jeg er totalt uenig i at en jobb bare er en jobb. En jobb forteller om interesser, styrker, utdannelse, omgangskrets, hvor du har bodd, hva du har opplevd, ønsker for fremtiden, livsstil - så inderlig mange aspekter ved et menneske kan stamme fra valg av studie/yrke.

For de fleste er studiet og yrket et meget definerende valg, som setter retningen for livet deres de kommende årene. Å skulle koke det ned til «bare en jobb», og så be folk ikke ta det i betraktning av deg som person, blir helt feil for meg. Det du opplever hver dag på jobb, vil også fargelegge partneren din sin dag. Så hvorfor skal de da ikke få lov til å velge om det er riktig for dem? 

Har du vurdert om du kanskje er i feil jobb, siden du ikke føler noe identitet knyttet til det valget?

Anonymkode: 013d9...375

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jajariktigriktig skrev:

Plot twist: du velger ikke hvem du blir forelska i.

ver ikke med dere, men de gangene jeg har blitt forelska har ikke status, penger, yrke eller utdanning hatt noe og si. Man faller for personligheten og utseende. Det er bare noe med dette vesenet man ikke kan få nok av. Kjærlighet overvinner alt. Så ro ned litt på krava og overkom fordommene dine. 

Men "personligheten" og "utseende" kommuniserer status og verdi. Du har sannsynligvis bare indirekte konkludert med "høy-verdi-mann" før du har visst sannheten. Det gjør deg bare mer, ikke mindre overflatisk. Du går etter fasaden, akkurat som gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kvinner er det dater egentlig? De fleste kvinner i Norge klarer da helt fint å ta vare på seg selv, og bryr seg fint lite om mannens jobb eller inntek. 

Anonymkode: bebd7...149

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn statusmessig bryr jeg meg ingenting om hva vedkommende jobber med. Mange ønsker seg jo menn med statusyrke som lege, men det eneste jeg ser for meg da er en overarbeidet, utilgjengelig og sliten (generalisering såklart) kjæreste og da har lønn og status ingenting å si.  

Det yrket en mann har påvirker jo min hverdag og om det påvirker min hverdag på en måte jeg ikke hadde trivdes med (for eks. Off-shore) så skygger man jo unna. 

Anonymkode: 82629...db8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...