Gå til innhold

Er det greit for deg å a studenter med på fødselen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde mannlig legestudent under fødselen. Han fikk til og med skjekke åpning hver gang jordmor skjekka. 

Så føler jeg har gitt mitt bidrag til helse Norge 😂

Anonymkode: 6c026...772

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte nei før. Men hadde en jordmor student med meg, hun var helt nydelig å ha med, så sier nok ja neste gang 😛 

Anonymkode: 56a64...933

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Mannen er lege, og jeg gidder ikke ha noen han/vi kjenner og jeg har sagt nei til folk hos fastlege da det gjerne har vært folk fra klassen hans. 

Er da også litt redd for at de snakker medisin over hodet på meg, noen jeg blir irritert over når skjer til vanlig, men ser for meg at hoder vil RULLE om det skjer under fødselen 😂

Men er i utgangspunktet positiv om de ikke vet hvem hverandre er og mannen min klarer å «kun» være pappa og ikke helsepersonell under fødselen. 

Anonymkode: 58ae5...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jordmorstudent. Jeg sa nei, ropte nei, sparket henne og klorte henne, men ble faen ikke kvitt henne. De gjorde alle undersøkelser dobbelt og behandlet meg som et dyr. De neste fødslene ble keisersnitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gjeng med studenter inne. Aner ikke hva slags, men husker utrykket til han ene når jeg presset. Så ut som han ble traumatisert for livet. 😂

Anonymkode: 609b1...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jolanda skrev:

Jeg tenkte nei i forkant. Men under selve fødselen, da de spurte, kunne jeg ikke brydd meg mindre. Hun som tok henne i mot var et par dager unna ferdig utdannet og hadde bare en annen som ansvarlig men gjorde alt selv. Hun var fantastisk! 

Det syntes jeg var ganske ufint. Når man på forhånd har takket nei, bør de ikke spørre på nytt når du står midt oppi det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier nei, hvordan tenker dere at neste generasjon helsepersonell skal bli flinke ? 

Anonymkode: cef6b...5d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to ulike jordmorstudenter under første fødsel. Det var helt uproblematisk. Sykepleiestudent hadde ikke vært aktuelt å si ja til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det greit. De skal bli leger/jordmødre/sykepleiere engang og da må de lære

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kokuyo skrev:

Jeg hadde jordmorstudent. Jeg sa nei, ropte nei, sparket henne og klorte henne, men ble faen ikke kvitt henne. De gjorde alle undersøkelser dobbelt og behandlet meg som et dyr. De neste fødslene ble keisersnitt. 

Sparke og klore??? Jøss..

Anonymkode: 658df...da8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Kokuyo skrev:

Jeg hadde jordmorstudent. Jeg sa nei, ropte nei, sparket henne og klorte henne, men ble faen ikke kvitt henne. De gjorde alle undersøkelser dobbelt og behandlet meg som et dyr. De neste fødslene ble keisersnitt. 

Dette er helt sinnsykt. Håper du klaget til alle instanser!

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier nei, hvordan tenker dere at neste generasjon helsepersonell skal bli flinke ? 

Anonymkode: cef6b...5d2

Som du ser i denne tråden, sier de fleste ja. Og de aller fleste sier ja til jordmorstudenter. Man er ikke avhengig av å være med på fødsel for å bli en flink sykepleier eller helsefaglærling. Derfor sier jeg ja til jordmorstudent, nei til alle andre. I likhet med flere her. 

På samme linje har jeg heller ingenting i mot leger i spesialisering, men ikke nyoppstartede, arrogante medisinstudenter som skal stå i et hjørne og observere. Never. 

Anonymkode: 1cc10...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en jordmorstudent med på fødsel. Gikk helt fint. Stundentene var respektfull, trengte seg ikke på og var ydmyk.

Helt alvorlig, hvordan skal folk kunne utdanne seg til å bli jordmødre eller sykepleiere om fødende prinsesser nekter dem å få praktisk erfaring i et praktisk fag?

Anonymkode: cb140...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin i februar og kommer til å si ja til studenter☺️ De må få kunne være med å observere og lære for å kunne bli flinke i faget sitt, så tenker det bare er positivt å si ja ☺️

Anonymkode: 0b74c...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en jordmorstudent med på fødsel. Gikk helt fint. Stundentene var respektfull, trengte seg ikke på og var ydmyk.

Helt alvorlig, hvordan skal folk kunne utdanne seg til å bli jordmødre eller sykepleiere om fødende prinsesser nekter dem å få praktisk erfaring i et praktisk fag?

Anonymkode: cb140...825

Man kan fint bli sykepleier uten å være med på fødsler. Jeg er sykepleier og hadde aldri hatt en fot på en fødeavdeling før jeg skulle føde selv 😛 

Anonymkode: 1cc10...067

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en barnelegestudent inne sist. Det gikk helt fint. Ba henne holde hendene sine unna meg på ett tidspunkt, men det var fordi hun skulle stryke på meg når jeg hadde rier, og da ville jeg kun ha mannen innenfor intimsonen min. Forklarte det da rien var over den verste toppen. 

Hun satt inn hos oss hele tiden, og kom med gode forklaringer. Veldig greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ikke noe problem med det! Dersom alle sier nei til studenter har vi ikke jordmødre eller sykepleiere om 50 år sikkert. 🤓 men det holder med 1! Ville ikke hatt rommet fult

Anonymkode: 8cab7...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste takker ja til studenter, så det er ikke noe problem at noen få takker nei av diverse grunner. Hadde mange takket nei, hadde det vært langt mer problematisk. Man skal bli spurt og man skal gi sitt samtykke, og man har lov til å takke nei. Jeg hadde takket nei om jeg ble forespurt, rett og slett fordi jeg hadde helt forferdelige fødsler. Særlig den siste. 

Anonymkode: c52e0...d8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte da jeg selv var sykpleiestudent, og i rommet var det jordmorstudent og sykepleiestudent. Epiduralen ble satt av en LIS. Hele fødsel ble gjennomført av ferskinger og det gikk veldig bra 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem. Forrige fødsel var det så travelt at det var såvidt en jordmor hos meg (om stadig spurte etter assistanse men ingen kom, så helt motsatt problem fra de som syntes det ble folksomt! Hadde nok følt meg tryggere med flere øyne på meg, og studenter er jo ekstra opptatt av å gjøre ting riktig. 

Anonymkode: d2111...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...