Gå til innhold

Hvorfor er jeg tiltrukket av en mindre pen mann??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er et kvinnedominert miljø der hvor jeg jobber. Vi har noe få menn som jeg overhodet ikke føler tiltrekning for bortsett fra én. Og det er han som er aller minst pen... Jeg tror de fleste ville vært enig med meg når jeg beskriver han som lite estetisk pen. Skallet, stor panne, stikkende og utstående øyne, torskelepper, dårlig ånde... Litt rar i bunn og grunn. Har ingen pene trekk, pondus osv.

Men likevel finner jeg meg håpløst tiltrukket av karen. Vet ikke hva det er, men noe er det. Har aldri opplevd dette før.

Hvordan kan man være tiltrukket av noen som ikke finnes vakker.. i det hele tatt??

Anonymkode: 18481...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er han rik kanskje ?

Anonymkode: 66693...73d

Nei! Lønna vår er helt gjennomsnittlig!

TS

Anonymkode: 18481...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger blir jeg tiltrukket av dem jeg synes synd på

Anonymkode: 53cad...ff2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger blir jeg tiltrukket av dem jeg synes synd på

Anonymkode: 53cad...ff2

Jeg kjenner ei som også blir tiltrukket av menn hun synes synd på. Problemet er at da de kommer seg oppi senga hennes, så er det jo ikke synd på dem lenger, og tiltrekningen svinner hen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men likevel finner jeg meg håpløst tiltrukket av karen. Vet ikke hva det er, men noe er det. Har aldri opplevd dette før.

Hvordan kan man være tiltrukket av noen som ikke finnes vakker.. i det hele tatt??

Fordi han har andre kvaliteter! Er dette vanskelig å forstå? Skulle jeg valgt mellom en smellvakker kvinne som jeg ikke hadde noe personlige kvaliteter felles med, opp mot en mindre vakker kvinne som jeg passet perfekt sammen med på personlig plan som personlighet, meninger, etikk og moral? Ja så vet iallefall hva jeg ville valg. Uansett hva andre måtte mene om det. 

Det er jo derfor så mange forhold havarerer, man går etter det "pene" fysisk tiltrekning og bare det, når man så møter hverdagen der man skal leve sammen, stifte familie og fungere sammen over tid? Da går det bare ikke.

Det får de fleste føle så det holder, noen mange ganger etter hverandre uten at de reflekterer over det. Hva gikk galt ! :) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et kvinnedominert miljø der hvor jeg jobber. Vi har noe få menn som jeg overhodet ikke føler tiltrekning for bortsett fra én. Og det er han som er aller minst pen... Jeg tror de fleste ville vært enig med meg når jeg beskriver han som lite estetisk pen. Skallet, stor panne, stikkende og utstående øyne, torskelepper, dårlig ånde... Litt rar i bunn og grunn. Har ingen pene trekk, pondus osv.

Men likevel finner jeg meg håpløst tiltrukket av karen. Vet ikke hva det er, men noe er det. Har aldri opplevd dette før.

Hvordan kan man være tiltrukket av noen som ikke finnes vakker.. i det hele tatt??

Anonymkode: 18481...79b

Man kan fint tiltrekkes av noe helt annet enn utseende.   

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se rundt på alle par du møter. Er alle vakre? Nei. Likevel blir jo folk tiltrukket av hverandre. Utseendet har langt fra alt da. Hva med personligheten hans? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel gjerne sånn når man blir kjent med noen, at man opplever sider av dem og egenskaper som man finner attraktive. Da jeg møtte mannen min syns jeg han var helt "normalt pen", hvis jeg kan si det på den måten. Etter at vi ble godt kjent, fant ut at vi har mye til felles og ønsker oss det samme i livet så syns jeg han bare ble mer og mer attraktiv. Det indre er faktisk viktigere enn det ytre, selv om man jo trenger en fysisk attraksjon i et forhold også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Puffin skrev:

Det er vel gjerne sånn når man blir kjent med noen, at man opplever sider av dem og egenskaper som man finner attraktive. Da jeg møtte mannen min syns jeg han var helt "normalt pen", hvis jeg kan si det på den måten. Etter at vi ble godt kjent, fant ut at vi har mye til felles og ønsker oss det samme i livet så syns jeg han bare ble mer og mer attraktiv. Det indre er faktisk viktigere enn det ytre, selv om man jo trenger en fysisk attraksjon i et forhold også. 

Man trenger en fysisk attraksjon i et forhold også ja! Men det kan forholde seg så annerledes en man tror! Det pene flotte utseendet blir mye mindre attraktivt når alt annet ikke klaffer over tid. Det litt mindre fysisk attraktive blir så mye mer attraktivt når alt annet som personlighet, felles interesser klaffer perfekt! Da blir dette det attraktive selv om man ikke ser ut som en Disney figur i utgangspunktet. Om man treffer den peneste kvinne, og du får masse problemer, masse rot, masse utroskap, masse drama hvor attraktivt blir dette over tid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål

Jeg aner ikke hvorfor jeg blir tiltrukket av noen som er slem mot meg :( Trodde ikke at jeg var så usikker at negging fungerer på meg. I tillegg har han et helt gjennomsnittlig utseende.

Anonymkode: 3f2d6...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart det der eller ja, man skulle jo tro at man var tiltrukket av de som var kjekke, men slik er det ikke.

Jeg blir ofte tiltrukket av de som kanskje ikke er de kjekkeste, men jeg synes de er det siden jeg er tiltrukket av dem. Haha, det høres så selvmotsigende ut :) Jeg tror ustråling har endel å si og at personen har kvaliteter man liker. I hvert fall har jeg vært tiltrukket av en fyr en stund og først var det nok ustrålingen, men så oppdaget jeg at han var kjempesnill, virket morsom og intelligent.

Anonymkode: c5429...19b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kjemi, da! Og personlighet. Det er jo ikke sånn at du tiltrekkes av en mann fordi han er pen heller, ikke sant? Det hadde vært slitsomt om vi var tiltrukket av alle kjekke menn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han høres identisk ut til han jeg har blitt håpløst tiltrukket av, med unntak av dårlig ånde. Alt annet likt. Tror det jeg har falt for er at han er seksuelt aggressiv, og det er ikke gøy å innrømme. Liker jeg uattraktive menn som er seksuelt aggressive liksom? Flaut. Men ja, man kan jo ikke velge sånt selv, og jeg tror også han kan utsondre noe feromoner du fanger opp og at dere passer sammen på et eller annet nivå sånn rent biologisk. 

Anonymkode: 9a52d...70a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er jente i en vennegjeng med sju andre menn. Den minst pene er de får mest jenter fordi han snakker seg pen. Han oppfører seg på en slik måte at kvinner faller for han. Og fyren er beint igjennom god og han har glimt i øyet. Han ligger sjeldent med de, med mindre han ser for seg noe mer.

Han er rett og slett utrolig bra om man blir kjent med han.

Anonymkode: 2f1b9...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2018 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Vi er et kvinnedominert miljø der hvor jeg jobber. Vi har noe få menn som jeg overhodet ikke føler tiltrekning for bortsett fra én. Og det er han som er aller minst pen... Jeg tror de fleste ville vært enig med meg når jeg beskriver han som lite estetisk pen. Skallet, stor panne, stikkende og utstående øyne, torskelepper, dårlig ånde... Litt rar i bunn og grunn. Har ingen pene trekk, pondus osv.

Men likevel finner jeg meg håpløst tiltrukket av karen. Vet ikke hva det er, men noe er det. Har aldri opplevd dette før.

Hvordan kan man være tiltrukket av noen som ikke finnes vakker.. i det hele tatt??

Anonymkode: 18481...79b

Kanskje pga at du har dårlig smak...?

Anonymkode: a478f...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2018 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Vi er et kvinnedominert miljø der hvor jeg jobber. Vi har noe få menn som jeg overhodet ikke føler tiltrekning for bortsett fra én. Og det er han som er aller minst pen... Jeg tror de fleste ville vært enig med meg når jeg beskriver han som lite estetisk pen. Skallet, stor panne, stikkende og utstående øyne, torskelepper, dårlig ånde... Litt rar i bunn og grunn. Har ingen pene trekk, pondus osv.

Men likevel finner jeg meg håpløst tiltrukket av karen. Vet ikke hva det er, men noe er det. Har aldri opplevd dette før.

Hvordan kan man være tiltrukket av noen som ikke finnes vakker.. i det hele tatt??

Anonymkode: 18481...79b

Fordi du har lest for mye på KG og ikke fått logikken til å stemme 🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...