Gå til innhold

Kvalm - for tidlig mtp. mulig graviditet?


IsaLuna

Anbefalte innlegg

 

 Mannen og jeg har forsøkt siden juni å bli gravide. I dag og i går har jeg vært så kvalm at jeg har måtte være borte fra jobb. Mannen er ikke syk. Jeg tenker at det er altfor tidlig til at det kan ha noe med en eventuell graviditet å gjøre. Jeg venter (evt.) menstruasjon på onsdag-torsdag, så jeg er 10 dager etter pos. eggløsningstest.

Kan det være mulig at graviditet er årsaken? Jeg tenker det er for tidlig, men jeg pleier aldri å være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sannsynligvis for tidlig, men helt umulig er det ikke.  Jeg fikk (veldig svakt) positiv test 8 dager etter eggløsning, så da var det jo hcg i blodet, som kunne bidratt til symptomer. Kvalmen kom ikke før i uke 5-6 for min del. Det går en del omgangssyke nå. Krysser fingrene for at det ikke er det (og at du slipper å være veldig kvalm lenge hvis du er gravid) :)

Anonymkode: c5d9b...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tidlig ja 😊 og om du hadde positiv eggløsningstest for 10 dager siden så er det ikke sikkert du er mer enn 8-9 dpo 😊 jeg får alltid eggløsning dagen etter positiv test.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du er gravid og kvalm av det så syns jeg synd på deg. Jeg ble tidlig kvalm(uke 5) og har diagnosen ekstrem svangerskapskvalme. Fortsatt kvalm i uke 24. 

Anonymkode: a3e78...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var det 2 av graviditeten mine. Andre gang var det ikke planlagt, men forsto det da jeg ble kvalm.

Anonymkode: 3117b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var det 2 av graviditeten mine. Andre gang var det ikke planlagt, men forsto det da jeg ble kvalm.

Anonymkode: 3117b...de7

 

 

 Hvor tidlig ble du kvalm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, IsaLuna said:

Takk for svar :-)

 

 Bare å vente og se :-)

 

Nei, absolutt ikke.

Hvis kvalmen din kommer av graviditetshormoner vil du også få utslag på konsentrert urin.

Så bare å teste om du vil. Noen ganger mistolker man EL-tester også, du kan like gjerne være 12 DPO.

Anonymkode: 51bff...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, IsaLuna skrev:

 

 Hvor tidlig ble du kvalm?

Fra rundt 10 dpo ca :)

Anonymkode: 3117b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm ca. 9dpo begge gangene jeg har vært gravid. Men jeg hadde ikke nok hcg til å få utslag på graviditetstest før en halv uke senere. 

En av gangene var det kjemisk og da gikk kvalmen over FØR jeg fikk positiv test og deretter mensen like etterpå. 

Anonymkode: 49c1e...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...