Gå til innhold

Når du strikker lus.....løse tråder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du strikker lus og det er 5 omganger mellom,så blir det et hopp der lusetråden blir så løs på baksida. Hvordan strikker du den? Dårlig forklar da men....

Anonymkode: c3fa7...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk...skal prøve på det:) skal strikke en flaskeskjuler

Anonymkode: c3fa7...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du strikker lus og det er 5 omganger mellom,så blir det et hopp der lusetråden blir så løs på baksida. Hvordan strikker du den? Dårlig forklar da men....

Anonymkode: c3fa7...355

Lus er noe herk å strikke. 

Noen tvinner mellom 2. Og 3. Eller 3.og 4. Maske. Andre sleper tråden.  Ulempen med det siste er at det er lett å henge seg opp i og rive ut lusetråden. 

Spør du om hva du gjør de 5 omgangene mellom luseomgangen? Da tvinner du tråden for lusene i hovedfargen l omgangen du avslutter med lus, og på 3. Eller 4. Omgangen før du på ny omgang med lus tvinner tråden før du begynner på første lus. 

Anonymkode: 35697...ebd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lus er noe herk å strikke. 

Noen tvinner mellom 2. Og 3. Eller 3.og 4. Maske. Andre sleper tråden.  Ulempen med det siste er at det er lett å henge seg opp i og rive ut lusetråden. 

Spør du om hva du gjør de 5 omgangene mellom luseomgangen? Da tvinner du tråden for lusene i hovedfargen l omgangen du avslutter med lus, og på 3. Eller 4. Omgangen før du på ny omgang med lus tvinner tråden før du begynner på første lus. 

Anonymkode: 35697...ebd

👆 👍 

Dessuten: Pass på å la lusetråden være slakk nok på vranga, så ikke lusene "forsvinner" når du strekker det ferdige strikketøyet. (Ikke egentlig relatert til det du spør om, men noe mange gjør feil når de strikker lus.) 

Anonymkode: 638d3...73a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

👆 👍 

Dessuten: Pass på å la lusetråden være slakk nok på vranga, så ikke lusene "forsvinner" når du strekker det ferdige strikketøyet. (Ikke egentlig relatert til det du spør om, men noe mange gjør feil når de strikker lus.) 

Anonymkode: 638d3...73a

Og enda en uhyre viktig ting når man strikker mønster med eller uten lus, plasseringen/rekkefølgene på trådene på fingeren. Hvilken tråd som skal nærmest tommel/håndleddet og hvilken som skal ytterst på fingeren er det tusenmillioner meninger og diskusjoner om på facebookstrikkesidene. Det blir jegnikke klok av eller på. Men det jeg ser når jeg nå har blitt oppmerksom på saken er at dersom man tar den ene eller den andre tråden innerst sånn som det passer en selv, uten å være konsekvent, det gjør arbeidet stygt. 

Jeg har ikke verdens beste syn, men jeg ser dette tydelig på bilder både andre legger på facebook og bilder jeg har tatt av prøvelapper. Men jeg ser det ikke uten å ta bilde av tingen. Andre påstår at de gjør det. 

Så tvinningen må også være konsekvent hele arbeidet igjennom. 

Anonymkode: 35697...ebd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og enda en uhyre viktig ting når man strikker mønster med eller uten lus, plasseringen/rekkefølgene på trådene på fingeren. Hvilken tråd som skal nærmest tommel/håndleddet og hvilken som skal ytterst på fingeren er det tusenmillioner meninger og diskusjoner om på facebookstrikkesidene. Det blir jegnikke klok av eller på. Men det jeg ser når jeg nå har blitt oppmerksom på saken er at dersom man tar den ene eller den andre tråden innerst sånn som det passer en selv, uten å være konsekvent, det gjør arbeidet stygt. 

Jeg har ikke verdens beste syn, men jeg ser dette tydelig på bilder både andre legger på facebook og bilder jeg har tatt av prøvelapper. Men jeg ser det ikke uten å ta bilde av tingen. Andre påstår at de gjør det. 

Så tvinningen må også være konsekvent hele arbeidet igjennom. 

Anonymkode: 35697...ebd

Bunnfargen innerst mot strikketøyet og mønsterfargen hentes opp ved å ta pinnen under bunnfargen. Da kommer mønsterfargen godt frem!! 😊👍

Anonymkode: 9590f...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 14.12.2018 den 9.00, Fantastica skrev:

Du tvinner lusetråden med bunnfargen, så slipper du så lange tråder på baksiden. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...