Gå til innhold

Kjønnsroller


Jajariktigriktig

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva du sikter til her. Du må nesten vise til link. Personlig pleier jeg å holde meg vekke fra tråder om kjønnsroller. Jeg har ikke noe imot at menn peker ut problemer ved å være mann, men det er utrolig irriterende å lese innlegg fra menn som mener at likestilling har gjort livet vanskeligere for dem. Jeg har lest både det ene og det andre her inne. "Kvinner bør ikke jobbe det skader økonomien", "barn har det bedre når kvinner er hjemme" osv. 
Jeg nekter å ha dårlig samvittighet fordi småjenter har mer å se fram til enn et liv på kjøkkenet. 

Jeg er ikke helt med på de tradisjonelle kjønnsrollene. Det virker som det er stress for alle sammen. Jeg kjenner et ektepar som bor i et annet land, og selv om de ser på seg selv som like i forholdet, føler mannen at han ikke er god nok hvis kvinnen tjener mer enn han, fordi han er oppdratt til å tenke at det er han som skal tjene penger for å forsørge familien. Det er jo ganske trist. Samtidig er dette også en kultur hvor ingen ligger skjul på at kvinner diskrimineres i arbeidslivet og i utdanning. Det virker som disse gammeldagse kjønnsrollene gjør mennesker deprimerte. 

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn, vær så snill og engasjer dere. Grip mannedagen 19\11 og skap debatter. Belys aktuelle tema og jobb for likestilling. 

Anonymkode: 3c07d...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎12‎.‎2018 den 8.48, AnonymBruker skrev:

Det er da ganske typisk at de færreste bryr seg om menn og menns problemer. Alt i dag handler om kvinner og hvor store offre de er i enhver situasjon.

Anonymkode: 820f8...ec1

Jeg er helt enig at hovedfokuset er på kvinner i dagens media, men dette er da vitterlig et kvinnforum?! Er vel selvskrevent at forumet behandler kvinnerelaterte problemer først og fremst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...