Gå til innhold

Hvem gidder å gi 400 000 for en dårlig Volkswagen candy??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

400 000 for en varebil av den dårlige klassen, hvem faen legger så mye penger i en så dårlig bil når det finnes så mye bedre til en mye bedre pris på markedet? 

134939494

Anonymkode: f5eb1...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke betalt 400 for en slik bil. Den heter forøvrig Caddy og ikke Candy. Når vi så er inne på temaet så klarer jeg ikke å unngå å si at de bilene som jeg mener er mest overpriset er eldre utgaver av BMW535D. Tenker da på E60. Har du en slik så anbefaler jeg på det sterkeste å selge så snart som mulig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle må ikke ha en slik kaksebil som det du har. 

Anonymkode: f0b6e...25d

Kaksebil?? Har ikke en Ferrari..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Mannisinbestealder skrev:

Jeg ville ikke betalt 400 for en slik bil. Den heter forøvrig Caddy og ikke Candy. Når vi så er inne på temaet så klarer jeg ikke å unngå å si at de bilene som jeg mener er mest overpriset er eldre utgaver av BMW535D. Tenker da på E60. Har du en slik så anbefaler jeg på det sterkeste å selge så snart som mulig. 

Ja vet det, men får ikke rettet da den ble anonym...

Spørs hva du anser som gammelt/eldre, men nei, BMW er ikke overpriset, de lappene mer den koster er virkelig brukt på komfort i forhold til en dårlig Volkswagen, Opel, Skoda og slik søppel.

Skal muligens selge den om et par år, men da skal jeg ha 550D

Endret av BMW 5-serie 535D
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var kanskje litt frekt av meg. Du får ta dett som etvelment råd. Jeg kjører selv en rask BMW. Det er sportslige og gode biler. De sprekeste er selvsagt morsomst, men en 520 eller 525 er ellers like pen og god å kjøre. Kanskje til og med bedre på grunn av lavere vekt. Når jeg kjøpte min var den bare noen måneder gammel og jeg betalte kanskje i overkant av 1000 kr ekstra per hk for en ekstra sterk motor. Bilen har en forventet levetid på ca 20 år så det går greit. Når jeg så ser at noen betaler 100K ekstra for 100 hk i en gammel 5 serie som har noen få år igjen på vegen så er det galskap. Jeg snakker da om pristillegget fra 525D til 535D. 535D har 3 Liter diesel med 272 hk. Det var eksklusivt for noen år siden, men i dag er det bedre å kjøpe F10 530D eller nyere 330e og 530e. Alle disse er nyere, bedre, raskere og billigere å eie. Girkassene er mye kvikkere nå enn de var for 10-15 år siden og mange elbiler og hybridbiler er raskere enn de gamle BMWene. I Tyskland prises gamle 5 serier nesten uavhengig av motorstørrelse. Om man vil importere så koster den sterkeste motoren 20-30 tusen ekstra og det kanskje et fornuftig tillegg for sterkere motor på en gammel bil.

Endret av Mannisinbestealder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mannisinbestealder skrev:

Dette var kanskje litt frekt av meg. Du får ta dett som etvelment råd. Jeg kjører selv en rask BMW. Det er sportslige og gode biler. De sprekeste er selvsagt morsomst, men en 520 eller 525 er ellers like pen og god å kjøre. Kanskje til og med bedre på grunn av lavere vekt. Når jeg kjøpte min var den bare noen måneder gammel og jeg betalte kanskje i overkant av 1000 kr ekstra per hk for en ekstra sterk motor. Bilen har en forventet levetid på ca 20 år så det går greit. Når jeg så ser at noen betaler 100K ekstra for 100 hk i en gammel 5 serie som har noen få år igjen på vegen så er det galskap. Jeg snakker da om pristillegget fra 525D til 535D. 535D har 3 Liter diesel med 272 hk. Det var eksklusivt for noen år siden, men i dag er det bedre å kjøpe F10 530D eller nyere 330e og 530e. Alle disse er nyere, bedre, raskere og billigere å eie. Girkassene er mye kvikkere nå enn de var for 10-15 år siden og mange elbiler og hybridbiler er raskere enn de gamle BMWene. I Tyskland prises gamle 5 serier nesten uavhengig av motorstørrelse. Om man vil importere så koster den sterkeste motoren 20-30 tusen ekstra og det kanskje et fornuftig tillegg for sterkere motor på en gammel bil.

Neida, ikke noe frekt i det.

Jeg kom over et bra kjøp på den bilen så klarte ikke å la vær å kjøpe den, han som solgte den hadde surret mye med økonomien og måtte selge fort. Da prutet jeg litt på bilen å sa kan komme idag å hente den om det passer, så det gjorde det. Prisen vil jeg ikke skrive offentlig her, men kan si så mye som at jeg kan selge den nå om jeg vil med fortjeneste 😁 det er en 2012 modell uten skjønnhetsfeil eller noe. 

Er ikke mange elbiler som slår min 535D på fart, men akkuratt i akserelasjonen blir den nok slått litt, men bmw'en tar de fort igjen 😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Neida, ikke noe frekt i det.

Jeg kom over et bra kjøp på den bilen så klarte ikke å la vær å kjøpe den, han som solgte den hadde surret mye med økonomien og måtte selge fort. Da prutet jeg litt på bilen å sa kan komme idag å hente den om det passer, så det gjorde det. Prisen vil jeg ikke skrive offentlig her, men kan si så mye som at jeg kan selge den nå om jeg vil med fortjeneste 😁 det er en 2012 modell uten skjønnhetsfeil eller noe. 

Er ikke mange elbiler som slår min 535D på fart, men akkuratt i akserelasjonen blir den nok slått litt, men bmw'en tar de fort igjen 😎

Morsomt hvor rå du synes den overprisa tyskern din er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nye Caddy for over 400 k er mitt beste bilkjøp! Har hatt den i snart 2 år og er strålende fornøyd! Den har alt jeg trenger :D

Anonymkode: 13eca...43a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører nok Caddy fremfor en overprisa BMW på langtur ja! Gjort det flere ganger, og det blir nok enda fler! Har kjørt BMW, og sitti på, men sittekomforten er rett og slett elendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

400 000 for en varebil av den dårlige klassen, hvem faen legger så mye penger i en så dårlig bil når det finnes så mye bedre til en mye bedre pris på markedet? 

Anonymkode: f5eb1...6e7

Skal vi se: dette er toppspeccet Caddy, med den heftigste motoren, firehjulsdrift og en ganske god   Girkasse. Jeg prøvde en slik for ikke lenge siden, og dette er en relativt heftig bil kjøreegenskap messig. Faktisk også i sammenligning med andre typer biler.

I tillegg har den en bagasjeromsløsning som er svindyr og utrolig praktisk for de som er i markedet for denne typen bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt funny at du selv kaller deg BMW, som er langt dårligere og verre priset.

Anonymkode: 12f22...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Candy, haha :) Hva med å pimpe opp en Caddy litt? Rosa foliering, øyevipper, rosa terninger, plysjseter? Det hadde vært sprekt! Og DEN basskassa! Da blir det en Candy, ja. 

Hva gjør Opel/VW/Nissan/hva faen bedre enn BMW? Forståelige navn! 

Dessuten tror jeg du må innse at folk har forskjellige behov. Selv ville jeg nok ikke hatt en varebil, jeg lener mer mot sedan/coupe. Men heller varebil enn stasjonsvogn 🤮

Jeg respekterer derimot ditt engasjement og forsøk på å skape litt liv her inne på dette forlatte underforumet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2018 den 23.14, Mannisinbestealder skrev:

Dette var kanskje litt frekt av meg. Du får ta dett som etvelment råd. Jeg kjører selv en rask BMW. Det er sportslige og gode biler. De sprekeste er selvsagt morsomst, men en 520 eller 525 er ellers like pen og god å kjøre. Kanskje til og med bedre på grunn av lavere vekt. Når jeg kjøpte min var den bare noen måneder gammel og jeg betalte kanskje i overkant av 1000 kr ekstra per hk for en ekstra sterk motor. Bilen har en forventet levetid på ca 20 år så det går greit. Når jeg så ser at noen betaler 100K ekstra for 100 hk i en gammel 5 serie som har noen få år igjen på vegen så er det galskap. Jeg snakker da om pristillegget fra 525D til 535D. 535D har 3 Liter diesel med 272 hk. Det var eksklusivt for noen år siden, men i dag er det bedre å kjøpe F10 530D eller nyere 330e og 530e. Alle disse er nyere, bedre, raskere og billigere å eie. Girkassene er mye kvikkere nå enn de var for 10-15 år siden og mange elbiler og hybridbiler er raskere enn de gamle BMWene. I Tyskland prises gamle 5 serier nesten uavhengig av motorstørrelse. Om man vil importere så koster den sterkeste motoren 20-30 tusen ekstra og det kanskje et fornuftig tillegg for sterkere motor på en gammel bil.

Mulig bilen din kan leve i 20 år, men den er pensjonist når den er 5 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...