Gå til innhold

Løpsk tispe pisserned hele nabolaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hannhund. Og han blir helt psykotisk når det er løpetid overalt. Nå har han ikke spist eller sovet på 5 dager. Ligger her hjemme og skjelver. Uler. Er helt ute av seg. Jeg får lyst å riste disse tispeeierne. Skjønner at tispa må luftes, men de er ute og går med henne konstant. Hun pisser og markerer overalt i nabolaget. Lang tur morgen, formiddag, kveld, senkveld. Uføretrygdede eiere som ikke har så mye annet å gjøre. Skjønner at de vil gå tur, men når man bor i blokk med 4-5 hannhunder som blir helt forkvaklet kan man kanskje ta litt hensyn. Behøver man virkelig å la tispa være ute hele jævla døgnet?!?! Jeg kastrerer han snart kun Pga denne tispa.....

kjenner jeg snart får fnatt av dette her.

 

Anonymkode: 7f245...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hannhund. Og han blir helt psykotisk når det er løpetid overalt. Nå har han ikke spist eller sovet på 5 dager. Ligger her hjemme og skjelver. Uler. Er helt ute av seg. Jeg får lyst å riste disse tispeeierne. Skjønner at tispa må luftes, men de er ute og går med henne konstant. Hun pisser og markerer overalt i nabolaget. Lang tur morgen, formiddag, kveld, senkveld. Uføretrygdede eiere som ikke har så mye annet å gjøre. Skjønner at de vil gå tur, men når man bor i blokk med 4-5 hannhunder som blir helt forkvaklet kan man kanskje ta litt hensyn. Behøver man virkelig å la tispa være ute hele jævla døgnet?!?! Jeg kastrerer han snart kun Pga denne tispa.....

kjenner jeg snart får fnatt av dette her.

 

Anonymkode: 7f245...30a

Oppdra hunden din da. Det er jo ikke andres feil at den ikke takler det. Andre klarer fint å ha hannhunder.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du som har hannhund kan gå turer så mye du vil. Men du mener naboen med tispe må gå når det passer deg? Høres  jo fornuftig ut. Hunden til naboen må da få gå turer den også

Det er helt normalt at hannhunder blir sånn, hvis det plager deg så ekstremt så burde du kanskje latt være og skaffe hann hund. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, engern said:

Så du som har hannhund kan gå turer så mye du vil. Men du mener naboen med tispe må gå når det passer deg? Høres  jo fornuftig ut. Hunden til naboen må da få gå turer den også

Det er helt normalt at hannhunder blir sånn, hvis det plager deg så ekstremt så burde du kanskje latt være og skaffe hann hund. 

 Har aldri sagt at de ikke skal få gå tur! Hvor tok du det fra? De er ute til alle døgnets tider. De andre tispene i nabolaget løper da de også. Og det  går helt greit. de pisser ikke med hele nærområdet slik som denne. Og de går ikke tur. De er ute og henger i garasjen, i heisen, ved inngangen osv osv. 

Hadde med meg bikkja i bilen her i dag, og da observerte jeg denne tispa pisse inne i garasjeanlegget. Det er ekstremt! 

Anonymkode: 7f245...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det å ha hannhund.. Har selv tispe og det er ikke uten grunn.. Gidder ikke styret med hannhunder som markerer og tisser overalt hele året! 

En må da få lov til å lufte hunden sin så mye man ønsker. Løpetid eller ikke 😊

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snorkfrøken said:

Sånn er det å ha hannhund.. Har selv tispe og det er ikke uten grunn.. Gidder ikke styret med hannhunder som markerer og tisser overalt hele året! 

En må da få lov til å lufte hunden sin så mye man ønsker. Løpetid eller ikke 😊

Vel, jeg gidder ikke livmorbetennelse, jursvulster, løpetid også innbilt svangerskap med total adferdsendring halve året etterpå slik det er hos mange tisper. Ellers er tisper mindre sympatiske enn hannhunder i min bok. 

Men det må da gå an å ta hensyn begge veiene? Trodde jeg. Helt til jeg kom på at dette var KG. Krangleguiden......

 

Anonymkode: 7f245...30a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å pisse i garasjeanlegget er ikke ok. Men ellers må jeg si at den tispen er veldig heldig som får så mye tur og blir godt ivaretatt av sine eiere. Om hannhunden din ikke roer seg ned,så kan du jo høre med veterinæren om kjemisk kastrering kan hjelpe.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei tispe med løpetid nå, og hun markerer på ti forskjellige steder på en ti-minutters tur. Så hva mener du vi skal gjøre da? Ta på henne Pampers og holde henne inne i tre uker? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nettvenn said:

Å pisse i garasjeanlegget er ikke ok. Men ellers må jeg si at den tispen er veldig heldig som får så mye tur og blir godt ivaretatt av sine eiere. Om hannhunden din ikke roer seg ned,så kan du jo høre med veterinæren om kjemisk kastrering kan hjelpe.

Syns ikke jeg skal måtte gi bikkja mi medisiner som øker risiko så mye for diabetes når tingene kunne vært løst enkelt ved at alle tok litt hensyn begge veier.

har hatt tispe selv. Gikk da ikke og satte meg ned for å hilse alle hannhundene i nabolaget til å komme og snuse når den hadde løpetid. Gikk tur, gjerne mottakere steder enn der jeg til vanlig traff 5-6 andre bikkjer. Også var alle fornøyde. Slik oppfører forøvrig andre tidpeeiere her i området seg også. Jeg trodde det var det som var normalt.

og problemet er ikke når jeg er på tur med min hund. Problemet er at nabolaget er så marinert av denne løpskraft tispa at han ikke klarer å roe seg inne. Ute har vi full kontroll.

Anonymkode: 7f245...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Har aldri sagt at de ikke skal få gå tur! Hvor tok du det fra? De er ute til alle døgnets tider. De andre tispene i nabolaget løper da de også. Og det  går helt greit. de pisser ikke med hele nærområdet slik som denne. Og de går ikke tur. De er ute og henger i garasjen, i heisen, ved inngangen osv osv. 

Hadde med meg bikkja i bilen her i dag, og da observerte jeg denne tispa pisse inne i garasjeanlegget. Det er ekstremt! 

Anonymkode: 7f245...30a

Lukta sitter lenge så om de går en eller 10 ganger om dagen spiller ingen rolle, bikkja di vil reagere uansett. 

Hva med å kastrere din hund så den slipper å plages?

Anonymkode: efb40...00d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lang tur morgen, formiddag, kveld, senkveld. Uføretrygdede eiere som ikke har så mye annet å gjøre.

Anonymkode: 7f245...30a

 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og de går ikke tur. De er ute og henger i garasjen, i heisen, ved inngangen osv osv.

Anonymkode: 7f245...30a

Endrer du historien så den passer bedre til svarene du får? :fnise: 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FantasDick said:

 

Endrer du historien så den passer bedre til svarene du får? :fnise: 

Nei, men jeg presiserer at de er ute og dasser med denne narkobikkja overalt hele dagen. 

Anonymkode: 7f245...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, MissAlba said:

Jeg har ei tispe med løpetid nå, og hun markerer på ti forskjellige steder på en ti-minutters tur. Så hva mener du vi skal gjøre da? Ta på henne Pampers og holde henne inne i tre uker? 

Jeg bor som sagt i blokk. Mange bikkjer i blokka. Hadde du bært en av dem, hadde keg forventet at du gikk tur på steder som karakteriseres som vei, skog, uteområder. Ikke pisset ned verandaen til alle som bodde i første etasje. Ikke pisset i og rett utenfor fellesgarasjen, ikke pisset ned lekeområder til ungene, ikke slapp bikkja inn i hagene til folk (som en sammenlikning). Jeg hadde også forventet at du sa ifra om løpetid når jeg møtte deg på tur med min hannhund. 

Thats it.

Anonymkode: 7f245...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg gidder ikke livmorbetennelse, jursvulster, løpetid også innbilt svangerskap med total adferdsendring halve året etterpå slik det er hos mange tisper. Ellers er tisper mindre sympatiske enn hannhunder i min bok. 

Men det må da gå an å ta hensyn begge veiene? Trodde jeg. Helt til jeg kom på at dette var KG. Krangleguiden......

 

Anonymkode: 7f245...30a

Svært så vanskelig det skulle være for deg å ha hund? Ikke takler du å ha hannhund og tispe takler du visst heller ikke. Kanskje du burde revurdere hundeholdet ditt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, addict said:

Svært så vanskelig det skulle være for deg å ha hund? Ikke takler du å ha hannhund og tispe takler du visst heller ikke. Kanskje du burde revurdere hundeholdet ditt.

Hvor står det at jeg ikke takler å ha hannhund? Du er faen meg ikke sann.

jeg tror faktisk enhver av dere her inne hadde skjønt problemet med denne narkisbikkja om dere hadde møtt den sammen med eierne. Tror ikke det var mitt hundehold som hadde blitt kritisert da for å si det sånn. 

Anonymkode: 7f245...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at jeg ikke takler å ha hannhund? Du er faen meg ikke sann.

jeg tror faktisk enhver av dere her inne hadde skjønt problemet med denne narkisbikkja om dere hadde møtt den sammen med eierne. Tror ikke det var mitt hundehold som hadde blitt kritisert da for å si det sånn. 

Anonymkode: 7f245...30a

Det er jo ganske tydelig at du ikke takler det mtp at du reagerer på at en annen hund får flere lufteturer hver dag. Der er du som ikke klarer å håndtere din hund i situasjonen. Forøvrig er det jo også ganske lett å se at du ikke håndterer det på måten du både reagerer og ytrer deg på. I tillegg så endrer du historien etterhvert som det passer deg.

 

Hvis du googler litt så klarer du helt sikkert å finne fagfolk som kan hjelpe deg.

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ro deg ned. De kan gå tur med hunden sin hvert eneste minutt døgnet rundt om de vil. Du får kastrere og/eller oppdra hunden din hvis det er så ille for deg. Ja, er negative sider med begge kjønn. Jatenk her da, med flere hannhunder OG flere tisper i samme hus! Både tispene og hannhundene er helt normale, hele året. Litt atferdsendringer rundt løpetiden, men ikke stort. Men så har da mine også grenser, i tillegg til at de får brukt energi og får hjernetrim. Seriøst, voks opp og slutt å legge dine egne problemer på andre. I tillegg kommer du med nedlatende kommentarer fordi de er uføretrygdet. Du virker sannelig som en usympatisk person, ikke rart hunden din går av skaftet. 

PS. Nei, det er ikke normalt eller sunt at friske, godt oppdratte hannhunder som får det de trenger aldri spiser eller sover, uler hele tiden og sliter så mye bare fordi en tispe har løpetid i nærheten (en ting hadde vært hvis den var i samme rom), så du burde virkelig gjøre hunden en tjeneste og kastrere den, stakkars.

Anonymkode: 8a734...801

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg gidder ikke livmorbetennelse, jursvulster, løpetid også innbilt svangerskap med total adferdsendring halve året etterpå slik det er hos mange tisper. Ellers er tisper mindre sympatiske enn hannhunder i min bok. 

Men det må da gå an å ta hensyn begge veiene? Trodde jeg. Helt til jeg kom på at dette var KG. Krangleguiden......

 

Anonymkode: 7f245...30a

Kan være enig med deg der. Tispa mi fikk livmorsbetennelse og ble kastrert. Slipper løpetid, så er heldig sånn sett. Kunne aldri valgt hannhund uansett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å her har vi en hundeeier som kun ser hva andre gjør feil. De må få gå tur med bikkja når pokkern de vil, å du har ikke noe du skulle ha sagt. Om du ikke takler å ha en hannhund og heller ikke ønsker å gjøre grep for at det skal bli mindre plagsomt for han så skulle du kanskje hatt et annet dyr. Alle andre kan ikke gå å ta hensyn til at det KAN være en hannhund i nærheten. Den hunden er ene og alene ditt problem. 

Anonymkode: c06ae...6d1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hannhund. Og han blir helt psykotisk når det er løpetid overalt. Nå har han ikke spist eller sovet på 5 dager. Ligger her hjemme og skjelver. Uler. Er helt ute av seg. Jeg får lyst å riste disse tispeeierne. Skjønner at tispa må luftes, men de er ute og går med henne konstant. Hun pisser og markerer overalt i nabolaget. Lang tur morgen, formiddag, kveld, senkveld. Uføretrygdede eiere som ikke har så mye annet å gjøre. Skjønner at de vil gå tur, men når man bor i blokk med 4-5 hannhunder som blir helt forkvaklet kan man kanskje ta litt hensyn. Behøver man virkelig å la tispa være ute hele jævla døgnet?!?! Jeg kastrerer han snart kun Pga denne tispa.....

kjenner jeg snart får fnatt av dette her.

 

Anonymkode: 7f245...30a

Har du bare en turvei i hele området ditt? Å kastrere en hanhund er et fornuftig valg. 

Koker det over for deg på grunn av dine egne hormoner nå? 

Anonymkode: 39ae3...021

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...