Gå til innhold

hvordan vet de andre insatte i fengsel hva folk har gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg satt inne fikk man kort tid ut i oppholddet utlevert et dokuemnt hvor det sto hvilken paragraf man satt inne for. Det var forventet at man viste dette dokumentet til de andre innsatte.

Anonymkode: 40dd9...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De spør hverandre, og så anslå du vell litt utifrå lengde på straffen, fengsel og liknede. Store saker veit jo «alle» hvem er.. og det kriminell miljø kjenner jo hverandre litt

Anonymkode: bf179...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, så ekkelt!? Så en voldtektstype kommer øverst som den minst verste? Typ sånn:

Festvoldtekt
Voldtekt mot partner
Overfallsvoldtekt
Overfallsvoldtekt begått av utlendsk mot norsk, ung jente
Overfallsvoldtekt i gruppe
Overgrep mot barn
Overgrep mot egne barn

????

Anonymkode: 70a29...998

Æsj??? De er da lavest på rangstigen som det går. De får vel som fortjent, vil jeg mene.

Anonymkode: c5ca4...476

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj??? De er da lavest på rangstigen som det går. De får vel som fortjent, vil jeg mene.

Anonymkode: c5ca4...476

Ja, men å rangere overgrep blir også feil. Overgrep er grusomt uansett hvem det er rettet mot. Det er en jævlig forbrytelse uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som gjerne skryter av å ha vært voldelige i fengsel egentlig har vært de mest usikre der inne. Vi vet veldig lite av hva som egentlig skjer der uten å være der selv.

Anonymkode: 1b403...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg satt inne fikk man kort tid ut i oppholddet utlevert et dokuemnt hvor det sto hvilken paragraf man satt inne for. Det var forventet at man viste dette dokumentet til de andre innsatte.

Anonymkode: 40dd9...570

Står det kun paragrafen eller står det noe mer rundt selve saken? hvis man sitter inne for pengeutpressing, vil det kun stå "utpressing" på arket eller vil det stå noe mer rundt selve saken. hvis man er utsatt for ran vil det kun stå det?

Anonymkode: a8fc5...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja, men å rangere overgrep blir også feil. Overgrep er grusomt uansett hvem det er rettet mot. Det er en jævlig forbrytelse uansett.

Jeg vil mye heller bli utsatt for en festvoldtekt enn å bli voldtatt som lite barn. Synes jo voksen mennesker, som utsetter barn for noe så grusomt, er lavest på rangstigen. 

Anonymkode: 2825e...f24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil mye heller bli utsatt for en festvoldtekt enn å bli voldtatt som lite barn. Synes jo voksen mennesker, som utsetter barn for noe så grusomt, er lavest på rangstigen. 

Anonymkode: 2825e...f24

Ja. Selvsagt enig i det. Jeg mener voldtekt er grusomt uansett, men største svik er å voldta egne barn. Likevel er det også fælt med festvoldtekter. Alt som har med seksualisert vold er bare jævlig, noe ingen fortjener å gjennomgå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil mye heller bli utsatt for en festvoldtekt enn å bli voldtatt som lite barn. Synes jo voksen mennesker, som utsetter barn for noe så grusomt, er lavest på rangstigen. 

Anonymkode: 2825e...f24

Her er jeg enig. 

En voldtektsmann er et udyr, men det er uansett noe som skiller en som «tar for seg» på fest ovenfor en for full jente, enn en som voldtar et barn. Jeg tror mange av mennene som har voldtatt voksne kvinner ville blitt frastøtet av tanken på å voldta et barn. Det finnes maktvoldtekter hvor voksne forgriper seg på barn uten å egentlig føle en enorm seksuell tilnærming, men de fleste som forgriper seg på barn opplever seksuell tenning. Her er det jo klart noe som er feil i hjernen. 

Jeg har snakket med menn som har forgrepet seg på barna sine gjennom tidligere jobb i barneverntjenesten. Definitivt den vanskeligste delen da lovverket er tydelig på at vi må respektere mennesket til tross for handlingen. Jeg har hørt så mange dårlige unnskyldninger og forklaringer på hvorfor barnet måtte ligge naken sammen med han, eller verre, og det ble aldri begripelig. For meg er det helt ubegripelig at noen vil gjøre noe sånn mot et barn. 

Anonymkode: 4529c...529

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Peonjenta skrev:

Han havner ikke i fengsel om man nasker en snickers.

🤦‍♂️

Anonymkode: 90ab1...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...