AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #1 Skrevet 12. desember 2018 Hei, Vi bor i tomannsbolig, og har badet rett over de under sitt bad. Mannen der røyker på badet, og lukten siger opp til badet vårt. Jeg blir veldig kvalm og føler jeg får det i halsen. Jeg lurer derfor på hva jeg kan gjøre for å rense lufta der? Hva hjelper med å fjerne lukta? Føler jeg er blitt ekstra sensitiv i det siste. Helt greit at han røyker altså, men vil bare vite hva jeg kan gjøre så problemet ikke blir så stort :)? Anonymkode: 6ad05...05d
Pinkee Skrevet 12. desember 2018 #3 Skrevet 12. desember 2018 Regner med lukten kommer gjennom ventilasjon? Da har du valgene; Spørre han om han kan røyke en annen plass? Tette ventilasjonen dere har nå, og lage en ny. Venne deg til lukten. Når det hele tiden kommer ny røyklukt, så hjelper det lite med eddik, duftpinner og lignende. For å få vekk, så må du fjerne kilden til lukten. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #4 Skrevet 12. desember 2018 16 minutter siden, Pinkee skrev: Regner med lukten kommer gjennom ventilasjon? Da har du valgene; Spørre han om han kan røyke en annen plass? Tette ventilasjonen dere har nå, og lage en ny. Venne deg til lukten. Når det hele tiden kommer ny røyklukt, så hjelper det lite med eddik, duftpinner og lignende. For å få vekk, så må du fjerne kilden til lukten. Skader ikke spørre. Jeg kan egentlig ikke se noe ventilasjon, vet ikke helt hvordan det ser ut. Lurer på om det kommer opp fra røret (det hullet i gulvet)? Anonymkode: 6ad05...05d
frekvens Skrevet 12. desember 2018 #5 Skrevet 12. desember 2018 Har du ikke avtrekk på badet? Nei, hadde det kommet luft opp av sluket ditt så hadde du luktet mye rart.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #6 Skrevet 12. desember 2018 Lite å gjøre utover å flytte dessverre. Anonymkode: 162b4...be3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7 Skrevet 12. desember 2018 Ville tatt en prat uten angripe, bare spørre, snakke om det. Eddik ja, men en skål eller to med bakepulver synes jeg fungerer bedre. På badet blir det kanskje litt annereledes pga. fukt men. Anonymkode: def9b...2e1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #8 Skrevet 12. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Vi bor i tomannsbolig, og har badet rett over de under sitt bad. Mannen der røyker på badet, og lukten siger opp til badet vårt. Jeg blir veldig kvalm og føler jeg får det i halsen. Jeg lurer derfor på hva jeg kan gjøre for å rense lufta der? Hva hjelper med å fjerne lukta? Føler jeg er blitt ekstra sensitiv i det siste. Helt greit at han røyker altså, men vil bare vite hva jeg kan gjøre så problemet ikke blir så stort :)? Anonymkode: 6ad05...05d Bedre isolering og ventilering. Du kan ikke fjerne lukt ved å tilføre lukt. I beste fall får du da en coctail av kjemisk lukt som er lite heldig å puste i. Anonymkode: 82450...d6c 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #9 Skrevet 12. desember 2018 4 timer siden, frekvens skrev: Har du ikke avtrekk på badet? Nei, hadde det kommet luft opp av sluket ditt så hadde du luktet mye rart. Hehe sant det, vet ikke hva avtrekk er.. Er helt lost på det området. Anonymkode: 6ad05...05d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #10 Skrevet 12. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bedre isolering og ventilering. Du kan ikke fjerne lukt ved å tilføre lukt. I beste fall får du da en coctail av kjemisk lukt som er lite heldig å puste i. Anonymkode: 82450...d6c Tror du det er noe i veien med isoleringen? Badet er helt nyoppusset (ifjor).. Anonymkode: 6ad05...05d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #11 Skrevet 12. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville tatt en prat uten angripe, bare spørre, snakke om det. Eddik ja, men en skål eller to med bakepulver synes jeg fungerer bedre. På badet blir det kanskje litt annereledes pga. fukt men. Anonymkode: def9b...2e1 Ja, vurderer faktisk å gjøre det. Han er veldig grei å snakke med, så det blir nok første løsningen. Hadde det vært en dag i uken bare, greit, men det er hver dag..så ja, gjør det først Før jeg prøver andre ting takk Anonymkode: 6ad05...05d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #12 Skrevet 12. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Vi bor i tomannsbolig, og har badet rett over de under sitt bad. Mannen der røyker på badet, og lukten siger opp til badet vårt. Jeg blir veldig kvalm og føler jeg får det i halsen. Jeg lurer derfor på hva jeg kan gjøre for å rense lufta der? Hva hjelper med å fjerne lukta? Føler jeg er blitt ekstra sensitiv i det siste. Helt greit at han røyker altså, men vil bare vite hva jeg kan gjøre så problemet ikke blir så stort :)? Anonymkode: 6ad05...05d Vær glad du ikke levde da alle røyket, overalt! 😊 Anonymkode: febb1...0be
frekvens Skrevet 12. desember 2018 #13 Skrevet 12. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe sant det, vet ikke hva avtrekk er.. Er helt lost på det området. Anonymkode: 6ad05...05d Du har ikke noe hull i vegg eller tak som suger inn luft/trekker ut fuktigheten?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #14 Skrevet 12. desember 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær glad du ikke levde da alle røyket, overalt! 😊 Anonymkode: febb1...0be Haha, ja er veldig heldig sånn sett. Jeg reagerte ikke på røyk før, men de siste årene har det blitt ille. Særlig nå som det er så tørr luft.. Anonymkode: 6ad05...05d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #15 Skrevet 12. desember 2018 11 minutter siden, frekvens skrev: Du har ikke noe hull i vegg eller tak som suger inn luft/trekker ut fuktigheten? Nei, ikke som jeg ser. Har vindu bare, kanskje det hjelper å sette opp det ? Anonymkode: 6ad05...05d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #16 Skrevet 12. desember 2018 Kanskje det er satt opp sånn i taket..leste om det kanskje det det er? Er sjeldent fuktig luft der, kun etter varmt langt bad..men det går over så snart jeg åpner døra. Anonymkode: 6ad05...05d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå