Gå til innhold

Jeg opplever å ikke bli trodd av sjefen min..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dårlig kotyme å ringe sjefen på søndagskveld. En sms hadde holdt. Hva slags arbeidsplass er dette? Er det en ukultur for mandagsfravær? Noen spesiell grunn til at sjefen var skeptisk til ditt fravær? Hvis dette er et privat foretak der ansattes fravær går direkte utover sjefen kan jeg godt forstå det blir surmuling.

Anonymkode: 9a9f9...9e7

De fleste sjefer ønsker at man skal ringe...

Anonymkode: 5a13c...31a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste sjefer ønsker at man skal ringe...

Anonymkode: 5a13c...31a

Det er nok litt ulikt, her sendes kun mail.

Anonymkode: 74f2a...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde du nok måttet se deg etter en annen jobb om du hadde jobbet hos meg hvert fall. Det jeg selv ser etter hos arbeidstakere er lydighet. Se ned, vær lydig og gjør en god jobb, så går det mine arbeidstakere bra, og de får da også mulighet til forfremmelse. 

Og ja, sykdom på mandager er et stort problem i bransjer der det jobber mange unge. Sier ikke at det gjelder TS, men man bør jo kunne forstå at sjefen først spør om dette i en butikkjobb der det er mange unge som tidvis fester mye. Mandager er ofte slett ikke gøy, men man må jo bare gjennom de også. Og møter man ikke opp, så får det konsekvenser for kolleger, som får en verre start på uka. Det er faktisk sjefens ansvar å sørge for at de andre ikke blir overarbeidet også, og da må man tørre å spørre noen upopulære spørsmål rundt sykdom noen ganger. 

Anonymkode: 1409b...89e

Lydighet, se ned og vær lydig...Det er ikke dette som fører til at man gjør en god jobb for å si det sånn...Håper du tuller her, hvis ikke så vil jeg bare informere om at vi er i 2018...

Du har noen poeng i andre avsnitt, men unge mennesker skal også behandles med respekt. Klart man skal si fra selv om man er ung! Min datter gjorde det til en totalt urimelig butikksjef og han forandret seg faktisk til det bedre etterpå! 

Så TS: Uprofesjonelt fra sjefen din, jeg synes du skal ta det opp! 

Anonymkode: ffaf3...494

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde du nok måttet se deg etter en annen jobb om du hadde jobbet hos meg hvert fall. Det jeg selv ser etter hos arbeidstakere er lydighet. Se ned, vær lydig og gjør en god jobb, så går det mine arbeidstakere bra, og de får da også mulighet til forfremmelse. 

Anonymkode: 1409b...89e

Så du er en sjef uten lederferdigheter? Du høres ut som noen som tenner på å dominere andre. En arbeidsplass er ikke soverommet ditt. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Chiyo skrev:

Så du er en sjef uten lederferdigheter? Du høres ut som noen som tenner på å dominere andre. En arbeidsplass er ikke soverommet ditt. 

Slett ikke. Men poenget er at man må gjøre den jobben man er satt til uten for mye diskusjon. Arbeidstakere som har en egen agenda har jeg ikke så mye til overs for. Og ja, det å være "lydig" er faktisk en del av det å være lojal mot arbeidsgiver. Arbeidsgiver har styringsrett, noe som betyr at h*n styrer hva, når, av hvem og eventuelt hvordan en arbeidsoppgave skal utføres. Slik er det for alle arbeidstakere, og mange av oss som har vært arbeidsgivere også. 

Anonymkode: 1409b...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lydighet, se ned og vær lydig...Det er ikke dette som fører til at man gjør en god jobb for å si det sånn...Håper du tuller her, hvis ikke så vil jeg bare informere om at vi er i 2018...

Du har noen poeng i andre avsnitt, men unge mennesker skal også behandles med respekt. Klart man skal si fra selv om man er ung! Min datter gjorde det til en totalt urimelig butikksjef og han forandret seg faktisk til det bedre etterpå! 

Så TS: Uprofesjonelt fra sjefen din, jeg synes du skal ta det opp! 

Anonymkode: ffaf3...494

Alle arbeidstakere må være lydig og følge arbeidsinnstruks ja. Det gjelder både "vanlige" ansatte og mellomledere. Den dagen man blir direktør eller starter sin egen bedrift, så kan man velge hva man vil gjøre, hvordan, når osv. Inntil da er det lydighet som teller. 

Hvor har jeg snakket om manglende respekt? Man kan fint spørre noen på en ordentlig måte en mandag når de ringer inn syk, om det kanskje er fyllesyke de opplever hvis man er leder på en arbeidsplass med mange unge og en utfodring med fravær på mandager. Og du er klar over at arbeidsgiver har rett til å bestride egenmelding/sykemelding og også frata arbeidstaker rett til egenmelding der det er mistanker om at dette blir misbrukt? 

https://www.arbeidsrettsadvokater.no/ansettelse/hva-kan-arbeidsgiver-gjore-ved-mistanke-om-at-sykdom-ikke-er-reell/

Anonymkode: 1409b...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slett ikke. Men poenget er at man må gjøre den jobben man er satt til uten for mye diskusjon. Arbeidstakere som har en egen agenda har jeg ikke så mye til overs for. Og ja, det å være "lydig" er faktisk en del av det å være lojal mot arbeidsgiver. Arbeidsgiver har styringsrett, noe som betyr at h*n styrer hva, når, av hvem og eventuelt hvordan en arbeidsoppgave skal utføres. Slik er det for alle arbeidstakere, og mange av oss som har vært arbeidsgivere også. 

Anonymkode: 1409b...89e

Selvfølgelig skal man gjøre det man får beskjed om. Det er tross alt sjefen din. Men hvis sjefen din er en skikkelig hurpe som ikke oppfører seg profesjonelt, så må du kunne konfrontere henne om det. Hvis jeg ringer til sjefen og sier at jeg har omgangssyke, og sjefen da beskylder meg for å være fyllesjuk, så kan du banne på at jeg kommer til å ta meg en prat med henne om det. Jeg vil da si at jeg skjønner at det er stress når arbeidstakere er syk, men at hun ikke kan ta sitt humør utover andre med å komme med falske beskyldninger. Det er faktisk jævlig uprofesjonelt for en sjef å oppføre seg slik. 
Dessuten har du som sjef et ansvar når det kommer til miljøet på jobb. Hvis du behandler dine arbeidstakere på den måten, skaper det et dårlig miljø. Det er viktig å ta opp slike ting. At det er sjefen som er et problem betyr ikke at du skal bare se ned i bakken og ta til deg all slags dritt. Det har ingenting med "lydighet" å gjøre. Hun oppførte seg dårlig, da kan hun forvente å bli konfrontert med det. Du slipper ikke unna med dårlig oppførsel bare fordi du er sjef. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle arbeidstakere må være lydig og følge arbeidsinnstruks ja. Det gjelder både "vanlige" ansatte og mellomledere. Den dagen man blir direktør eller starter sin egen bedrift, så kan man velge hva man vil gjøre, hvordan, når osv. Inntil da er det lydighet som teller. 

Hvor har jeg snakket om manglende respekt? Man kan fint spørre noen på en ordentlig måte en mandag når de ringer inn syk, om det kanskje er fyllesyke de opplever hvis man er leder på en arbeidsplass med mange unge og en utfodring med fravær på mandager. Og du er klar over at arbeidsgiver har rett til å bestride egenmelding/sykemelding og også frata arbeidstaker rett til egenmelding der det er mistanker om at dette blir misbrukt? 

https://www.arbeidsrettsadvokater.no/ansettelse/hva-kan-arbeidsgiver-gjore-ved-mistanke-om-at-sykdom-ikke-er-reell/

Anonymkode: 1409b...89e

Hadde det vært en som stadig hadde vært syk på mandager, ja, men det er ikke tilfellet her. Jeg er høyst klar over at en arbeidsgiver kan bestride en egenmelding/sykemelding, ja. Jeg synes ikke dette var en respektfull oppførsel fra leder, men det virket det som du synes, derfor jeg skrev det! Det er veldig mange måter å si ting på...

Anonymkode: ffaf3...494

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, herregud. Glad jeg ikke jobber for deg. 

Anonymkode: c4008...802

Ja, det der høres helt sykt ut. Arbeidstakere er ikke slaver for faen. 

Anonymkode: 0a6c0...c4e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det med lydig...du skrev det som et svar til en som mente hun burde si fra, og at da hadde ikke vedkommende fått jobbe videre hos deg. Det er en usedvanlig dårlig leder som ikke tåler kritikk...Og lydig i dette henseendet leste jeg som at man ikke skal si i fra når man blir behandlet på en dårlig måte! Men du mente det ikke sånn? 

Anonymkode: ffaf3...494

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chiyo skrev:

Selvfølgelig skal man gjøre det man får beskjed om. Det er tross alt sjefen din. Men hvis sjefen din er en skikkelig hurpe som ikke oppfører seg profesjonelt, så må du kunne konfrontere henne om det. Hvis jeg ringer til sjefen og sier at jeg har omgangssyke, og sjefen da beskylder meg for å være fyllesjuk, så kan du banne på at jeg kommer til å ta meg en prat med henne om det. Jeg vil da si at jeg skjønner at det er stress når arbeidstakere er syk, men at hun ikke kan ta sitt humør utover andre med å komme med falske beskyldninger. Det er faktisk jævlig uprofesjonelt for en sjef å oppføre seg slik. 
Dessuten har du som sjef et ansvar når det kommer til miljøet på jobb. Hvis du behandler dine arbeidstakere på den måten, skaper det et dårlig miljø. Det er viktig å ta opp slike ting. At det er sjefen som er et problem betyr ikke at du skal bare se ned i bakken og ta til deg all slags dritt. Det har ingenting med "lydighet" å gjøre. Hun oppførte seg dårlig, da kan hun forvente å bli konfrontert med det. Du slipper ikke unna med dårlig oppførsel bare fordi du er sjef. 

Om man har erfart at en eller flere ansatte gjerne ringer inn syk på mandager, så kan man som leder - med rette - være mistenksom i forhold til om vilkårene for egenmelding er brutt. Som jeg skrev i forrige innlegg til en annen, som leder er man i sin fulle rett til å bestride det. Jeg sier ikke at dette gjelder TS, men på generelt grunnlag kan man som arbeidsgiver gjøre det. 

Om du hadde beskyldt meg for å ta humøret mitt ut på andre fordi jeg hadde vært mistenksom på grunnlag av din egenmelding, så skulle du fått anledning til å legge frem ditt syn, men du bør ha ganske godt grunnlag for å komme med beskyldninger ovenfor leder. Og blir man kranglete uten et godt grunnlag, så finnes det andre personer som mer enn gjerne ville ha hatt jobben din :)

Hvor oppførte sjefen seg egentlig så dårlig i dette tilfellet? Ja, sjefen kunne kanskje spart seg for sleivsparket, men så vidt jeg kan se i tråden så godtok jo sjefen det til slutt. Det er etter hva jeg kan se ikke gitt noen bestridelse av egenmelding fra leders side, og den er således gyldig. 

Anonymkode: 1409b...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og det med lydig...du skrev det som et svar til en som mente hun burde si fra, og at da hadde ikke vedkommende fått jobbe videre hos deg. Det er en usedvanlig dårlig leder som ikke tåler kritikk...Og lydig i dette henseendet leste jeg som at man ikke skal si i fra når man blir behandlet på en dårlig måte! Men du mente det ikke sånn? 

Anonymkode: ffaf3...494

Dette var til AB....89e

Anonymkode: ffaf3...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man har erfart at en eller flere ansatte gjerne ringer inn syk på mandager, så kan man som leder - med rette - være mistenksom i forhold til om vilkårene for egenmelding er brutt. Som jeg skrev i forrige innlegg til en annen, som leder er man i sin fulle rett til å bestride det. Jeg sier ikke at dette gjelder TS, men på generelt grunnlag kan man som arbeidsgiver gjøre det. 

Om du hadde beskyldt meg for å ta humøret mitt ut på andre fordi jeg hadde vært mistenksom på grunnlag av din egenmelding, så skulle du fått anledning til å legge frem ditt syn, men du bør ha ganske godt grunnlag for å komme med beskyldninger ovenfor leder. Og blir man kranglete uten et godt grunnlag, så finnes det andre personer som mer enn gjerne ville ha hatt jobben din :)

Hvor oppførte sjefen seg egentlig så dårlig i dette tilfellet? Ja, sjefen kunne kanskje spart seg for sleivsparket, men så vidt jeg kan se i tråden så godtok jo sjefen det til slutt. Det er etter hva jeg kan se ikke gitt noen bestridelse av egenmelding fra leders side, og den er således gyldig. 

Anonymkode: 1409b...89e

Det er ikke å være kranglete å konfrontere noen. Man må tåle kritikk om man har fortjent seg det. Og ja, hun oppførte seg dårlig. Personlig er jeg er ganske pliktoppfyllende person, så om det hadde vært meg så hadde jeg vært ganske syk før jeg ringte og jeg hadde følt meg ganske liten fordi jeg hadde hatt dårlig samvittighet fordi jeg ikke var bra nok til å jobbe. I et slikt tilfelle er sjefens dumme kommentar et spark til noen som ligger nede, og det er ikke greit. 

Jeg skjønner at ikke alle arbeidstakere er like pliktoppfyllende. Jeg har jobbet med noen som har måttet fått skikkelig tilsnakk av sjefen fordi de alltid kommer sent, eller ikke møter i det hele tatt, men det er altså ikle tilfellet i den situasjonen. TS skriver at hun sjeldent er syk. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle arbeidstakere må være lydig og følge arbeidsinnstruks ja. Det gjelder både "vanlige" ansatte og mellomledere. Den dagen man blir direktør eller starter sin egen bedrift, så kan man velge hva man vil gjøre, hvordan, når osv. Inntil da er det lydighet som teller. 

Hvor har jeg snakket om manglende respekt? Man kan fint spørre noen på en ordentlig måte en mandag når de ringer inn syk, om det kanskje er fyllesyke de opplever hvis man er leder på en arbeidsplass med mange unge og en utfodring med fravær på mandager. Og du er klar over at arbeidsgiver har rett til å bestride egenmelding/sykemelding og også frata arbeidstaker rett til egenmelding der det er mistanker om at dette blir misbrukt? 

https://www.arbeidsrettsadvokater.no/ansettelse/hva-kan-arbeidsgiver-gjore-ved-mistanke-om-at-sykdom-ikke-er-reell/

Anonymkode: 1409b...89e

Hvis jeg ikke husker feil så har sjefen ingen rett til å vite hvordan syk man er. Egentlig kan man bare si man er syk, men jeg velger å fortelle hvordan så sjefen skal forstå at jeg ikke bare sluntrer unna. Jeg er da voksen nok til å klare å se forskjell på omgangssyken og fyllesyke? 

Anonymkode: cfd2a...677

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde du nok måttet se deg etter en annen jobb om du hadde jobbet hos meg hvert fall. Det jeg selv ser etter hos arbeidstakere er lydighet. Se ned, vær lydig og gjør en god jobb, så går det mine arbeidstakere bra, og de får da også mulighet til forfremmelse. 

Og ja, sykdom på mandager er et stort problem i bransjer der det jobber mange unge. Sier ikke at det gjelder TS, men man bør jo kunne forstå at sjefen først spør om dette i en butikkjobb der det er mange unge som tidvis fester mye. Mandager er ofte slett ikke gøy, men man må jo bare gjennom de også. Og møter man ikke opp, så får det konsekvenser for kolleger, som får en verre start på uka. Det er faktisk sjefens ansvar å sørge for at de andre ikke blir overarbeidet også, og da må man tørre å spørre noen upopulære spørsmål rundt sykdom noen ganger. 

Anonymkode: 1409b...89e

Regner med du liker gjennomtrekk i arbeidsstokken din. :) Hadde ikke tatt lang tid før du hadde fått en fagforening på ryggen hadde jeg vært ansatt der. Har vært borti slike ledere som deg før, som arbeidstaker og tillitsvalgt. Det gikk ikke særlig bra for leder for å si det sånn.

Anonymkode: d8533...4ca

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man har erfart at en eller flere ansatte gjerne ringer inn syk på mandager, så kan man som leder - med rette - være mistenksom i forhold til om vilkårene for egenmelding er brutt. Som jeg skrev i forrige innlegg til en annen, som leder er man i sin fulle rett til å bestride det. Jeg sier ikke at dette gjelder TS, men på generelt grunnlag kan man som arbeidsgiver gjøre det. 

Om du hadde beskyldt meg for å ta humøret mitt ut på andre fordi jeg hadde vært mistenksom på grunnlag av din egenmelding, så skulle du fått anledning til å legge frem ditt syn, men du bør ha ganske godt grunnlag for å komme med beskyldninger ovenfor leder. Og blir man kranglete uten et godt grunnlag, så finnes det andre personer som mer enn gjerne ville ha hatt jobben din :)

Hvor oppførte sjefen seg egentlig så dårlig i dette tilfellet? Ja, sjefen kunne kanskje spart seg for sleivsparket, men så vidt jeg kan se i tråden så godtok jo sjefen det til slutt. Det er etter hva jeg kan se ikke gitt noen bestridelse av egenmelding fra leders side, og den er således gyldig. 

Anonymkode: 1409b...89e

Ts her.

Dette er ikke første gang min sjef er frekk og kommer med beskyldninger. Støtt og stadig er hun upassende ved å slenge kommentarer etter folk. Jeg hadde gjort mye for å IKKE ha henne som min sjef, for jeg ønsker ikke den jobben nettopp fordi hun er sjefen. Jeg har tidligere hatt uenigheter med henne i forbindelse med arbeidskontrakten min siden jeg kun er ekstrahjelp, noe som førte til at jeg ble satt opp hver lørdag hele mnd. Neste mnd satt jeg igjen med kun to vakter. Neste måned sitter jeg vel igjen med ingen? Min sjef mener at selv om jeg er ekstrahjelp er fri ett ønske. De gangene jeg har spurt om å få fri (kun to ganger) har jeg blitt satt opp begge dagene, selv om jeg spurte i god tid (1,5 mnd). Det er tydelig hun ikke liker meg. Jeg skal være ærlig å si jeg blir glad om jeg ikke får noen vakter lenger, for jeg ønsker virkelig ikke å jobbe der. Hun er en jeg ikke ønsker å jobbe for. Jeg ønsker å bli behandlet med respekt, slik hun har blitt av meg. Jeg gjør alltid som hun sier når jeg er på jobb, jeg selger bra og jeg vet jeg gjør en god jobb. 

Anonymkode: cfd2a...677

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært en som stadig hadde vært syk på mandager, ja, men det er ikke tilfellet her. Jeg er høyst klar over at en arbeidsgiver kan bestride en egenmelding/sykemelding, ja. Jeg synes ikke dette var en respektfull oppførsel fra leder, men det virket det som du synes, derfor jeg skrev det! Det er veldig mange måter å si ting på...

Anonymkode: ffaf3...494

Det vet vi jo ikke, det er mellom TS og arbeidsgiver. Jeg er enig i at arbeidsgiver muligens ikke burde formulert seg slik, men vi vet jo ikke med hvilket tonefall og hvordan beskjeden ellers ble levert. Poenget mitt er at arbeidsgiver kan bestride, og da må man jo nødvendigvis gi uttrykk for det ovenfor arbeidstaker. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det med lydig...du skrev det som et svar til en som mente hun burde si fra, og at da hadde ikke vedkommende fått jobbe videre hos deg. Det er en usedvanlig dårlig leder som ikke tåler kritikk...Og lydig i dette henseendet leste jeg som at man ikke skal si i fra når man blir behandlet på en dårlig måte! Men du mente det ikke sånn? 

Anonymkode: ffaf3...494

Altså, en ulydig arbeidstaker som tyr til oppvigleri er til heft for både produktivitet, og ofte andre ansatte. Særlig hvis det er mye fravær som egentlig ikke dreier seg om sykdom involvert. Jeg har vært leder og tålt mye kritikk jeg (det må man), men det er slik det er: I arbeidslivet må man tåle å burde kunne ta og gi kritikk.

Anonymkode: 1409b...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det der høres helt sykt ut. Arbeidstakere er ikke slaver for faen. 

Anonymkode: 0a6c0...c4e

Mange ledere har dessverre ikke forstått hva styringsrett innebærer, og har dermed ingenting i en lederposisjon å gjøre. De kunne trengt noen år på skolebenken for å få kompetanse nok til å utføre jobben sin, men siden selvinnsikt er mangelvare blant slike ledere som den du siterer er det lite sannsynlig at det vil skje. Det beste man kan gjøre er å rømme fra slike arbeidsplasser med udugelig ledelse. De forstår ikke at de skyter seg selv i foten når bedriften opplever kompetanseflukt og dårlig omdømme, og sitter dermed der med skjegget i postkassa og null innsikt til slutt.

Anonymkode: d8533...4ca

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde du nok måttet se deg etter en annen jobb om du hadde jobbet hos meg hvert fall. Det jeg selv ser etter hos arbeidstakere er lydighet. Se ned, vær lydig og gjør en god jobb, så går det mine arbeidstakere bra, og de får da også mulighet til forfremmelse. 

Og ja, sykdom på mandager er et stort problem i bransjer der det jobber mange unge. Sier ikke at det gjelder TS, men man bør jo kunne forstå at sjefen først spør om dette i en butikkjobb der det er mange unge som tidvis fester mye. Mandager er ofte slett ikke gøy, men man må jo bare gjennom de også. Og møter man ikke opp, så får det konsekvenser for kolleger, som får en verre start på uka. Det er faktisk sjefens ansvar å sørge for at de andre ikke blir overarbeidet også, og da må man tørre å spørre noen upopulære spørsmål rundt sykdom noen ganger. 

Anonymkode: 1409b...89e

 

Jeg har hatt en "sjef" slik som deg, og jeg har aldri gjort en så rævva jobb. Jeg gjorde det helt greit, fulgte instruksen til punkt og prikke og gjorde ikke noe galt, jeg var jo lydig. Men slike holdninger som du fremviser her dreper all motivasjon og arbeidsglede. Det som skjedde på min jobb var at samtlige sa opp samtidig. Og siden dette var en arbeidsplass med rævva kontrakter og korte oppsigelsesfrister gikk det bare noen uker før sjefen sto der alene. 2 uker før jul :)

Man kommer langt ved å behandle andre som mennesker, og ikke en brikke på timelisten. 

Anonymkode: 09495...90f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Chiyo skrev:

Det er ikke å være kranglete å konfrontere noen. Man må tåle kritikk om man har fortjent seg det. Og ja, hun oppførte seg dårlig. Personlig er jeg er ganske pliktoppfyllende person, så om det hadde vært meg så hadde jeg vært ganske syk før jeg ringte og jeg hadde følt meg ganske liten fordi jeg hadde hatt dårlig samvittighet fordi jeg ikke var bra nok til å jobbe. I et slikt tilfelle er sjefens dumme kommentar et spark til noen som ligger nede, og det er ikke greit. 

Jeg skjønner at ikke alle arbeidstakere er like pliktoppfyllende. Jeg har jobbet med noen som har måttet fått skikkelig tilsnakk av sjefen fordi de alltid kommer sent, eller ikke møter i det hele tatt, men det er altså ikle tilfellet i den situasjonen. TS skriver at hun sjeldent er syk. 

Det er jo greit, men på generelt grunnlag er det jo altså slik at ledere gjerne er litt mer mistenksomme på arbeidsplasser med mange unge. Og man må tåle å få spørsmål om det (uten at jeg mener leder bør gi et slik spørsmål på en nedlatende måte av den grunn). 

Anonymkode: 1409b...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...