Gå til innhold

Katten min må allti drite når jeg kommer hjem, er det normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså når jeg kommer hjem fra jobb, trening og sånt så setter alltid katten min seg ned i kassen og driter med en gang jeg går inn døra. Er det normalt? Og det er MYE som kommer ut av lille stjerten. 

Anonymkode: 529b6...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katter er noen raringer :). Min må alltid på do når jeg renser dokassa. Tror det er fordi han vet at jeg tar den med det samme.

Gjør du det?

Anonymkode: 8f1db...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min bæsjer og eter kun når vi er hjemme, helst mens vi ser på. Jeg har utsikt til kattedoen om jeg er på do, så da sitter vi ofte og stirrer på hverandre mens vi tisser 😆😆😆

Anonymkode: e90ad...14d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...den har ikke ord, men bruker kroppens språk for å få meddelt deg sitt innerste. :laugh: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanlig. Katten min kan være alene hjemme en hel dag og natt, uten å bæsje.. men så fort vi kommer hjem får han helt raptus, og må enten ut med en gang eller hoppe på kassa 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mageproblemer? Kanskje forsøke bytte til et annet for et par uker

Anonymkode: a6ef9...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mageproblemer? Kanskje forsøke bytte til et annet for et par uker

Anonymkode: a6ef9...742

Rart han skal få mageproblemer med en gang eieren kommer hjem og ikke ellers da:p tror nok heller det er noe psykisk som er grunnen. Men hva vet ikke jeg. Kanskje han bare liker selskap når han driter?😂

Anonymkode: 5e069...d26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helst sånn at katten blir litt oppspilt når eieren kommer hjem. Som når vi har reisefeber og må på do...

Anonymkode: 3fdd7...ff8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppspilt er en mulighet, en annen mulighet er at katta har blitt så vant til kassa at den ser på den som sitt eneste toalett, blitt litt "fin på det" rett og slett. Greit for "fine naboers" blomsterbed forsåvidt. 

Tisser gjør nok katta fortsatt mye av ute, det handler jo om å markere like mye som å tømme seg. 

Kjenner til andre katter som er som din, mens vår som aldri hadde kasse gjorde alt ute. 

Anonymkode: 3909f...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjorde hun det igjen! Med en gang jeg låste opp døra, rett oppi kassen og ut kom det. Og hun er alltid helt ekstatisk og snakker masse når jeg kommer hjem, mistenker det er en psykisk greie :) 

TS 

Anonymkode: 529b6...af7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, blomaden skrev:

Tror det er ganske vanlig. Katten min kan være alene hjemme en hel dag og natt, uten å bæsje.. men så fort vi kommer hjem får han helt raptus, og må enten ut med en gang eller hoppe på kassa 

Så du har opplevd det du også? I helgene f.eks når jeg er hjemme så er hun ikke så opptatt av å gå på do foran meg, det er mest når jeg kommer fra jobb, trening etc. Samme når jeg bytter kattesand, da MÅ hun på do, uansett! 

Anonymkode: 529b6...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/12/2018 at 10:44 AM, AnonymBruker said:

Rart han skal få mageproblemer med en gang eieren kommer hjem og ikke ellers da:p tror nok heller det er noe psykisk som er grunnen. Men hva vet ikke jeg. Kanskje han bare liker selskap når han driter?😂

Anonymkode: 5e069...d26

Katten kan ha mageproblemer og holde seg til eieren kommer hjem. Ved ubehag og sykdom forsøker katter noen ganger signalisere til eierne ved å bæsje i sengen deres, utenfor kattedoen osv. 

Anonymkode: a6ef9...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten min er også slik. Hos ham er jeg ganske sikker på at det har med to ting å gjøre: 1) At han sover og er mye rolig når jeg er borte, slik at han har "spart opp" litt til jeg kommer hjem. 2) At han føler seg tryggere når jeg er hjemme.

Både spising og soving kan gjøre katter litt usikre slik at de gjerne vil gjøre det i sin trygge eiers nærvær. Katten min roper gjerne på meg når han skal spise også.

Anonymkode: 90f82...781

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2018 den 10.31, Hoppetaujenta skrev:

Vel...den har ikke ord, men bruker kroppens språk for å få meddelt deg sitt innerste. :laugh: 

👍🏻🤣😂

Anonymkode: ba76f...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du har en helt normal katt. 

Katter er rare, irrasjonelle, sære, morsomme, og har innimellom noen vaner og ideer som bare får meg til å tenke wtf... Og det er derfor de er så fantastiske. 

Min: Sover helst i vasken på gjestetoalettet. Ruller seg alltid i nyvasket tøy. Har aldri forstått at det er et vindu mellom seg og fuglen utenfor. Ringer på når den vil inn. Spiser roser (ingen andre planter). Angriper alle som bruker briller. Og mye, mye mer.... 

Anonymkode: 77a35...a92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har inntrykk av at mine sover ''hele dagen'' når jeg er borte også vekker jeg de når jeg kommer hjem. Og da merker de at de både er sulten og bajsnødige :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2018 den 10.36, blomaden skrev:

Tror det er ganske vanlig. Katten min kan være alene hjemme en hel dag og natt, uten å bæsje.. men så fort vi kommer hjem får han helt raptus, og må enten ut med en gang eller hoppe på kassa 

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får ikke katten gå ut? Er han innestengt i huset ditt hele livet sitt? 

Anonymkode: 5e069...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...