Gå til innhold

Nervøse og usikre mennesker burde ikke ha hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett for mange eksempler! Resultatet er ofte hunder som blir aggressive og utagerende. Vondt å være tilskuer. Hva er din erfaringer?

Anonymkode: 5bca1...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nervøse og usikre mennesker har ofte veldig god kontakt med dyr, og er veldog omsorgsfulle og snille.

Det er andre mennesker som gjør de nervøse og usikre.

Anonymkode: d19d2...b9d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de har kontroll på hunden, er det vel ganske irrelevant om hundeeier er nervøs, usikker, enøyd eller enbeint?

Anonymkode: be968...157

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert imot tror jeg hunder og andre dyr gjerne har det bedre hos de som er litt mildere og mer forsiktige enn de som er mer brå(sinte) og selvsikre. 

Anonymkode: 9998a...c28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du tenker tror jeg, men ikke helt enig likevel. 

Mennesker med angstproblematikk for eksempel kan ha veldig godt av å ha hund. Selv om man er usikker med andre mennesker, kan man være flink med dyr og ha stort utbytte av samvær med dyr. 

Helt uavhengig av diagnose så er det en god del folk som uansett ikke burde oppdra valp. Ser endel eksempler på hva mangel på lederskap og konsekvent oppdragelse kan føre til av adferdsproblem hos hund. For mange ville det å skaffe seg en voksen hund vært bedre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig i TS sin brannfakkel... Jeg er instruktør i en hundeklubb, og jeg ser SÅ mange fryktfulle hunder som har eiere som er likedan. Hvis eier er nerøvs og redd av seg, så smitter dette veldig ofte over på hund. Det gjelder selvfølgelig IKKE alle! Men i alt for mange tilfeller møter jeg hundeeiere som går å bærer på sine små valper fordi de er redde for at noe skal skje. Når jeg snakker med vedkommende viser deg seg at frykten er ubegrunnet og at de selv gjerne har en angstdiagnose og/eller har utfordringer med det å være veldig forsiktige og redde.

Jeg kommer til å bli halshugget nå sikkert ;)

Anonymkode: c1ac2...db2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en hund i nabolaget som er psyko. Han dominerer ikke, han angriper. Når hunder "overgir" seg, så fortsetter han å jakte. Eigerene hans er selvutnevnte "hundeeksperter". Kommer dei noen sinne med råd til meg, kommet jeg til å si at jeg tar imot råd fra folk som har skikkelige hunder.

Anonymkode: 6f19f...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk enig i TS sin brannfakkel... Jeg er instruktør i en hundeklubb, og jeg ser SÅ mange fryktfulle hunder som har eiere som er likedan. Hvis eier er nerøvs og redd av seg, så smitter dette veldig ofte over på hund. Det gjelder selvfølgelig IKKE alle! Men i alt for mange tilfeller møter jeg hundeeiere som går å bærer på sine små valper fordi de er redde for at noe skal skje. Når jeg snakker med vedkommende viser deg seg at frykten er ubegrunnet og at de selv gjerne har en angstdiagnose og/eller har utfordringer med det å være veldig forsiktige og redde.

Jeg kommer til å bli halshugget nå sikkert ;)

Anonymkode: c1ac2...db2

Nei, du blir ikke halshugget. En hund følger med (og lukter) på eiers reaksjoner. For mange, men ikke alle hunder, er eiers reaksjoner veldig styrende for en hunds utvikling. At en hund oppfatter eieren som en trygg og sikker støttespiller er helt sentralt i et harmonisk hundehold. Et nervøst og engstelig menneske vil lett føre til at hunden opplever mange situasjoner som farlige. Dette har jeg sett så tydelig gjennom mange år og ser det som mishandling. Derfor denne brannfakkel!

Anonymkode: 5bca1...d11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person ned mye usikkerhet og vanskeligheter med å ta valg, har og nevroser. Hunden min er ekstremt snill, glad i mennesker, rolig og forutsigbar. Finnes ikke tegn til aggressivitet. 

Anonymkode: 87dea...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort min hund livredd for brannalarmer og veps p.ga måten jeg reagerer på, så jeg skjønner helt klart hva ts. mener. Min blir redd sånn som jeg blir, men han kunne like gjerne ha slått ut andre veien og blitt aggressiv mot de tingene for å beskytte meg mot de, fordi jeg har lært ham med min oppførsel at de er farlige. 

Anonymkode: 2b7a1...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...