Gå til innhold

Bloggen «Om influencere» av Asti


KonemorGunda

Anbefalte innlegg

Nå får jeg nok pepper så det holder, men ok.

Jeg er en av dem som aldri har klart å la meg engasjere i Asti i sin «etterforskning»/ dokumentasjon. Jeg har alltid syntes at det har blitt for mye- nesten manisk, jeg har alltid lurt på hvordan noen klarer å la seg engasjere på den måten, hvordan noen klarer å bruke så mye tid på bloggere.

Og jeg tror ikke den nye bloggen hennes blir særlig lest etter en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Aricia skrev:

 

Det er ikke så underlig at kommentarfeltet i bloggen og denne tråden handler mye om regelverket på KG. Det er vel regelverket på KG som i bunn og grunn har skapt bloggen, via nye innstramminger og slettinger. Samt bloggerne selv, da, i sin skruppelløse jakt på rask suksess og store luftslott.

det er jo et vakkert paradoks at det er Egmonts og bloggernes eget forsøk på å kneble debatten her som gjør at det tvinger seg frem en uavhengig arena som kun er begrenset av ytringsfrihetens vide grenser og høye tak, og ikke uklare økonomiske bindinger. 

#karmaisabitch

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kollontaj skrev:

Forøvrig tror jeg at Asti har kapasitet til å dokumentere den mengden lovbrudd som han har gjort hittil, dvs et imponerende arbeid som han gjør i tillegg til sin viktige jobb. 

Er det en mann som har denne bloggen? Det har jeg vanskelig for å tro.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Macimba skrev:

Nå får jeg nok pepper så det holder, men ok.

Jeg er en av dem som aldri har klart å la meg engasjere i Asti i sin «etterforskning»/ dokumentasjon. Jeg har alltid syntes at det har blitt for mye- nesten manisk, jeg har alltid lurt på hvordan noen klarer å la seg engasjere på den måten, hvordan noen klarer å bruke så mye tid på bloggere.

Og jeg tror ikke den nye bloggen hennes blir særlig lest etter en tid.

Behovet for dokumentasjon oppsto når det ble innført regel på Rampelys om at alle påstander om bloggere måtte dokumenteres, ellers ville de bli slettet som spekulasjoner. Når man er vant med å dokumentere så tar det ikke lange tiden. En imgur tar f eks et par minutter. 

Endret av Ultiva
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Macimba skrev:

Nå får jeg nok pepper så det holder, men ok.

Jeg er en av dem som aldri har klart å la meg engasjere i Asti i sin «etterforskning»/ dokumentasjon. Jeg har alltid syntes at det har blitt for mye- nesten manisk, jeg har alltid lurt på hvordan noen klarer å la seg engasjere på den måten, hvordan noen klarer å bruke så mye tid på bloggere.

Og jeg tror ikke den nye bloggen hennes blir særlig lest etter en tid.

Vi alle har jo ulike hobbyer, interessefelt.. ser ikke noe galt i at noen interesserer seg for fenomenet blogg og lovverk. I tillegg er det i dagens samfunn høyst aktuelt. Er ikke sikkert det brukes så mye tid på det heller, bloggere bryter markedsføringsloven daglig. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
1 minutt siden, Oline12 skrev:

Vi alle har jo ulike hobbyer, interessefelt.. ser ikke noe galt i at noen interesserer seg for fenomenet blogg og lovverk. I tillegg er det i dagens samfunn høyst aktuelt. Er ikke sikkert det brukes så mye tid på det heller, bloggere bryter markedsføringsloven daglig. 

Dette med å kalle det en hobby gjør jo det bare enda mer skremmende! Og si at det ikke er sikkert at det vies mye tid til det- det er jo en idiotisk påstand! Alle som fulgte tråden om CBE Vet jo hvor mye enkelte brukere har bruky tiden sin der inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Macimba skrev:

Nå får jeg nok pepper så det holder, men ok.

Jeg er en av dem som aldri har klart å la meg engasjere i Asti i sin «etterforskning»/ dokumentasjon. Jeg har alltid syntes at det har blitt for mye- nesten manisk, jeg har alltid lurt på hvordan noen klarer å la seg engasjere på den måten, hvordan noen klarer å bruke så mye tid på bloggere.

Og jeg tror ikke den nye bloggen hennes blir særlig lest etter en tid.

Hen har nok blitt oppmuntret til å fortsette «etterforskningen»/ dokumentasjonen sin av heiaropene og skrytet hen har mottatt her på KG "for sin viktige innsats i kampen mot bloggere", men når heiaropene og "likesene" opphører (les: ingen kommentarer) vil nok også motivasjonen dale. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Laduena87 skrev:

Dette med å kalle det en hobby gjør jo det bare enda mer skremmende! Og si at det ikke er sikkert at det vies mye tid til det- det er jo en idiotisk påstand! Alle som fulgte tråden om CBE Vet jo hvor mye enkelte brukere har bruky tiden sin der inne. 

Skremmende er det ikke. Jeg syns andre ting i verden er mer skremmende enn at noen velger å bruke tid på kritikkverdige forhold i bedriften til ulike bloggere. Jeg leser ikke blogg, men leser tråder her på rampelys. Bruker ikke mye tid på det. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ultiva skrev:

Behovet for dokumentasjon oppsto når det ble innført regel på Rampelys om at alle påstander om bloggere måtte dokumenteres, ellers ville de bli slettet som spekulasjoner.

Ja dette har utviklet seg over flere år godt drevet av KGs skiftende moderatorpraksis. Først var det kravet om dokumentasjon (hvilket jeg er helt enig i), så fikk denne dokumentasjonen ikke lengre lov å ligge på KG og den ble flyttet til Imgur. Imgur har ikke noen god måte å håndtere mange linker på så da flyttet Asti det til en blogg. Jeg har ikke inntrykk av at Asti har ambisjoner om at bloggen skal bli stor og generere penger. Den er et arkiv som kan brukes når influenceres stadige overtramp diskuteres på KG, et annet forum eller sendes til Forbrukertilsynet eller Helsedirektoratet. Et nyttig verktøy altså :) 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Noen personer er sammensatt slik at heiarop og likes ikke er viktig for den jobben vi gjør. Tro det eller ei. 

Ironisk nok ville jeg gjerne gitt deg 100 likes for denne! :ler: 

Touché! 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
21 minutter siden, Oline12 skrev:

Skremmende er det ikke. Jeg syns andre ting i verden er mer skremmende enn at noen velger å bruke tid på kritikkverdige forhold i bedriften til ulike bloggere. Jeg leser ikke blogg, men leser tråder her på rampelys. Bruker ikke mye tid på det. 

Jeg synes en fin måte å tenke på før man stalker og skriver om offentlige personer er hvordan JEG hadde opplevd det selv (hadde jeg vært CBE ) man har også et ansvar som medmenneske. Det er ikke vanskelig å se hvilken brukere som vier mye tid inne på enkelte tråder! Come on altså.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var vi i gang igjen ... Flere brukere i tråden overser glatt det faktum at reklameblogger ikke dreier seg om annet enn å drive reklame. Når reklamen da blir forsøkt skjult på diverse fiffige måter for å oppnå «troverdighet», er det på sin plass å både gjøre oppmerksom på dette, samt dokumentere lovovertredelsene. Å kalle kritikk av en reklameblogg for heksejakt er merkelig. Dersom noen gjentatte ganger kjører uforsvarlig på mine barns skolevei, - bryter loven ved å kjøre for fort, bruke mobil, e.l., - blir det heksejakt hvis jeg melder fra til politiet om dette? Kanskje til og med melder fra så mange ganger at vedkommende blir tatt? Nå setter ikke reklamebloggere liv direkte i fare,  men det er lureri å ikke merke innlegg skikkelig, og det bryter med markedsføringsloven, og eksponering av barn bryter med barnekonvensjonen, - og barna blir både fratatt sitt privatliv og utsatt for fare. 

Jeg vet ikke hvem som mangler refleksjonsevne, men det er i alle fall ikke den som tar seg bryet med å dokumentere brudd på norsk lov og barnekonvensjonen. 

 

Endret av Berga
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Laduena87
Akkurat nå, Berga skrev:

Og så var vi i gang igjen ... Flere bruker i tråden overser glatt det faktum at reklameblogger ikke dreier seg om annet enn å drive reklame. Når reklamen da blir forsøkt skjult på diverse fiffige måter for å oppnå «troverdighet», er det på sin plass å både gjøre oppmerksom på dette, samt dokumentere lovovertredelsene. Å kalle kritikk av en reklameblogg for heksejakt er merkelig. Dersom noen gjentatte ganger kjører uforsvarlig på mine barns skolevei, - bryter loven ved å kjøre for fort, bruke mobil, e.l., - blir det heksejakt hvis jeg melder fra til politiet om dette? Kanskje til og med melder fra så mange ganger at vedkommende blir tatt? Nå setter ikke reklamebloggere liv direkte i fare,  men det er lureri å ikke merke innlegg skikkelig, og det bryter med markedsføringsloven, og eksponering av barn bryter med barnekonvensjonen, - og barna blir både fratatt sitt privatliv og utsatt for fare. 

Jeg vet ikke hvem som mangler refleksjonsevne, men det er i alle fall ikke den som tar seg bryet med å dokumentere brudd på norsk lov og barnekonvensjonen. 

 

Skjerp deg! Flere enn bloggerene som tydeligvis lever i sin egen hjemmesnekrede verden! En verden det det kun er rom for negativitet og hets! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Laduena87 skrev:

Skjerp deg! Flere enn bloggerene som tydeligvis lever i sin egen hjemmesnekrede verden! En verden det det kun er rom for negativitet og hets! 

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Laduena87 skrev:

Skjerp deg! Flere enn bloggerene som tydeligvis lever i sin egen hjemmesnekrede verden! En verden det det kun er rom for negativitet og hets! 

Det er det rareste svaret jeg har fått noensinne. Hva i all verden mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Laduena87 skrev:

Skjerp deg! Flere enn bloggerene som tydeligvis lever i sin egen hjemmesnekrede verden! En verden det det kun er rom for negativitet og hets! 

Hvor var hetsen i det innlegget du siterte? Flaut at man må ty til løgner for å bygge opp egen argumentasjon. For hets er det virkelig ikke noe av i innlegget du siterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
Akkurat nå, Berga skrev:

Det er det rareste svaret jeg har fått noensinne. Hva i all verden mener du?

Å? Merkelig at du synes det, det er sagt sikkert hundre ganger om CBE i tråden om henne, fra dere brukere som kun har negativt å si om henne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
Akkurat nå, Senil skrev:

Hvor var hetsen i det innlegget du siterte? Flaut at man må ty til løgner for å bygge opp egen argumentasjon. For hets er det virkelig ikke noe av i innlegget du siterte.

Du sliter vist med å skjønne hva jeg mener! Jeg snakket om hva som blir sagt i tråden om CBE! Ikke spesifikt i det innlegget jeg siterte☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...